Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-03-2011, 18:44
BIVWMK3R32's Avatar
BIVWMK3R32 BIVWMK3R32 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 195
Default MFA Toerenteller Tacho storing MK2 gti

heb een duitse collega die vorige zomer een tiptop
orginele golf 2 GTI 8v heeft gekocht

nu heeft de golf een probleem met MFA en de toerenteller.
ik met me grote bek toegezegd te komen kijken
diverse dingen gemeten en geprobeerd

-de toerenteller doet het niet.
-de mfa geeft alleen het klokje weer en kan niet schakelen
-de temperatuur waarschuwingsled brand niet bij kontakt inschakelen
-de oliedruk waarschuwingsled brand niet bij kontakt inschakelen

ik heb hem mijn tacho van de rallye opgestuurd om te proberen
en je raad het al doet het ook niet.
nu ben ik niet zeker of mijn tellerunit wel in orde is ben nog bezig met opbouwen van de rallye.
Maar dat zou wel toevallig zijn

de draad van toerentalsignaal doorgemeten is in orde
massa's gecontroleerd op motor en tellerunit

accupolen los tegen elkaar gehouden om de tellerunit te resetten.
met kontakt inschakelen wel even alle functies in display zichtbaar daarna weer hetzelfde verhaal alleen het klokje, en niet te schakelen tussen de functies in de mfa

als ik het schema bekijk is het niet helemaal duidelijk hoe de stroomloop in de tellerunit zelf verloopt
opvallend is wel dat de waarschuwingsleds en de mfa display en de toerenteller wel in het zelfde gebied in het schema getekend zijn.
alles in het zelfde (vierkante) blokje getekend als zijnde een stuk van de tellerunit..

iemand weleens dit probleem voorhanden gehad??
__________________
RALLYE G60
Reply With Quote
  #2  
Old 11-03-2011, 20:13
BIVWMK3R32's Avatar
BIVWMK3R32 BIVWMK3R32 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 195
Default

helemaal niemand??
__________________
RALLYE G60
Reply With Quote
  #3  
Old 11-03-2011, 20:57
Tomvw Tomvw is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 656
Default

Toen ik het net las dacht ik aan je spanning regelaar (vierkante blokje).
Maar het is wel erg toevallig als je twee de zelfde storingen in twee teller units hebt.
Hoe is het met de massa kabel die rechts achter de kleppendeksel zit?
[Boven de olie temp. sensor.]
__________________
Kever 1959
Reply With Quote
  #4  
Old 12-03-2011, 00:54
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Als de toerenteller uitvalt, werkt meteen de MFA voor een deel niet meer en ook de dynamische oliedrukcontrole niet meer.

Dit louter ter info.

Werken temperatuur en brandstofvoorraad wel? Lijkt met alsof de klok geen spanning van klem 15 krijgt.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #5  
Old 14-03-2011, 21:21
BIVWMK3R32's Avatar
BIVWMK3R32 BIVWMK3R32 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 195
Default

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Als de toerenteller uitvalt, werkt meteen de MFA voor een deel niet meer en ook de dynamische oliedrukcontrole niet meer.

Dit louter ter info.

Werken temperatuur en brandstofvoorraad wel? Lijkt met alsof de klok geen spanning van klem 15 krijgt.

`

de massa is in orde op de kop
de tankmeter en temperatuurmeter doen het wel
eigenlijk alles zoals ik heb beschreven.

ik ben nog een aantal maanden bezig met het opbouwen van de rallye..
zodra deze klaar is kan ik wat vergelijken met met mijn waarden die ik meet op de pins van de tacho.
lijkt me voorlopig enige oplossing

maar goede tip dat bij het uitvallen van de toerenteller er meerdere functies wegvallen

en idd ergens in de bekabeling moet het mis zijn maar als je bij sommige pins niet weet wat je behoort te meten sta je al snel te gokken..

met het zoeken op internet kom je soms hetzelfde probleem tegen maar helaas staat er nooit bij hoe het opgelost is meestal alleen komplete tellerbak gewisseld maar die hebben we al geprobeerd..
heb hem ook de spanningsregelaar laten meten en die zou ook goed moeten wezen
maarja we hebben natuurlijk mijn klok ook al geprobeerd dus daar moeten we waarschijnlijk niet zoeken.


