Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-10-2011, 17:04
ParaBID's Avatar
ParaBID ParaBID is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 235
Default TD aansluitingen

Heb me een ander motorblok gekocht voor mijn Jetta mk1, het is een 1.6TD blok, motorcode SB. Het motorblok die ik er nou in heb liggen is ook een diesel, alleen dan een CR (als ik met niet vergis )

Nou zit ik met het volgende, waar moet ik deze volgende onderdelen op aansluiten? Ik weet het even niet, iemand enig idee?




__________________
Air cooled:
- Type 3 Squareback 1974

Water cooled:
- Jetta mk1 1.6td 1981
- Vento 1.6 1994
Reply With Quote
  #2  
Old 26-10-2011, 18:32
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Dat zijn de aansluitingen voor het waterpompje om voor je watergekoelde turbo
Nummer 1 is de pomp zelf en nummer 2 is de thermoswitch zegmaar.
Reply With Quote
  #3  
Old 26-10-2011, 19:46
staande golf staande golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 595
Default

maak wel even een andere verbinding in plaats van een kroonsteentje als je wil dat je over een paar weken er ook nog mee kan rijden
Reply With Quote
  #4  
Old 21-11-2011, 21:51
ParaBID's Avatar
ParaBID ParaBID is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 235
Default

Ow wat erg, ik dacht dat ik al een reactie had gegeven, nja bij deze dan alsnog, dank je wel voor de reacties.

Het blok hangt nou in de Jetta, (heeft even geduurd maar goed dat terzijde) alleen weet ik niet hoe nu verder, aangezien mijn kabelboom die aansluitingen niet heeft zal ik dus zelf een constructie moeten maken, dit is me wel duidelijk alleen heb ik totaal geen aanknopingspunten.

Ik weet dat punt 1, de waterpomp is die de turbo koelt, als punt 2 de sensor dit aangeeft. Dit is nog te volgen, alleen weet ik voor de rest vrij weinig, van aansluiten, hoe moet ik de waterpomp verbinden met de sensor, direct op de accu, of door middel van het contactslot?

Veel gezocht op internet en het forum niets heeft het voor mij duidelijk gemaakt, ETKA proberen te gebruiken, krijg het niet werken op me pc (dit terzijde), dus ik loop een beetje tegen de muur aan.


Kan iemand mij misschien uitleggen hoe nou verder?


Daarbij heb ik nog een vraag, wat is dit voor een aansluiting?


Nummer 3
__________________
Air cooled:
- Type 3 Squareback 1974

Water cooled:
- Jetta mk1 1.6td 1981
- Vento 1.6 1994
Reply With Quote
  #5  
Old 22-11-2011, 00:03
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

Nummer 3 is een aansluiting voor de oliedruk op de teller.. wat je kunt doen is dat mini waterpompje laten vervallen.. en slang voor vinden en dan aansluiten op de slangen van de kachelradiateur.. het is moeilijk uit te leggen maar ik zal ff morgen foto maken.. zodat je een helder beeld krijgt hoe het uiteindelijk moet worden aangesloten.. die stekker boven bij de turbo hoef je dan ook niks op aantesluiten.. let wel op dat je turbo continu word gekoeld t.o.v de orginele systeem met thermoswitch
Reply With Quote
  #6  
Old 22-11-2011, 08:12
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Het is echt makkelijker dan het lijkt hoor.
Het pompje moet in principe hetzelfde aangesloten worden als de ventilator van je radiateur, die is ook direct op de accu aangesloten via de thermoschakelaar, zodat hij ook kan koelen als de motor af staat (van contact af).

Dus gewoon een plus vanaf de accu naar de thermoschakelaar (eventueel met zekering), en vanaf de schakelaar naar de plus van het pompje, en de min uiteraard op de massa

En klaar is kees.
Reply With Quote
  #7  
Old 22-11-2011, 18:51
ParaBID's Avatar
ParaBID ParaBID is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 235
Default

Bedankt voor de reacties, het is me allemaal een stuk duidelijker geworden

Dus als ik het goed begrijp kan ik het beste zoiets maken?

__________________
Air cooled:
- Type 3 Squareback 1974

Water cooled:
- Jetta mk1 1.6td 1981
- Vento 1.6 1994
Reply With Quote
  #8  
Old 23-11-2011, 09:01
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Helemaal correct, simpel toch?
Reply With Quote
  #9  
Old 23-11-2011, 20:57
ParaBID's Avatar
ParaBID ParaBID is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 235
Default

Dank
Morgen maar eens aan de slag
__________________
Air cooled:
- Type 3 Squareback 1974

Water cooled:
- Jetta mk1 1.6td 1981
- Vento 1.6 1994
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum