![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Vandaag met de GTI voor de eerste keuring in mijn bezit geweest: helaas afgekeurd
![]() M'n mistachterlicht en achterlicht linksachter branden even fel en zat geen verschil in. Dat is verder geen probleem, kom ik wel uit. Maar hij is ook afgekeurd op de handrem linksachter. Deze deed helemaal niets meer. Ik heb schijfremmen achter ivm GTI uitvoering. De keurmeester adviseerde mij om er een nieuwe remklauw/remtang of hoe je t noemen wilt op te zetten want handremmen op schijven achter bij Golfjes 2 was een bekende kwaal. Alleen heb ik met remmerij achter nog geen ervaring. Mijn vraag aan jullie is of dit nog te repareren of te reviseren valt, zonder een compleet nieuwe aan te schaffen? Ik heb namelijk even research gedaan en een nieuwe remklauw kost 260 pleuro. Imitatie remklauw merk Hitec: 184,25 ex en een ruilklauw van Bosch: 121 ex. Ik zou graag wat advies krijgen ![]()
__________________
Wagenpark: Golf 2 GTI 8v 1985 ![]() Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD) Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD) |
#2
|
||||
|
||||
![]() meestal wil het ook wel eens zin hebben om te boel goed op en neer te bewegen en met wd40 goed smeren. handrem wordt meestal niet vaak gebruikt dus beweegt dat nauwelijks.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() ik zit met exact hetzelfde probleem, nieuwe klauw kostte mij op ebay 47 euro.
Alleen wat ik niet wist is dat er verschil zit tussen de oude en nieuwe modellen, dus de klauw die ik heb gekregen is gespiegeld t.o.v. wat eronder zat.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#4
|
||||
|
||||
![]() hallo ..
er is wel wat aan te doen hoor .. meestal gaan ze vast zitten ,, en komt hefel niet trug .. wat ik meestal doe maar dan moet je wel voorzichtig zijn ,, m6 boutje van de veer even loshalen wat aan je hefel zit ,, dan tik je de hefel klein stukje omhoog ,, goed inspuiten met wd 40 ,, trugtikken veer vast . dan even met de tang goed heenweer doen , tot dat hij uitzich zelf trugkomt . kun jij weer poosje vooruit . je kan ook even klein gaatje boren en dan inspuiten , later even een drupje kit en tis klaar , succes ermee .. vrgr gooigolf . |
#5
|
||||
|
||||
![]() Ik had het bij beide remklauwen dat ze niet terugkwamen, auto achter op bokjes gezet, heel veel wd40 op de klauwen, 1 iemand in de auto, 1 die het heveltje weer terug duwt.
Dit drie miljoen keer gedaan, 1 klauw gangbaar en de andere gereviseerd.
__________________
Golf MK2 GTI 8v PB '89 Monza Blue Met. @ Zenders Ford Escort MK3 Estate 1.6 XR3 '85 Volvo S70 2.5 LPG '98 |
#6
|
||||
|
||||
![]() als je verstandig bent haal je de remklauw er even af, dan kan je de hevel makkelijker bewegen, anders druk je hem direct tegen de blokken aan.
wel opletten dat de zuiger er niet helemaal uit komt met het bewegen van de hevel anders loopt je remvloeistof eruit.
__________________
I love it when a car comes together ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor al jullie reacties en tips. Ik was inderdaad van plan om de remklauw te demonteren. WD40 erin en heen en weer bewegen moet goed komen
![]() Ik snap alleen de werking van dit principe nog niet helemaal. Voor mijn eigen visie denk ik even hard op....klopt het dat dmv het aantrekken van de handremkabel je dus de hevel verdraait, en door het verdraaien van de hevel druk je dan de zuiger tegen je remblok aan en vervolgens tegen schijf/remblok?? Als dit het geval is, moet bij vastzittende hevels het toch mogelijk zijn om het hele spulletje uit elkaar te halen, goed schoon maken, smeren en weer terug monteren of denk ik daar te makkelijk over? heb namelijk nog nooit dit type remklauw in mn handen gehad..
__________________
Wagenpark: Golf 2 GTI 8v 1985 ![]() Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD) Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD) |
#8
|
||||
|
||||
![]() Helaas nog geen bal kunnen doen door het werk
![]() ![]() ![]() ![]() positieve punten zijn dat mn dorpels en mn bodemplaat nog keihard zijn ![]()
__________________
Wagenpark: Golf 2 GTI 8v 1985 ![]() Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD) Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD) Last edited by Bumper83 : 21-07-2011 at 16:29. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Ik heb het ook gehad met mijn handrem op mijn golf 1. Daar zitten ook golf 2 remschijven en klauwen op van een gti.
Je kunt ook revisie setjes kopen bij de dealer dan kun je je klauw reviseren. Maar wat hierboven gezegt wordt moet ook werken. Misschien zijn dan je wielkastranden uitgeslepen of gerold en dan gaan ze vaak roesten. Kan in de toekomst ook een apk punt zijn. De binnenkuip en buitenkuip moeten aan elkaar vast zitten namelijk. Wat betreft dat subframe weet ik zo niet wat je bedoeld. Misschien kun je daar eens een foto van maken.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Verschil is 36 mm of 38 mm staat wel op de klauw , de ene heeft de handrem kabel boven en de andere onder is er niet ergens een ''hoe te doen'' een rem klauw revisie ? meen door jettaracing (wytze)wel eens beschreven Last edited by Alberto : 21-07-2011 at 17:31. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Autoparts online kan de klauwen leveren voor +/- voor 100 tot 150 licht eraan welk type. Klauwen weer gangbaar met wd 40 is een optie maar dat zal een tijdelijk oplossing zijn. Revisie is ook mogelijk maar is bij dit type niet makkelijk . Ik had begin dit jaar het zelfde bij de APK keuring toen gelijk maar alles vervangen klauwen schijven lagers etc kosten ongeveer 450 euro . ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() je hebt trouwens geen mistlampen plicht in dit bouwjaar
![]() mijne was afgekeurtop handrem en heb de 10er boutjes aan gedraait op de hendel en met vlag en wimpel er weer door heen ![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]() Revisie van de klauw is niet zo moeilijk
Zuiger eruitdraaien[linksom] Dan zit er een as met schroefdraad,deze met een waterpomptang eruit trekken[gaat best moeilijk] Dan kom je een kort pennetje tegen,en veel prut/vet Als je alles schoon hebt moet je een keerring hebben en een rubber O ring Keerring is voor de afdichting van de hevel De O ring is voor de afdichting van de as met schroefdraad Die moet je dan insmeren met zuurvrije vaseline en met een passende stempel erin drukken ![]() Op de voorgrond de prut Daarachter de as waar de zuiger op zit |
#14
|
|||
|
|||
![]() keer ring voor de hevel kwam toch van een lupo ?
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Heb de keerring bij PEHAVO gehaald
Kosten een paar euro |
#16
|
||||
|
||||
![]() Even een update, gister even bezig geweest, hevel zat muurvast. Hier heb ik weer beweging in gekregen door een hamer/doorslag, en aardig wat WD40. Even een dag in laten trekken en straks weer ff proberen. Tevens zal ik ook ff het stelboutje onder de handremhandel aandraaien. Werkt dat nog niet dan gaat de hele klauw er af en reviseer ik hem zoals golf mk II 16v hierboven beschrijft.
Revisiesetjes zijn nog bij de dealer te krijgen? want ik heb hier geen PEHAVO in de buurt o.i.d.
__________________
Wagenpark: Golf 2 GTI 8v 1985 ![]() Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD) Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD) |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Te lui geweest om er een GTI achteras onder te zetten ![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]() hoezo is dat geen GTI achteras, want bij mijn gti ziet het er ook zo uit...
__________________
Wagenpark: Golf 2 GTI 8v 1985 ![]() Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD) Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD) |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
bij een schijven ombouw voor polo2f is het gemakkelijker om de versie met handremkabel onder te nemen zodat er geen water in kan blijven staan en alles lekker ganbaar blijft wat ik veel lees is dat bij de versie waar de kabel boven zit er water in blifjt staan met alle gevolgen van dien ![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heb denk ik iets over het hoofd gezien, mijn fout ![]() |