Groeten mark
__________________
RALLYE G60

Last edited by BIVWMK3R32 : 14-03-2011 at 21:24.
Reply With Quote
  #6  
Old 16-03-2011, 11:13
Bumper83's Avatar
Bumper83 Bumper83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 643
Default

ik heb ook problemen met mn instr paneel van een originele mk2 8v gti. Alleen met name mn koelwaterklok. Ook de hele rambam doorgemeten en ook spanningsstab doorgemeten, was goed maar schijnt kuren te vertonen ook al meet je 10V over dat ding... heb gister nieuwe gehaald en nu nog maar eens kijken..
__________________
Wagenpark:

Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction)
Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD)
Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD)
Reply With Quote
  #7  
Old 16-03-2011, 22:00
BIVWMK3R32's Avatar
BIVWMK3R32 BIVWMK3R32 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 195
Default

Quote:
Originally Posted by Bumper83
ik heb ook problemen met mn instr paneel van een originele mk2 8v gti. Alleen met name mn koelwaterklok. Ook de hele rambam doorgemeten en ook spanningsstab doorgemeten, was goed maar schijnt kuren te vertonen ook al meet je 10V over dat ding... heb gister nieuwe gehaald en nu nog maar eens kijken..



hoop voor je dat het gaat werken! geef even verslag van je werkzaamheden
als je stabilisator vervangen hebt.
wellicht zijn de spanningspieken en dalen niet te meten door de snelheid waarmee deze zich voordoen

ben benieuwd!
succes
__________________
RALLYE G60
Reply With Quote
  #8  
Old 16-03-2011, 22:01
BIVWMK3R32's Avatar
BIVWMK3R32 BIVWMK3R32 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 195
Default

Quote:
Originally Posted by Bumper83
ik heb ook problemen met mn instr paneel van een originele mk2 8v gti. Alleen met name mn koelwaterklok. Ook de hele rambam doorgemeten en ook spanningsstab doorgemeten, was goed maar schijnt kuren te vertonen ook al meet je 10V over dat ding... heb gister nieuwe gehaald en nu nog maar eens kijken..



hoop voor je dat het gaat werken! geef even verslag van je werkzaamheden
als je stabilisator vervangen hebt.
wellicht zijn de spanningspieken en dalen niet te meten door de snelheid waarmee deze zich voordoen
kan te snel zijn voor de normale multimeter

ben benieuwd!
succes
__________________
RALLYE G60
Reply With Quote
  #9  
Old 16-03-2011, 23:51
Bumper83's Avatar
Bumper83 Bumper83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 643
Default

Zal proberen om hem morgenochtend even te monteren.

En inderdaad, wisselende spanningspieken en dalen zijn hoogstwaarschijnlijk niet te meten voor een multimeter, maar aan mn meter zal het niet liggen want dat is een Fluke en is professioneel spul. Heb gisteren trouwens ook ondervonden dat mn tempklok ineens nog warmer aangaf dan ie al deed bij oververhit (terwijl mn olietemperatuur als vanouds rond de 103 graden zit) en mn niveau van mn brandstofmeter zag ik heen en weer gaan.... waarschijnlijk toch een rotte spanregelaar maar dat zal het morgen moeten uitwijzen.. je hoort er wel van..
__________________
Wagenpark:

Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction)
Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD)
Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD)
Reply With Quote
  #10  
Old 28-11-2011, 23:45
Bumper83's Avatar
Bumper83 Bumper83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 643
Default

om nog even terug te komen op bovenstaand verhaal. Heb verscheidene pogingen gedaan om het euvel te verhelpen (spanningsregelaar vervangen, relais 43 vervangen, kwniveaumeter verwisseld en niets helpt dus mijn vermoeden gaat hierbij uit naar een defect koelwatertemp klokje.
__________________
Wagenpark:

Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction)
Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD)
Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum