Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-10-2011, 20:06
VincentMK1 VincentMK1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 139
Default G60 turbo golf 1

Hallo allemaal,
Ik heb een g60 blok te koop zien staan met een ihi turbo ook is deze opgeboord naar 1.9. Deze is zonder bak.
Hierover heb ik wat vragen:
-Wat voor bak is hiervoor geschikt?
-Wat zeggen jullie van een g60 blok waar een turbo opgebouwd is (g-lader er af natuurlijk)

Gr, Vincent
Reply With Quote
  #2  
Old 24-10-2011, 20:19
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Op zo'n motor kan je gewoon weer de standaart g60 bak monteren. En Ook wel een stagengeschakelde bak (020) ligt ook een beetje aan met hoeveel pk's je rijdt.

Persoonlijk vind ik dat er op zo'n motor een g-lader hoort maar ieder zn eigen.
Als je beslist een turbo blok wilt zou ik voor een 20vt kiezen.
Zit je ook voor later met meer vermogen e.d direct goed.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 24-10-2011, 20:21
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

8v turbo op basis van een g60 is een prima blok.. is voldoende vermogen uit te halen en de keuze voor een 20v hoeft niet altijd.
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #4  
Old 24-10-2011, 20:49
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,396
Default

Precies. Neem anders eens een kijkje in het topic van desnelders....hij heeft ook een mk1 g60 met turbo.
Reply With Quote
  #5  
Old 24-10-2011, 21:19
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

klopt helemaal mits hij netjes is opgebouwd wil dit zeker netjes lopen, kijk alleen wel uit dat je andermans ellende niet koopt. dit risico loop je niet zo snel met een 20vt motor.
Reply With Quote
  #6  
Old 24-10-2011, 21:40
VincentMK1 VincentMK1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 139
Default

Ik zie al dat veel mensen voor een 20vt motor zouden gaan. Het gene waar ik dan mee zit is de kabelboom enz hier ben ik totaal niet goed mee en zou niet weten hoe ik dit zou moeten aanpakken. Het makkelijke van de g60 turbo motor is dat de motorsteunen voor een golf 1 er al aan zitten en dat de complete kabelboom is aangepast op een golf 1 gti zekeringskast. (moet ik alleen aan zo'n zekeringskast zien te komen)
Reply With Quote
  #7  
Old 24-10-2011, 22:03
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

kabelboom moet je je niet druk over maken! die kan ik wel voor je maken, motor steunen eventueel ook wel alle 3 mits je met een o2a bak gaat rijden. als je met je orginele golf1 versnellingsbak gaat rijden ben je maar 1 steun nodig! en een vul bus voor achter je spanrol. bij eventuele intresse mag je me wel een pbtje sturen of voor wat verdere info mag je ook gerust wat vragen. ik heb nog een complete 20vt staan is nog lopende te horen donor is bekend [zit een bon bij aankoop van het blok].
Reply With Quote
  #8  
Old 25-10-2011, 08:17
PimVW's Avatar
PimVW PimVW is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 2,323
Default

Quote:
Originally Posted by René
Precies. Neem anders eens een kijkje in het topic van desnelders....hij heeft ook een mk1 g60 met turbo.


Idd, heb n paar rondjes met m meegevlogen en reed erg goed, 200pk in n Golf 1 ging goed ervandoor
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0]
Polo 6N Harlekin
Golf 1 GTI PLUS 20V T sold
Reply With Quote
  #9  
Old 25-10-2011, 18:46
velden9's Avatar
velden9 velden9 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 213
Default

Zou voor een G60 turbo gaan is zeker een leuk vermogen uit te halen.
Voor vragen kun je me altijd een pb sturen en zie ook mijn project.

Mark
__________________
MK2 G60 1990 - Sold
MK1 1.5 GLS 1975 - Current
Reply With Quote
  #10  
Old 25-10-2011, 23:24
VincentMK1 VincentMK1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 139
Default

Wat voor vermogen is daar uit te halen, die man zegt dat deze turbo erop zit https://rdpshop.com/product.php?pro...cat=1010&page=1 (naar mijn inzien veels te groot)?
Reply With Quote
  #11  
Old 26-10-2011, 10:51
desnelders's Avatar
desnelders desnelders is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 967
Default

ik zit met een K03 turbo op 0,9 bar druk op 200pk en vind het leuk
Ik zou persoonlijk een 20v eerder in een mk2 leggen dan een mk1, ook meer dan 200pk in een mk1 vind ik persoonlijk overkill.
Reply With Quote
  #12  
Old 26-10-2011, 11:37
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Quote:
Originally Posted by VincentMK1
(naar mijn inzien veels te groot)?


