![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() heb een duitse collega die vorige zomer een tiptop
orginele golf 2 GTI 8v heeft gekocht nu heeft de golf een probleem met MFA en de toerenteller. ik met me grote bek toegezegd te komen kijken diverse dingen gemeten en geprobeerd -de toerenteller doet het niet. -de mfa geeft alleen het klokje weer en kan niet schakelen -de temperatuur waarschuwingsled brand niet bij kontakt inschakelen -de oliedruk waarschuwingsled brand niet bij kontakt inschakelen ik heb hem mijn tacho van de rallye opgestuurd om te proberen en je raad het al doet het ook niet. nu ben ik niet zeker of mijn tellerunit wel in orde is ben nog bezig met opbouwen van de rallye. Maar dat zou wel toevallig zijn de draad van toerentalsignaal doorgemeten is in orde massa's gecontroleerd op motor en tellerunit accupolen los tegen elkaar gehouden om de tellerunit te resetten. met kontakt inschakelen wel even alle functies in display zichtbaar daarna weer hetzelfde verhaal alleen het klokje, en niet te schakelen tussen de functies in de mfa als ik het schema bekijk is het niet helemaal duidelijk hoe de stroomloop in de tellerunit zelf verloopt opvallend is wel dat de waarschuwingsleds en de mfa display en de toerenteller wel in het zelfde gebied in het schema getekend zijn. alles in het zelfde (vierkante) blokje getekend als zijnde een stuk van de tellerunit.. iemand weleens dit probleem voorhanden gehad??
__________________
RALLYE G60 |
#2
|
||||
|
||||
![]() helemaal niemand??
__________________
RALLYE G60 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Toen ik het net las dacht ik aan je spanning regelaar (vierkante blokje).
Maar het is wel erg toevallig als je twee de zelfde storingen in twee teller units hebt. Hoe is het met de massa kabel die rechts achter de kleppendeksel zit? [Boven de olie temp. sensor.]
__________________
Kever 1959 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Als de toerenteller uitvalt, werkt meteen de MFA voor een deel niet meer en ook de dynamische oliedrukcontrole niet meer.
Dit louter ter info. ![]() Werken temperatuur en brandstofvoorraad wel? Lijkt met alsof de klok geen spanning van klem 15 krijgt.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
` de massa is in orde op de kop de tankmeter en temperatuurmeter doen het wel eigenlijk alles zoals ik heb beschreven. ik ben nog een aantal maanden bezig met het opbouwen van de rallye.. zodra deze klaar is kan ik wat vergelijken met met mijn waarden die ik meet op de pins van de tacho. lijkt me voorlopig enige oplossing ![]() maar goede tip dat bij het uitvallen van de toerenteller er meerdere functies wegvallen ![]() en idd ergens in de bekabeling moet het mis zijn maar als je bij sommige pins niet weet wat je behoort te meten sta je al snel te gokken.. met het zoeken op internet kom je soms hetzelfde probleem tegen maar helaas staat er nooit bij hoe het opgelost is meestal alleen komplete tellerbak gewisseld maar die hebben we al geprobeerd.. heb hem ook de spanningsregelaar laten meten en die zou ook goed moeten wezen maarja we hebben natuurlijk mijn klok ook al geprobeerd dus daar moeten we waarschijnlijk niet zoeken. Groeten mark
__________________
RALLYE G60 Last edited by BIVWMK3R32 : 14-03-2011 at 21:24. |
#6
|
||||
|
||||
![]() ik heb ook problemen met mn instr paneel van een originele mk2 8v gti. Alleen met name mn koelwaterklok. Ook de hele rambam doorgemeten en ook spanningsstab doorgemeten, was goed maar schijnt kuren te vertonen ook al meet je 10V over dat ding... heb gister nieuwe gehaald en nu nog maar eens kijken..
__________________
Wagenpark: Golf 2 GTI 8v 1985 ![]() Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD) Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD) |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
hoop voor je dat het gaat werken! geef even verslag van je werkzaamheden als je stabilisator vervangen hebt. wellicht zijn de spanningspieken en dalen niet te meten door de snelheid waarmee deze zich voordoen ![]() ben benieuwd! succes
__________________
RALLYE G60 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
hoop voor je dat het gaat werken! geef even verslag van je werkzaamheden als je stabilisator vervangen hebt. wellicht zijn de spanningspieken en dalen niet te meten door de snelheid waarmee deze zich voordoen ![]() kan te snel zijn voor de normale multimeter ben benieuwd! succes
__________________
RALLYE G60 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Zal proberen om hem morgenochtend even te monteren.
En inderdaad, wisselende spanningspieken en dalen zijn hoogstwaarschijnlijk niet te meten voor een multimeter, maar aan mn meter zal het niet liggen want dat is een Fluke en is professioneel spul. Heb gisteren trouwens ook ondervonden dat mn tempklok ineens nog warmer aangaf dan ie al deed bij oververhit (terwijl mn olietemperatuur als vanouds rond de 103 graden zit) en mn niveau van mn brandstofmeter zag ik heen en weer gaan.... waarschijnlijk toch een rotte spanregelaar maar dat zal het morgen moeten uitwijzen.. je hoort er wel van..
__________________
Wagenpark: Golf 2 GTI 8v 1985 ![]() Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD) Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD) |
#10
|
||||
|
||||
![]() om nog even terug te komen op bovenstaand verhaal. Heb verscheidene pogingen gedaan om het euvel te verhelpen (spanningsregelaar vervangen, relais 43 vervangen, kwniveaumeter verwisseld en niets helpt dus mijn vermoeden gaat hierbij uit naar een defect koelwatertemp klokje.
__________________
Wagenpark: Golf 2 GTI 8v 1985 ![]() Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD) Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD) |