#1
|
||||
|
||||
1.6TD met D verstuivers?
Hola!
Gezien ik niet helemaal tevreden ben met het verbruik van mijn TD (1:15,8 over een jaar) Wil ik eens wat gaan klooien met de verstuivers, misschien dat mijn huidige gaar zijn. Nu heb ik nog een setje liggen van gewone D, maar die hebben een lagere openingsdruk, toch? Ik weet vrij zeker dat ze goed zijn, want ze komen uit een knap lopend blok. Is het op een of andere manier schadelijk of onverstandig deze te monteren als test? Klopt mijn aanname dat het een downgrade is voor mijn TD qua verrmogen, en misschien een upgrade wat betreft brandstofefficiëntie? En nog een vraagje, ik heb nieuwe brandplaatjes, en zal die gelijk monteren. Maar, heeft dit invloed op t verbruik van de motor, of hoe mooi die loopt? Of is het gewoon een bescherming voor je verstuivers? Thankx!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#2
|
||||
|
||||
Naar mijn weten zijn de brandplaatjes de pakking tussen verstuiver en kop. Dus als die lek zou zijn zal je dat kunnen merken qua verbruik (lek-druk/gassen).
|
#3
|
||||
|
||||
OK thanks, serieus niemand een idee over de verstuivers??
Heeft het golf 60pk ecodieseltje niet ook gewone D verstuivers misschien? Heeft niemand hier ervaring mee of een idee over??
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Rookt de golf als je goed gas geeft? (roet), zo ja zou het kunnen dat je de pomp rijk hebt staan. je kan de pomp minder rijk zetten door het schroefje boven je stekker van de stopklep uit te draaien bij draaiende motor (of in te draaien maar dat merk je vanzelf, wanneer de golf lager in toeren gaat lopen zit je goed in jouw geval). (zit geborgd met een moertje).
__________________
|
#5
|
|||
|
|||
Ik weet niet hoe je rijstijl is, maar vind 1 op 16 nog niet zo gek eigenlijk! En vergeet niet dat minder vermogen er voor zorgt dat je meer gas moet geven om met het verkeer mee te komen, wat ook het verbruik niet echt zal helpen! Kijk bijvoorbeeld eens naar de 1.1 golf blokjes, die dingen zuipen net zo hard als de 1.5/1.6 benzine carburateur motoren...
|
#6
|
||||
|
||||
Je kan je huidige verstuivers ook laten reviseren, dan kan ook een hoop schelen!
__________________
'86 Jetta 1.6 TD '85 Golf 1.6 GTD '82 Bus D '67 1600A Limousine |
#7
|
||||
|
||||
Ik denk dat je beter je eigen verstuivers kunt reviceren. 1.6d verstuivers lijkt me niet goed ivm de voordruk.
Quote:
Ik haal met mijn 1.6d met gemak 1:20. Gemiddeld zo'n 1000km op een tank. Wanneer ik mijn best doe is 1:25 mogelijk maar ben niet zo'n rustige rijder. Last edited by Dokter D : 29-11-2011 at 22:30. |
#8
|
||||
|
||||
Dit is een turbodieseltje. Met mijn D rijd ik 's zomers 1:21,5. Nu in de winter richting de 1:19 (balen )
Heb 3 verstuivers getest op een ouderwetse analoge pomp, kwamen alle 3 goed uit de neveltest, maar de meter bleef iets boven de 130 hangen. Kan liggen aan de oude pompert, kan ook dat ze inmiddels wat slap zijn. De verstuiver achter de LDA pukkel kreeg ik er niet uit, hoe kom je hier knap bij??? Revisie ok, maar de auto gaat waarschijnlijk over paar maanden weg (plaats maken voor passatje met 1900D erin, dan zeker zuinig rijden!!). Hoeveel zou je hiervoor kwijt zijn? (Zit een bosch service in mn straat, zal eens vragen naar hun prijzen ook)
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#9
|
|||
|
|||
Ik laat m'n verstuivers in Duitsland reviceren,laatst 1900 aaz verstuivers laten reviceren,kosten bij de diesel service 425 euro,in Duitsland 225 euro met originele bosch onderdelen,aaz verstuivers zijn dure jongens,1600d vertuivers in NL 220 euro ,in Duitsland net boven de 100 euro
|
#10
|
||||
|
||||
De verstuivers van een 1.6 D moet passen bij alle 1.6 d/td en 1.9 d/td er is maar 1 soort verstuivers gebruikt allemaal zitten op de 155 bar laaddruk voor zover ik weet..
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
bij de 1600 is de D op 130bar, de TD 155 bar inderdaad.
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |