![]() |
|
![]() |
|
Thread Tools | Search this Thread |
|
|||
|
|||
![]() DEN HAAG - Staatssecretaris Joop Atsma (Milieu) wil kijken wat er gedaan kan worden aan een toestroom van vervuilende oldtimers. Volgens branchevereniging Bovag worden er vooral veel oude Duitse auto's geïmporteerd omdat in Nederland een belastingvrijstelling geldt.
„Deze auto's hebben 50 tot 100 keer meer uitstoot dan een auto die je nu koopt”, aldus de bewindsman. Atsma vindt dat dit het effect teniet doet van maatregelen die juist schone lucht bevorderen. Daarom gaat hij in overleg hierover met onder anderen staatssecretaris Frans Weekers (Financiën), zei Atsma woensdag tijdens begrotingsoverleg. Hebben deze mensen niks anders te doen ![]()
|
||||
|
||||
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
das een druppel (alle oldtimers) vergeleken met de rest van de auto's, sowieso worden de oldtimer diesels en lpg straks nog steeds belast (wel minder dan standaard) dus wordt het al minder aantrekkelijk |
|
||||
|
||||
![]() Ik vind dit ook wel fair.
Denk dat hier aardig wat mensen van profiteren en dat het ongunstig is voor de prijs van origineel Nederlandse oldtimers. Een normale oldtimer is toch ook alleen maar belastingvrij omdat er al 25 jaar belasting voor is betaald en de regering het dan wel genoeg vind. Die duitse auto's is nog nooit belasting voor betaald in NL.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
zo denk ik er ook een beetje over.. Duits import mag wat wat mij betreft best belast worden, mits ze nog maar net ( denk ik aan een jaar of 2 ) in NL zijn
|
|||
|
|||
![]() Dan gaan er heel wat golfjes Jammer genoeg belasting betalen wat Import is
want wat haalt 2 jaar belasting nu uit van een golfje dat geimporteerd is ... IPV een golf die hier wel 25 jaar Belasting heeft betaalt.... en of je nu kiest voor een mooie golf of mercedes dat mag in mijn ogen niet uit maken neem je nou de GTI`s die jaren 90 hier heen zijn gekomen dan daar valt nog wel wat voor te vinden ![]() al met al zeg ik een oldtimer is een oldtimer ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
"mooie" is in jouw verhaal het sleutelwoord. waar het hier om gaat is natuurlijk die roestige hokken met veel schadelijke uitstoot ![]() stomme politiek, die bastaards gunnen andere mensen hun hobby/voordeeltje niet. tuig is het, gewoon tuig. By the way: waar is die atsma van? CDA/VVD/PVDA? |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
staatsecretaris...... jij hebt weer lekker op zitten letten ![]() vriend Joop is een fietsende fries van het, in de peilingen nog 11 zetels hebbende, CDA
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat was achteraf gezioen niet zo'n slimme opmerking nee ![]() ![]() Maar goed het verbaast me nix dat het weer een fiets-freak is die dit soort dingen bedenkt. hier in enschede is elk fietspad breder dan de weg. omdat er zo'n fietsert in de gemeente raad zat voor verkeer. On-topic: als ze nou eens hun tijd gingen steken in het zoeken naar echte geldbesparende oplossingen. er zijn er vast die meer opbrengen dan deze maatregel. ("het gaat om het milieu", echt niet, het gaat om de euro's!) |
|
||||
|
||||
![]() En is linksdragend en geen oldtimerfanaat...
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Even onze friese " NEW KIDS " uit Hallum langssturen bij meneer Atsma voor een "goed gesprek".
![]()