Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-12-2011, 10:49
dubber dubber is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 210
Default 1.4 tdi AFM met ESP bak in een golf 1.1.1?

hallo allemaal
ik heb flink lopen zoeken op het net en in diverse fora maar heb nog niks kunnen vinden.
zijn er mensen die een 1.4 tdi in een golf 1 (of jetta 1) gebouwd hebben?
ik heb een arosa 1.4 tdi en aangezien ik deze voor de verkoop bijna niet verkocht krijg voor een normale bedrag (heeft schade gehad wat wel netjes opgelost is en blanke lak bladert).
via via kan ik wellicht een golf 1 overnemen van 1980 met een 4 bak en 1100 motor.
de motor is gaar en de carrosserie behoeft ook werk.
mijn idee was om de golf zo veel mogelijk op te knappen en op het laatst de remmen, blok, bak, ecu etc over te zetten.
ik heb er net 2 nieuwe aandrijfassen onder laten zetten voor een flink bedrag dus het zou mooi zijn als ik die weer kan gebruiken.
de bak is een esp bak en heeft werk nodig en ik heb nog een vnt turbo liggen die 1 op 1 past op dit afm blok.
maar nu de vragen,
past dit zomaar want hoe zit dat met de motorsteunen?
past de bak en aandrijfassen?
ik heb G60 klauwen, met een 238 rembekrachtiger die ik ook weer kan gebruiken neem ik aan?
moet ik de tellerklok overzetten? ik vind een redelijk stock uiterlijk wel mooi eigenlijk dus zou het liefst origineel golf 1 willen.
zo ook de remmen niet groter dan de 256 mm aangezien ik 14 inch originele golf wieltjes eronder wil.
hoeft niet te veel op te vallen allemaal.
Reply With Quote
  #2  
Old 11-12-2011, 13:54
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 936
Default

Alles kan , dus gewoon proberen.
Maar als je dit wilt doen door de kennis hiervoor van diverse fora te vergaren,
en je hebt niet veel gereedschap tot je beschikking en bent (nog) niet heel handig op technisch gebied zou ik zeggen:
niet aan beginnen.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #3  
Old 11-12-2011, 14:19
dubber dubber is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 210
Default

het zou een combinatie moeten worden.
ik ben een beetje technisch aangelegd, zoals normale dingen vervangen lukt me wel.
maar een draadboom aanpassen, of laswerk gaat me niet lukken.
dus vandaar dat ik alvast dingen wil weten als moet er een motorsteun omgelast worden.
een kameraad van me is monteur dus die kan de technische dingen wel doen.
Reply With Quote
  #4  
Old 11-12-2011, 17:11
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 936
Default

Zoals je zelf al aangeeft is er niks over te vinden op het net.
De ombouw zal heus niet onmogelijk zijn maar je zult alles zelf / met je kameraad uit moeten vinden en of maken.
En neem maar van mij aan dat alles wat speciaal gemaakt of aangeschaft moet worden bakken met geld kost.
Wil je niet ontmoedigen maar wel goed waarschuwen.
Er zijn al heel wat mensen finicieel leeg gelopen op dit soort projecten.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #5  
Old 11-12-2011, 17:15
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

`t is eigenlijk heel simpel; technisch is alles mogelijk als je maar kennis, geld en tijd hebt
Reply With Quote
  #6  
Old 11-12-2011, 18:17
bprijs's Avatar
bprijs bprijs is offline
Volksforum Aandeelhouder - Swallowtail Junkie
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,813
Default

Plug en play is het niet, dus ga je er veel werk mee hebben.
Wat ik me zelf altijd af vraag of je wel altijd op alle hulp van anderen kunt rekenen.
Heb zelf ook wel kameraden maar uit ervaring weet ik dat je het uiteindelijk wel allemaal zelf moet doen.
Daarbij als je het zelf doet dan doe je het denk ik ook net iets beter dan dat een ander het voor je zal doen.
Ten minste ik ben zelf nogal kritisch.

succes er mee
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto
Mijn 74er slapend project
Oud 75er swallowtail project


Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je.
Pm me voor meer info
Reply With Quote
  #7  
Old 11-12-2011, 18:43
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Default

Ik ben heel benieuwd of het idee van een 1.4 tdi in een 1.1tje gaat lukken. Lijkt me ook een mooi plan!

In ieder geval, veel succes!!
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat!
Reply With Quote
  #8  
Old 11-12-2011, 20:54
dubber dubber is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 210
Default

het idee kwam ook omdat ik hier wel al de wereld 1.9 tdi,s zie die redelijk plug and play zijn.
de 1.4 tdi is hetzelfde blok met een cilinder minder, dus de vraag is eigenlijk alleen of de motorsteunen heel anders zijn, en of de bak past samen met de aandrijfassen.
de rest ben ik eigenlijk niet zo bang voor.
een 1.4 tdi is ook een stuk lichter als een 1.9 tdi dus dat zal het weggedrag ook ten goede komen neem ik aan.
Reply With Quote
  #9  
Old 11-12-2011, 21:53
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Default

Maar zo'n 1,9 is een bigblock toch ? Je zou dan sowieso de motorsteun bijrijderskant moeten verzetten.
Hoeveel vermogen heeft zo'n 1.4tdi'tje dan?
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat!
Reply With Quote
  #10  
Old 11-12-2011, 22:39
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by dubber
dus de vraag is eigenlijk alleen of de motorsteunen heel anders zijn, en of de bak past samen met de aandrijfassen.
de rest ben ik eigenlijk niet zo bang voor.

De motorsteunen zijn heel anders als die van een golf 1, er moet zoals aangegeven veel zelf uitgezocht en gemaakt moeten worden.

Denk dat je beter bang kunt zijn voor de rest i.p.v. motorsteunen,bak en aandrijfassen.
De elektro en zo zal je meer kopzorgen geven
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum