Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-07-2011, 00:06
ingmar's Avatar
ingmar ingmar is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 273
Default Ombouw 1.8 k-jetronic naar 2.0 agg motor

Beste vw liefhebbers,

Ik heb vandaag een een 2.0 agg motorblok gekocht.
Het is een compleet blok met draadboom van het
motorgedeelte uitlaatspruitstuk etc. Mijn vraag is
nu krijg ik problemen met de orginele startonderbreker
die de motor heeft?

Ook is er nergens een electrisch schema te vinden op
internet.

Heeft iemand toevallig een schema liggen van een
2.0 8v agg?

Alvast bedankt

M.V.G.

Ingmar de Groot
Reply With Quote
  #2  
Old 31-07-2011, 09:21
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

ik denk dat je de ecu vrij moet laten programmeren.
verder heb je en schema nodig van de auto waar hij uit komt (ibiza?)
Kan nooit heel veel werk zijn de motor lopend te krijgen, maar ligt eraan wat je zelf allemaal kan..
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 31-07-2011, 12:03
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

hallo //

als je de imolizer er ook bij hebt .
dan is het geen probleem om die aantesluiten ..
orgineele sleutel erbij ,, dan moet het gewoon lukken geen probleem
vrgr gooigolf .
Reply With Quote
  #4  
Old 31-07-2011, 12:39
ingmar's Avatar
ingmar ingmar is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 273
Default

Bedankt voor jullie reacties,

Ik heb het contactslot en de sleutel erbij gekregen zonder de bijbehorende draadboom. Is dit voldoende?
Reply With Quote
  #5  
Old 31-07-2011, 13:25
ingmar's Avatar
ingmar ingmar is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 273
Default

Het is een 2.0 8v uit een vw passat uit 97. Op het blok zelf staart 96
Reply With Quote
  #6  
Old 01-08-2011, 20:46
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

denk ik niet want volgens mij communiceert de sleutel met de tellerbak.
dan zul je de ecu vrij moeten laten maken.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #7  
Old 06-08-2011, 13:58
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Immo zit aangesloten op ecu en die twee praten met elkaar, als je er het immo kastje, EEN ontvangerring en de originele sleutel erbij hebt dan loopt ie gewoon. Er zijn nog meerdere mogelijkheden met een immo kastje en sleutel uit een andere auto (Golf mk3, polo whatever..)
Reply With Quote
  #8  
Old 07-08-2011, 19:44
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

inderdaad immokasje uit een polo, golf3, seat ibiza, is allemaal werkend te krijgen
2x massa bruin, 1 x zwart is +15, wit geel of geelwit, is immo ingaand, grijs wit is immo uitgaand daar maak je je uitlees stekker weer aan. uiteraard wel ff de gehele handel inlezen mat vagcom. als het niet het orginele kasje is wat bij de ecu hoort.
Reply With Quote
  #9  
Old 19-08-2011, 10:40
ingmar's Avatar
ingmar ingmar is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 273
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
inderdaad immokasje uit een polo, golf3, seat ibiza, is allemaal werkend te krijgen
2x massa bruin, 1 x zwart is +15, wit geel of geelwit, is immo ingaand, grijs wit is immo uitgaand daar maak je je uitlees stekker weer aan. uiteraard wel ff de gehele handel inlezen mat vagcom. als het niet het orginele kasje is wat bij de ecu hoort.


Bedankt voor je reactie!!! hier heb ik iets echt iets aan. Ik zit nu nog in zweden en gisteren bij het keverkerkhof geweest geweldig!

Ik heb alleen het motor draadboom gedeelte gekregen bij de motor de computer en het contactslot met sleutel. Ik heb op de sloop het kastje gehaald waar de stekker van de sleutelring in gaat.

Voor de rest is het voor mij onbekend wat de uitleesstekker is.
En of dat kastje wel werkend te krijgen is omdat deze uit een andere auto komt?

Dan zitten er aan mijn draadboom een drietal stekkers die zo in een golf 3 zekeringenkast zouden passen dus daar moet ik wel uit komen. Naast deze stekkers zit ik ook met een paar losse.

blauw klein stekkertje- blauw witte draad
blauwe stekker 2 aansl waarvan 1 gebruikt - bruin witte draad
zwarte stekker met paars witte draad
gele stekker met rode draad (deze kan zo in de mk1 zekeringenkast op de +)?
gele stekker met blauw en groene draad
bruine stekker met grijze draad
blauwe stekker met blauwe draad

Kan ik de bestaande relais schakeling van mijn vorige setup gebruiken?

De rest van de motor zit er in. Ik heb alleen een slang van de watergekoelde gasklep waarvan ik niet weet waar hij op moet. Iemand een idee?

Ik zal komende week wat foto's online zetten!

M.v.g

Ingmar
Reply With Quote
  #10  
Old 21-09-2011, 13:48
ingmar's Avatar
ingmar ingmar is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 273
Default schema 2.0 agg

H
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum