![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo,
Ik heb dit weekend een 16v PL ingebouwd, maar hij loopt maar even op de koudestart injector. Verder valt hij direct uit. Ik heb gekeken wat er aan de hand zou zijn, Dit zijn mijn conclusies: Aanvoer brandstof : volle druk Bij contact aan: Koude start injector volle druk Op elke manier op cilinder 1,2,3,4 geen brandstof! Vandaag een andere spinnenkop gemonteerd, maar hetzelfde resultaat. Er komt dus geen brandstof naar mijn injectoren.. Nu is mijn vraag: Wordt de spinnenkop elektronisch aangestuurd of is dit mechanische? En heeft iemand dit probleem al eerder gehad, en weet iemand de oplossing? Ik hoop op reacties! Bedankt P.s. Distributie op tijd, Ontsteking op tijd, brandstof pomp loopt goed en geeft goede druk etc.
__________________
Jetta G60 '86 BBS RY |
#2
|
||||
|
||||
![]() leidingen naar injectoren of injectoren zelf dichtzitten ?
|
#3
|
|||
|
|||
![]() In de banjo bouten inder de leiding in de spinnekop zitten ook hele kleine zeefje`s.
Deze willen ook wel eens verstopt raken.
__________________
Jetta mk2 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb de leidingen van de spinnenkop afgehaald, en nog steeds geen brandstof. Dus ook niet direct uit de 4 gaten van de spinnenkop
__________________
Jetta G60 '86 BBS RY |
#5
|
|||
|
|||
![]() Heb je al getest of het bewegen van de luchtweger effect heeft op de brandstoftoevoer? De luchtweger zorgt ervoor dat de doseur uit de spinnekop komt en daardoor wordt er brandstof verdeeld over de leidingen. Als je je luchtfilter eruit haalt kan je de luchtweger van onderaf omhoog duwen.
Je kan ook nog iets anders proberen. In de luchtweger zit een stelmechanisme, waarmee je indirect de brandstoftoevoer kan regelen (en CO kan stellen). Je kan met een imbus de afstelling veranderen. Misschien dat je hier iets mee kan. Onthoud wel even de oorspronkelijke afstelling of tel het aantal slagen dat je verstelt naar links of rechts. Ben geen expert, maar heb de afgelopen tijd aardig zitten pielen aan een 16V.
__________________
Specialisten in hoogglans verdichten www.customcaralloy.com info@customcaralloy.com |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb idd ook al geprobeerd de luchtweger omhoog te tillen tijdens het lopen van de brnadstofpomp, maar geen resultaat. Ik zal de CO schroef is proberen ( ik ga idd goed onthouden hoe hij staat )
__________________
Jetta G60 '86 BBS RY |
#7
|
||||
|
||||
![]() Heb je de aanvoer en retour goed omzitten?
deze had ik ook verkeerd met mijn ombouw en kreeg toen ook geen benzine. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja die heb ik zeker weten goed zitten! Ik keek er ook goed naar, maar de 5e injector krijgt wel gewoon zijn brandstof... Maar wordt er brandstof naar de injectoren stuur dmv een elektronische gestuurde klep of dor de luchtweger?
__________________
Jetta G60 '86 BBS RY |
#9
|
||||
|
||||
![]() Ik heb zojuist geprobeerd lucht ( compressor ) in de ''Ingang'' te spuiten
En op dat moment ook de luchtweger opgetilt. Er kwam op een gegeven moment heel even wat brandstof uit de injectors... Maar daar bleef het ook bij.,.... IK SNAP HET NIET>>>>>.. Wie kan mij helpen aub?
__________________
Jetta G60 '86 BBS RY |
#10
|
||||
|
||||
![]() Komt er wel brandstof door de warmdraairegelaar aan de zijkant van de kop?
Of misschien is de druk van de pomp toch te laag.
__________________
Oliecrisis....?? Gelukkig rijden onze auto's op accijns! ------------------------------------------- Weber Society Drenthe ® |
#11
|
||||
|
||||
![]() Hij loopt.......
Waarschijnlijk een verstopping oid.. Dus nadat ik er met lucht in gespoten heb is de verstopping waarschijnlijk weggespoelt.. Ik had ook nog even gecontroleerd of de opbrangst van de brandstofpomp genoeg was. Volgens gegevens zou hij 675 cc per 30sec moeten leveren. Na 24 sec hadden we al een dikke liter... Maar conclusie hij loopt!
__________________
Jetta G60 '86 BBS RY |