want?
vermogen kun je niet zeggen aan de hand van een plaatje van een turbo. zijn veel factoren die meespelen, zoals: compressieverhouding ( orgineel of aangepast) kopbewerking, injectoren, inlaat/uitlaatsysteem, welke brandstof ( 95/98 E85) etc etc..

heb wel veel grotere turbo's het goed zien doen op een 1.8je.. maar daarvan was de rest ook op de turbo aangepast.
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #13  
Old 26-10-2011, 13:05
VincentMK1 VincentMK1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 139
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
want?
vermogen kun je niet zeggen aan de hand van een plaatje van een turbo. zijn veel factoren die meespelen, zoals: compressieverhouding ( orgineel of aangepast) kopbewerking, injectoren, inlaat/uitlaatsysteem, welke brandstof ( 95/98 E85) etc etc..

heb wel veel grotere turbo's het goed zien doen op een 1.8je.. maar daarvan was de rest ook op de turbo aangepast.


Ja tuurlijk snap ik dat, in de tekst van de tubo staat alleen 350-430 pk dacht ik, dat lijkt mij er niet voor niks staan. De man waarvan de motor is weet wel dat er andere nokkenas in zit maar wat voor ook niet. Dus beetje vaak allemaal. Kan die motor kopen voor 750 euro incl motorsteunen voor golf 1 intercooler turbo bak ect. Een 1.8t 20vt agu gaat rond de 1500 euro kosten en moeten de motorsteunen ook nog moeten worden gemaakt voor inbouw.
Reply With Quote
  #14  
Old 27-10-2011, 17:39
velden9's Avatar
velden9 velden9 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 213
Default

Vraagprijzen zijn altijd moeilijk.
Ik ben zelf met een G60 turbo ombouw bezig en ik wil richting de 250PK.
Dit is wel in een golf 2.
750 euro voor een compleet blok met bak en steunen erbij vind ik niet veel geld.
Vergeet niet dat je er met alleen een AGU blok niet bent.

Mark
__________________
MK2 G60 1990 - Sold
MK1 1.5 GLS 1975 - Current
Reply With Quote
  #15  
Old 27-10-2011, 20:08
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

een goede g60 ombouw kost net zo veel als een 20vt ombouw.
teminste als je voor een degelijke en goede ombouw gaat.

een gereviseerde lader kost ook rond de 900 euro.

steunen is echt het probleem niet.
voor de rest ben je net zo veel nodig als bij een g60 ombouw kwa onderdelen.

misschien is een g60 goedkoper in aanschaf maar op de lange termijn gaat hij zeker weten meer kosten, neem dat maar van mij aan ik weet er alles van.
Reply With Quote
  #16  
Old 27-10-2011, 21:41
VincentMK1 VincentMK1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 139
Default

Ik ga zondag kijken voor de g60 turbo heb ik besloten. Compressie tester mee en dan zien we het wel. Zit al een behoorlijke turbo op dus genoeg pk voor mijn golf 1 is er zeker uit te halen. Uit een agu is natuurlijk meer te halen maar meer dan 250pk hoef ik zeker niet, vanaf 200 ben ik al reuze gelukkig. Om een agu hard te laten lopen andere turbo chip ect ben je zo weer 1200 euro erbij kwijt. En aangezien ik nog niet zo heel veel verstand van alles heb is een g60 turbo met kabelboom en motorsteunen voor golf 1 toch een stuk handiger.

Bedankt voor de tips en ik zal hier neerzetten als alles gekocht is, foto's van de voortgang zal ik ook bijhouden.
Reply With Quote
  #17  
Old 27-10-2011, 21:45
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,396
Default

hoeveel pk heeft die 8v turbo dan?
Reply With Quote
  #18  
Old 27-10-2011, 22:18
VincentMK1 VincentMK1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 139
Default

Die man zei 270 met de turbo op 1,2 bar hij heeft hem nu op 0,8 gezet. Of ik dit moet geloven weet ik niet vind het nogal veel voor een 8v maargoed denk dat uit dit setje wel 200pk moet kunnen rollen. Mits de auto echt niet voor uit te branden is zal ik de motor natuurlijk niet kopen maar dat zullen we zien (auto is nog mee te rijden namelijk).
Reply With Quote
  #19  
Old 28-10-2011, 06:45
desnelders's Avatar
desnelders desnelders is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 967
Default

en rijd hij op een digifant of stand alone? en is al de rest er ook bij? boite, cardans, remmerij...
Reply With Quote
  #20  
Old 28-10-2011, 08:38
PimVW's Avatar
PimVW PimVW is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 2,323
Default

Boite is dus n versnellingsbak
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0]
Polo 6N Harlekin
Golf 1 GTI PLUS 20V T sold
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum