Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Restauratie, plaat- en laswerk
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-01-2012, 19:34
RoelM RoelM is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 385
Default Tips roestplek onder raam

Ik heb het raam van mn golf eruit gehaald omdat hij water naar binnen lekte en zoals verwacht zaten er idd gaten onder. ook het stukje parafan ervoor is al een keer bewerkt met plamuur. dus wil dat in 1 keer aanpakken.






dat zijn de plekken.

hoe pak je dit het beste aan ? eruit slijpen en en nieuw stuk erin lassen ? zijn er nog speciale dingen waar ik aan moet denken ? ik heb al een ervaren lasser geregeld.

gr Roel
__________________
Golf Mk2 (Verkocht)
Polo 6n Sedan (Gesloopt)
Golf Mk3 TDI - VVT 120PK 290NM (Gesloopt)
Golf Mk3 GTI 16V (Verkocht)
Golf Mk4 GTI TDI - VVT 165PK 400NM
Reply With Quote
  #2  
Old 16-01-2012, 20:39
Lasklus Nederland's Avatar
Lasklus Nederland Lasklus Nederland is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 128
Default

Ja, uitslijpen en opnieuw inlassen, met een ervaren lasser moet dat lukken
__________________
Mvg Patrick
Reply With Quote
  #3  
Old 16-01-2012, 21:25
vwmotorsport vwmotorsport is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 431
Default

je kunt ook een compleet nieuwe parafan kopen en in zijn geheel inlassen want ik denk dat de rest ook slecht is. Onder je dakrubber zitten puntlassen deze allemaal uitboren en voila
Reply With Quote
  #4  
Old 16-01-2012, 22:08
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 936
Default

Gewoon even een paar stukjes blik knippen en kloppen en er in lassen.
Zou er geen nieuwe parafan in zetten dit is véél meer werk .
Is ook nog een witte lak , als je een beetje handig bent met verf kun je dat ook nog redelijk bijwerken zonder te veel drama.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #5  
Old 16-01-2012, 22:49
RoelM RoelM is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 385
Default

ja met stukken blik leek mij ook wel de manier. zijn er verder nog punten om op te letten of is dat eht wel ? misschien slim om het dashboard eruit te halen vanwege hitte bij het lassen ofzo ?

spuiten zal niet zon probleem zijn, dat lukt me zelf wel goed denk ik en anders heb ik nog wat adresjes.
__________________
Golf Mk2 (Verkocht)
Polo 6n Sedan (Gesloopt)
Golf Mk3 TDI - VVT 120PK 290NM (Gesloopt)
Golf Mk3 GTI 16V (Verkocht)
Golf Mk4 GTI TDI - VVT 165PK 400NM
Reply With Quote
  #6  
Old 17-01-2012, 18:33
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 936
Default

Je kunt ook even een stuk blik tussen dash en sponning schuiven.
En even je voorraam in de sponning leggen zonder rubber als je klaar bent met lassen.
Weet je zeker of het past.
Je zult niet de eerste zijn waarbij het mis gaat als ze het raam er in proberen te trekken
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #7  
Old 17-01-2012, 18:41
RoelM RoelM is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 385
Default

is het zulk millimeterwerk dan ? lijkt nog best simpel om het gewoon ong. dezelfde hoogte te laten doorlopen als de rest van die rand.
__________________
Golf Mk2 (Verkocht)
Polo 6n Sedan (Gesloopt)
Golf Mk3 TDI - VVT 120PK 290NM (Gesloopt)
Golf Mk3 GTI 16V (Verkocht)
Golf Mk4 GTI TDI - VVT 165PK 400NM
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum