![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ik zal me even voorstellen. Ik ben Arjan, 28 en rijdt een half jaar rond in een Golfje 1 diesel (oude postgolf) (1983)
Het aansluiten van de radio leidde bij mij tot het doorsmelten van een paar kabels, dus nu is het tijd de kabelboom onder handen te nemen en de gesmolten kabels weg te halen. Dit heb ik inmiddels gedaan, ik had vantevoren wat foto's gemaakt, maar nu zit ik toch nog met wat kabeltjes die ik niet kan thuisbrengen. Weten jullie wat dit is en waar het hoort? ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Dat is een massapunt. Deze mag je aan je carroserie vastschroeven.
|
||||
|
||||
![]() connector voor meerdere draden die op de massa aangesloten moeten worden. Hoort dus op een plek waar hij contact maakt met de massa. Precieze plek kan ik je zo niet zeggen.
|
|||
|
|||
![]() bedankt voor de snelle antwoorden, ik denk dat er straks nog wel een onderdeeltje overhoud voor de volgende vraag
![]() |
|
||||
|
||||
![]() De connector zit geschroefd aan de carrosserie net boven de zekeringkast .
Er zit waarschijnlijk nog wel een gaatje van de parker waarmee hij vast hoort te zitten. Edit: Stuurkolom kan dus ook zie ik op de foto hier onder. ![]()
Oliecrisis....?? Gelukkig rijden onze auto's op accijns! ------------------------------------------- Weber Society Drenthe ® Last edited by J-9A-N : 05-09-2011 at 15:22. |
|
|||
|
|||
![]() hier een foto van op mijn mk1
centraal op de foto, waar al die bruine massa draden zitten ![]() grtz Fre |
|
||||
|
||||
![]() Die zit aan de beugel waar de stuurkolom tegen aan geschroefd word.
Bij mij zaten er 2 z'n connectoren, net langs elkaar. Beetje onduidelijk maar bij de blauwe pijl zitten ze bevestigt met een parker. ![]() Edit: frektet is me voor ![]() |
|
|||
|
|||
![]() gaatje gevonden!
Nog een paar vraagjes: Aansluiting met bruine draden en 3 pennen (3x massa) waar zit deze normaal gesproken aan? ![]() Zwart/blauwe draad, licht nu los, waar kan deze bij horen? ![]() Deze lagen achter het dashboard en waren oa gesmolten, hier hier hing de radio aan, maar deze kabel heeft een paar vertakkingen (3) welke apparaten horen er dan allemaal aan te hangen? ![]() Last edited by dijk83 : 05-09-2011 at 15:30. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
He Erik, super duidelijk, heb je nog een paar plaatjes van hoe je kabels lopen en waar ze uitkomen ed? Daar ben ik nu een beetje naar aan het zoeken |
|
||||
|
||||
![]() Helaas moet ik je die schuldig blijven.
Heb het dashboard er al weer in. Iig alle bruine kabels met z'n kabelschoentje horen op je contector. En ik heb ook geen diesel dus weet ook niet of wij dezelfde kabelboom erin hebben liggen. |
|
|||
|
|||
![]() ik neem niet aan dat je de eerste foto bedoelt? Ik ben daar nog steeds niet helemaal uit waar die voor is. Heb er nog even een extra foto van gemaakt:
Last edited by dijk83 : 05-09-2011 at 16:57. |
|
||||
|
||||
![]() Blauw wit is Dashverlichting. de stekker is gewoon massa, tenzij het een bruin-zwarte draad bevat, want dan is het van een dash lampje ofzo die met een schakelaar aan massa geschakeld wordt (voorbeeld: handremschakelaartje en lampje op je dash)
|
||||
|
||||
![]() blauw zwarte komt op gevarenlicht-schakelaar, naast het lampje (als het goed is heb je voor het lampje nog een klein massadraadje)