![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Goed, het probleem met de massa en slecht ronddraaiende startmotor is opgelost. Draaien als een tiet!
![]() Maar het volgende probleem heeft zich helaas aangediend. Allereerst even de specs van de motor ter info: 16KR Verstelbare 262 nokkenassen Verstelbaar nokkenastandwiel Geflowde kop, extra gevlakt dmv literen Afgedraaid vliegwiel Spaghetti spruitstuk Verder is ie standaard. Standaard onsteking, bobine, bougiekabels en inspuiting. Vandaag weer verder gegaan met de auto met de goede hoop dat ik zou kunnen rijden. Helaas is dat niet gelukt. Bij deze een opsomming van de gebeurtenissen, daarna heb ik wat vragen. Bij het starten van de auto in koude toestand slaat ie meteen aan. Hij draait alleen niet stationair. Dit wordt mede veroorzaakt, doordat de ontsteking nog niet afgesteld is. Met gas erbij draait ie (matig) vanaf 1700 toeren. Op het moment dat de auto uitvalt en ik opnieuw probeer te starten, geeft ie geen kick meer. Na een tijd wil ie wel weer. Gelijk bij de eerste keer rondgaan, wil ie aanslaan. Met gas erbij slaat ie ook aan. Als ik 'm niet gelijk bij de eerste kick oppak, lukt het helemaal niet meer. We (maat van mij en ik) hebben doorgemeten en goed bevonden: De termo-tijd-schakelaar De koude startverstuiver De temperatuursensor (groen/rode draad) Het apparaat waarvan ik de naam nu niet weer, maar wat aan de zijkant van het blok zit met een witte stekker eraan We hebben de brandstofinspuiting gecontroleerd bij de start. De injectoren geven geen benzine bij de start. Mischien ook niet bij stationair draaien, maar dit hebben we niet getest. Zou ook een oorzaak kunnen zijn van het uitvallen wanneer er geen gas gegeven wordt. De koudestart verstuiver lijkt onregelmatig te sproeien, wat vreemd is, want volgens mij werken de sensoren die de verstuiver aansturen prima (zie hierboven). De ontsteking lijkt verder prima te werken. Goede vonk, no problems. We zitten momenteel even met de handen in ons haar. We kunnen nog testen of checken: - luchtweger (andere plaatsen) - Vacuumcircuit - Doseur Dan zit ik met de volgende vragen: - Aan de zijkant van het blok zitten vier sensoren. Wie kan met zekerheid vertellen welke waarvoor is? - Degene rechtsboven is kapot en moet vervangen worden. Kan deze sensor een startprobleem veroorzaken? - Degene linksboven hebben we nog niet gecheckt. Zit de blauwe draad hierop aangesloten? - Achterop mijn blok (aan de kop) zit ook nog een sensor. Hierop wordt een groene draad aangesloten. Ik weet even niet uit mijn hoofd of de draad nog een andere kleur erin heeft. Weet iemand waar deze sensor van is? - We hebben de nokkenassen en het tandwiel is de originele stand gemonteerd. Kan het desondanks zijn dat de aanpassing ervoor zorgen dat het zeer moeilijk is om met de hand de ontsteking zodanig af te stellen dat ie in ieder geval stationair blijft draaien? - En dan de allerbelangrijkste vraag: Hebben jullie nog ideeen, testopties, dingen die ik kan checken of waar ik nog niet aan gedacht heb? Ik hoop dat jullie me weer een beetje verder kunnen helpen, want ik wil graag rijden. En je zou haast denken, hoe moeilijk kan het zijn, een KR laten draaien..... ![]() Alvast bedankt weer! Groet, Marnix.
__________________
Specialisten in hoogglans verdichten www.customcaralloy.com info@customcaralloy.com Last edited by CustomCarAlloy : 30-07-2011 at 22:51. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heb je een e-mail gestuurd met 2 documenten. Succes ermee Marnix!
__________________
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI Last edited by T.C.Z.L : 31-07-2011 at 08:09. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Hey Diamy,
Nogmaals bedankt voor de info! Wat ik heb begrepen van een vriend van mij geeft de sensor rechtsboven (van de 4 aan de zijkant van het blok) alleen informatie door aan de tellerbak. Hetzelfde zou gelden voor de sensor aan de achterkant. Dan ben ik nog op zoek naar de sensor linksboven. Wie weet het?
__________________
Specialisten in hoogglans verdichten www.customcaralloy.com info@customcaralloy.com |
#4
|
|||
|
|||
![]() Oliedruk olietemp watertemp en 1 bruine of witte is voor de koudstart regeling
Doet de pomp in de tank het wel? Drukaccumulator die lek is! |