![]() |
|
|||
|
|||
![]() beste mede forum leden,
na een tijdje mee te hebben gelezen, informatie op te hebben gedaan en vooral met heel veel liefd naar andere projecten zitten kijken, heb ik eindelijk de knoop doorgehakt, en ben ik begonnen aan mijn eigen winter project. het begon allemaal vorige zomer (3jaar terug), toen een kennis van mij een witte golf gtd uit 86 tekoop had staan. hier was werk aan: laswerk uiterlijk motorisch, niet geheel nodig maar tog na 3 jaar uitstellen van het project, ben ik er rond begin augustus tog maar eens vol goede moed aan begonnen. ten eerste een lijst gemaakt met geplande werkzaamheden: 2 nieuwe dorpels lassen nieuwe achterplaten achter de wielen lassen voorschermen nieuw bumpers opknappen missende delen bnij elkaar zoeken( hier ben ik nu pas aan begonnen) ten eerste heb ik de auto geheel kaal gemaakt, allees het dshboard is blijven zitten, dit is voor mij onbekent werk, en alles werkte nog dus waarom verwijderen:P erna ben ik begonnen met het kaal maken van de bodem, hierbij kwam ik gat naast gat tegen, waardoor het laswerk meer werd. had achteraf beter een andere basis kunnen pakken. nadat de bodem kl;aar was, heb ik de dorpels in laten lassen door een kennis, het uitlijnen van de delen lukte mij niet netjes, en hij heeft de kennis en de ervaring ermee. op dit moment ben ik de auto spuitklaar aant maken, ik ga de auto zelf spuiten(knappen vaker oudere trekkers op en spuiten doen we dan ook zelf) nu ben ik er achter gekomen dat er tog heel veel tijd in de voorbereiding zit. ben nu al 2 weken aan hget schuren(A) maar dat loont zich dadelijk weer terug in het eindresultaat. op de planning staat om de auto dit weekend in de spuitplamuur te zetten, en de week erna in de kleur. nu ben ik al een aantal zaken tegen gekomen die ik nog wil doen: verlagen andere velgen motor oplappen vooral uiterlijk maar ook revisie van de binnenkant, hierbij hoop ik het probleem tegen te komen waardoor de auto zo blauw wit rookt. leren interieur erin maar voral gewoon een nette en cleane auto maken. geen kermis kraam op wielen:P ik ben op zoek naar een hele waslijst onderdelen, dus als iemand wat heeft liggen voor mijn lijstje: sideskirts, met wielbogen mooi setje velgen bbs die wat er orgineel onder zaten, ik heb 2 rechte, maar de andere 2 hebben dieven kapot gereden toen ze de auto geleend hadden zonder te vragen leren interieur met deurpanelen ect antenne voor in het spatbord deuren met spijltjes( onder voorbehoud gevonden) de rest van de delen kan later wel, eerst maar een de auto terug in zijn lak hebben, dan zien we wel weer verder. helaas ben ik er nog niet geheel achter hoe je foto's kunt plaatsen, dus zolang maar even zonder. op de planning staat om de auto begin februarie 2012 rijden en apk gekeurt te hebben.(dus is egt een vrije uurtjes project) |
|
|||
|
|||
![]() welkom, laat die foto's maar komen
![]()
|
|||
|
|||
![]() De afgelopen dagen heb ik niet stil gezeten, er is vooral veel voorwerk gedaan voor het spuiten. Ook heb ik vandaag mijn deurtjes opgehaald, deze hebben een heel klein beetje werk, maar niks ergs.
Voor morgen staat gepland: Achterklep sluiting afschuren Auto geheel aafplakke, ben al op de helf Voorschermen afschuren. Deuren demonteren, en begin maken met schuren En de auto nog helemaal afdoen voor het grootste stof eraf te hebbenm Als ik ng tijd over hen: Vering achter terugplaatsen, en de auto naar de spuitplaats rollen Voor vrijdag staat een vrije dag gepland, dan kan ik hem mooi in de spuitplamuur zetten. Het lukt nog altijd niet egt om foto's te plaatsen, ik heb gezocht, messchien iemand tips? Verder zijn er nog genoed andere dingen geplant, maar de lak is even het belangrijkste. Zijn er nog dingen waar goed op te letten qua auto, ik zag dat het koelvloeistof lampje blijft knipperen. Morgen meer ![]() |
|
|||
|
|||
![]() update:
vandaag en gister is er weer veel gebeurt al zeg ik het zelf ![]() ik heb gister de auto verder klaargemaakt, de wielen ect eronder geplaats. en hem naar mijn spuitcabine:P gebracht. vandaag was het kouder als verwacht, dus de verwarming maar alweer aangezet om 5 uur. toen de ruimte om 7 uur lekker op 21 graden was, ben ik begonne met de auto klaar te zetten om de spuitplamuur te spuiten. maar zoals altijd kwam er weer even een noodgevalletje tusse, (kapotte vrachwagen van de pa, en dus eerst even mee repareren) toen om 10 uur begonnen met de epoxy op blanke delen te spuiten. vervolgens 2 uurtjes kleine delen geschuurt, en toen de epoxy ietjes opruwen en de spuitplamuur erop. dit ging allemaal goed. (beter dan verwacht ![]() zelf ben ik zeer tevreden over het resultaat, en kan ik morgen verder gaan afschuren. ik ben er nog steeds niet achter hoe foto's te plaatsen, dus die houden jullie tegoed ![]() op de planning staat dat hij over 2 weken gespoten gaat worden, dit gebeurt op een andere plek in een echte spuitcabine, ivm stof ect. ik hou jullie op de hoogte. tevens nog een aantal delen gezocht: rechter achterraam, de hond wilde het niet heel laten ![]() sideskirts voor over de dorpels, orgineel het liefst met spatbord verbreders en tog al stiekem aan het zoeken naar een ander interieur, liefst leer(A) ook kwam ik vandaag het probleem tegen dat ik mijn deuren niet uit elkaar klijg, ik krijg de klinken er niet vanaf, kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt er komen nieuwe klinken en sloten in, maar wil deze tog een beetje heel houden voor reserve. mvg erwin |
|
||||
|
||||
![]() Welkom,
Foto's plaatsen staat hier beschreven: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=8486 Verder haal de de deurklinken los door 2 schroefjes los te draaien. 1 Zie je als je de deur open hebt en 1 zitten onder het chrome (of zwarte?) plaatje. Deze kun je er zo uitwippen om vervolgens de schroef los te draaien. Succes ermee. Ben benieuwd naar de foto's. |
|
|||
|
|||
![]() ![]() dit is zoals hij nu erbij staat, meteen even proberen of dat werkt van facebook foto's pakken ![]() ben er tog wel trots op als ik hem zie:P en toen die een nachtje ergens anders ging slapen en nieuwe dorpels kreeg: Last edited by emuijtjens : 11-11-2011 at 19:50. |