![]() |
|
||||
|
||||
![]() hoi
heb een golf 2 met een vr6 blok erin. Ben nu van plan om zonder de stuurbekrachtiging te gaan rijden. Mijn vraag was of iemand dit eerder heb gedaan. Heb een kortere multiriem nodig weet iemand hier een type van? Kan ik nu ook me normale stuurhuis gebruiken. Wou dan gewoon de slangen eraf laten. Of gaat het dan snel kapot omdat er geen olie meer inzit? Hopelijk kan iemand mij helpen. ![]() gr tim |
|
||||
|
||||
![]() gewoon niet bekrachtigt huis erop, riem moet je even passen bij een garage/leverancier
|
||||
|
||||
![]() had ik ook al een gedacht maar zou makkelijker zijn als dit stuurhuis ook kan voldoen. En het is ook een vr6 blok van 95 dus zat met de startblokkering. heb dus de complete stuur kolom gebruikt van de golf 3. weet nu niet of die kruiskoppeling het zelfde zijn van een golf 3 en een golf 2 ivm met het aantal tandjes? weet wel dat die van een golf 2 met een zonder stuurbekractiging anders zijn. want een huis met stuurbekractiging is hoger.
|
|
||||
|
||||
![]() Stuurhuis moet je wisselen voor een onbekrachtigd exemplaar.
want de olie gaat moeilijk rond met de hand je moet een kruiskoppeling van een onbekrachtigd huis pakken plus de rubber hoes. met de startblokkering weet ik niet hoe t gaat. werkt het niet gewoon met het andere huis?
|
||||
|
||||
![]() is wel een beetje niet zo slim om zonder te gaan rijden in duitsland is het volgens de tuv zelfs verplicht omdat het anders heel zwaar stuurt de start onderbreker kun je uitzetten in de ecu van de golf 3 ik weet niet hoe het moet maar wel wie het kan
het stuurt heel zwaar omdat de vr6 motor ook meer weegt
|
||||
|
||||
![]() Quote:
eens de wielen "rijden" draaid het heel soepel het is enkel lastiger bij traag rijden en parkeren... en je hebt meer gevoel als je aan het rijden bent zonder stuurbekrachtiging ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Wij hebben niks met tuv te maken, wij hebben rdw ![]() Als een wagen goed gekeurd is door de rdw (nieuw type goedkeuring ivm vr6) mogen ze hem in een ander europees land hier niet op af keuren. Als je eenmaal rolt zal deze niet meer zwaar sturen, of het verstandig is is een ander verhaal. Zou persoonlijk ook meteen de stuurbekrachtiging pas maken als je toch bezig bent.. Mogelijk zeggen ze bij het RDW dat stuurbekrachtiging verplicht is voor een typegoedkeuring. Last edited by Spierings : 19-08-2011 at 21:58. |
|
||||
|
||||
![]() Deze auto heb ik een jaar geleden al gebouwd. En ben toen ook bij de rdw geweest en is toen omgekeurd dus is gewoon vr6 op kenteken. Ik gebruik de auto alleen voor hobby sprintjes. Dus de stuurbekrachtiging is een beetje over bodig nu. Zit ook met plannen om er een turbo op te zetten dus dan zou er meer ruimte zijn voor de interkoeler leidingen. Had gehoopt dat iemand de lengte wist van de riem die ik nu nodig heb.
|
|
||||
|
||||
![]() @spierings natuurlijk hebben we niet met tuv te maken alleen ik doel erop dat het sturen dan wel eens heel zwaar kan worden en ze daarom in duitsland verplichten.
Als het zo is als tim zegt is het niet echt nodig alleen zou ik het persoonlijk wel prettiger vinden. Mijn mk2 1.8 heeft het niet maar ik wil het nog erop bouwen omdat het mij te zwaar stuurt in de kleinere bochten.
|
|||
|
|||
![]() Is het verschil in 'gevoel' dan echt zo groot?
Ik heb ook stuurbekrachtiging in mijn 2. Ik kan niet zeggen dat ik minder gevoel heb. Dat is natuurlijk een persoonlijke mening. |
|
||||
|
||||
![]() als ik in de golf 2 stap en ermee rijd en daarna in de golf 3 rijd is het verschil heel goed merkbaar.
|
|||
|
|||
![]() Ik geef zelf de voorkeur aan onbekrachtigend exemplaar. Het vereist wat meer driving skills, om er goed mee uit de voeten te kunnen. Vooral bij wat lagere snelheden en nauwe ruimtes. Voorderest zie ik alleen maar voordelen.
Tenslotte stilstaand het stuur proberen te draaien is bij elke auto not done. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() Als je spierballen moet gebruiken om de wielen te draaien doe je toch ergens iets verkeerd...
![]() |
|
||||
|
||||
![]() bedankt voor de reacties. weet hoe het rijd zonder bekrachtiging. dit is me me 20ste golf denk ik. Was gewoon de vraag als ik de pomp weg laat welke lengte van riem heb ik dan nodig? kan er natuurlijk een niet bekrachtigd exemplaar erop zetten. Maar als ik de olie er uit laat een de slangen eraf zou dit dan ook werken. Klinkt miss vaag maar word de olie ook gebuikt voor de overbrenging te smeren of is dit appart gesmeert door vet?
|
|
||||
|
||||
![]() Welke riem je nodig bent als je zonder pomp gaat rijden weten ze wel bij een automaterialenzaak..je moet dan namelijk of je stuurbekrachtiging hebt, airco, etc..
Naar het antwoord op je andere vraag moest ik even in Wikipedia duiken....ik wist wel dat het niet mogelijk was, om met een afgekoppeld bekrachtigd stuurhuis te rijden, maar niet meer waarom.....zo werkt een bekrachtigd stuurhuis: Het stuurhuis van een hydraulische stuurbekrachtiging bevat twee zuigers die met stangen verbonden zijn aan de wielen. Aan de automotor zit een oliepomp welke met een riem vanaf de krukas wordt aangedreven en olie onder druk vanuit een olietank naar het stuurhuis pompt. Het stuurwiel regelt via een klep in het stuurhuis de hoeveelheid olie die naar de zuigers wordt gestuurd die uiteindelijk de wielen naar links en rechts doen bewegen. De olie komt vanuit het stuurhuis weer terug in het reservoir. Bij rechtuitrijden of een kleine stuuruitslag stroomt de meeste olie via een omleiding Zonder oliedruk werkt het dus niet, vandaar dat je stuur ook zwaar gaat als je de auto sleept met stilstaande motor. Je zit dus wel vast aan een onbekrachtigd stuurhuis...maar die zijn niet zo moeilijk te vinden. VWRoadWarrior heeft er wel eentje liggen.
|
||||
|
||||
![]() oke dank je wel. word een ander stuurhuis dan. Met die riem komt het idd wel goed. Maar wou het gewoon vragen. een vr6 is niet standaard geleverd zonder stuurbekrachtiging. dus word opmeten hoelang de riem moet zijn
![]() |
|
||||
|
||||
![]() ah, dat was ik vergeten...dat `t voor een VR6 was.
Dan wordt `t inderdaad opmeten ![]()
|
||||
|
||||
![]() zit deze normaal niet op de multiriem bij de vr6? anders moet je de poelie ook nog wijzigen
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dat klopt. je kan ook de pomp en poelie weg laten. dan gebruik je een kortere multiriem. moet net kunnen heb het al eerder gezien. ![]() |