Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-12-2011, 15:09
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default benzinepomp 16v

pas reed ik met mijn golf 16v KR.
ineenkeer stotterde hij een keer, reed weer door en sloeg meteen af.
toen ik hem opnieuw wilde startte hoorde ik eigenlijk al meteen dat de benzinepomp niet draaide. Wel nog ff gestart maar dat heeft natuurlijk weinig zin.
thuis even het relais nagekeken maar ook deze is gewoon goed.
kan iemand mij vertellen of deze benzinepompen vaak kapot gaan?
en moet ik een specifieke pomp van een 16v hebben of kan der ook een ander pomp op die ik zo op de sloop kan halen?
want een nieuwe zal wel erg duur zijn ben ik bang
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86
Reply With Quote
  #2  
Old 20-12-2011, 16:26
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,831
Default

Quote:
Originally Posted by peerke112
pas reed ik met mijn golf 16v KR.
ineenkeer stotterde hij een keer, reed weer door en sloeg meteen af.
toen ik hem opnieuw wilde startte hoorde ik eigenlijk al meteen dat de benzinepomp niet draaide. Wel nog ff gestart maar dat heeft natuurlijk weinig zin.
thuis even het relais nagekeken maar ook deze is gewoon goed.
kan iemand mij vertellen of deze benzinepompen vaak kapot gaan?
en moet ik een specifieke pomp van een 16v hebben of kan der ook een ander pomp op die ik zo op de sloop kan halen?
want een nieuwe zal wel erg duur zijn ben ik bang

HALLO ..

zekering niet stuk ..
pomp gaan vaker kapot ..nieuw ook vrij prijsig .
ik zou wel weer voor de 16v pomp gaan .. is wat dikker en geeft meer druk dan anderen ,heb eventuweel wel 1 voor je liggen .
maar wet niet hoe die verder is .. motor was al gedemonteerd..
mag je eventuweel wel proberen ..das losse pomp zonder behuising ..
maar daar zitten ook 2 types in geloof ik .
vrgr gooigolf
Reply With Quote
  #3  
Old 20-12-2011, 17:38
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default

Quote:
Originally Posted by gooigolf
HALLO ..

zekering niet stuk ..
pomp gaan vaker kapot ..nieuw ook vrij prijsig .
ik zou wel weer voor de 16v pomp gaan .. is wat dikker en geeft meer druk dan anderen ,heb eventuweel wel 1 voor je liggen .
maar wet niet hoe die verder is .. motor was al gedemonteerd..
mag je eventuweel wel proberen ..das losse pomp zonder behuising ..
maar daar zitten ook 2 types in geloof ik .
vrgr gooigolf


nee zekering is niet kapot, das het eerste wat ik heb nagekeken
ik zet hem van het weekend op de brug dan kan ik goed zien wat er aan de hand is. ik weet niet welk type pomp ik dan heb, maar de auto is van '86.
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86
Reply With Quote
  #4  
Old 20-12-2011, 21:58
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Naar voor je!
Ik heb het ook wel eens gehad dat is gelukkig weer gefixt.
Maar 1 goeie tip!
Let goed op dat je de zelfde pomp er in doet want anders ga je dat echt merken met rijden. (ze zijn er voor 8v en 16v en dan van allebij 2 typpes dacht ik).

Gr, Ramon
Reply With Quote
  #5  
Old 20-12-2011, 22:09
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Het beste is om de pomp gewoon te demonteren en even het boschnummer op te schrijven wat er op staat.
En ze zijn er iig in 2 diameters.
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #6  
Old 21-12-2011, 07:56
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,831
Default

hallo ..

kr is dikker dan een pl ..
heb mischien wel 1 liggen voor jou ,,,mag je wel proberen als werkt .
heb je spanning gemeten ..kabel gaat via je vlotterkamer onder achterbak na je pomp ..dan kun je dat uitsluiten ..
vrgr gooigolf
Reply With Quote
  #7  
Old 21-12-2011, 19:31
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by gooigolf
hallo ..

kr is dikker dan een pl ..
heb mischien wel 1 liggen voor jou ,,,mag je wel proberen als werkt .
heb je spanning gemeten ..kabel gaat via je vlotterkamer onder achterbak na je pomp ..dan kun je dat uitsluiten ..
vrgr gooigolf



Ja komt ook omdat de pl de opvolger is van de kr, de kr had natuurlijk maar een simpel mechanische brandstof en lucht toevoer, dus slurpt ietsje meer dan de meer electronische pl variant
Reply With Quote
  #8  
Old 25-12-2011, 15:02
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default

Heb hem gister weer kunnen maken
ben begonnen met meten in mun koffer bij de opvoerpomp.
kwam erachter dat daar geen spanning op kwam dus dan kan de pomp natuurlijk niet gaan draaien
ben toen weer terug gaan kijken naar mijn zekeringkast. relais doorgemeten en dat was goed. daarna gemeten of er spanning op het relais kwam bij het inschakelen, en hier kwam ook spanning op. maar het relais kwam dus niet in. Het moest dus liggen aan de massa. Toen ik onder mijn motorkap aan het kijken was naar mijn massakabels zag ik ineenkeer een massakabel loshangen, deze was van de massa van de zekeringkast.
Deze heb ik weer aangesloten en nu loopt hij weer als een zonnetje
bedankt voor de hulp!
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum