Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 21-12-2011, 12:05
Joy_Goessens's Avatar
Joy_Goessens Joy_Goessens is offline
Forum Regular

Default Automaat vervangen

Beste VAG peeps,
Ik rijdt nu al een tijdje met m'n golfje probleemloos rond. Helaas wil ie niet meer starten deze week. Omdat ik hem nu toch na moet kijken even een snelle vraag:
Ik heb eeb 1.5JB motor met een automatenbak(weet de code niet) het is een 3 traps automaat, nu is dit normaal geen probleem alleen als je er een stukje mee de autoweg op wilt.

Ik ben al een tijdje erover aan het denken om de 3traps voor een 4 of 5 traps automaat te vervangen.
Is dit een moeilijke klus? Waar moet je op letten en welke automaten zijn hiervoor geschikt (golf 2 ofzo?)

mvg Joy

Wij komen uit Limburg man, ken je dat niet horen dan?
Reply With Quote
Old 21-12-2011, 20:53
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder

veel werk om om te bouwen, ik zou ivm toerental gewoon een handgeschakelde 5bak monteren
Old 21-12-2011, 21:09
Melvin Melvin is offline

Als je dit wilt doen, moet je al aan Golf 3 denken. Ik zou dan een complete Golf 3 1.8i automaat kopen en motor+bak overhangen. Zul je wel nog moeten kijken of je motorsteunen moet maken, wellicht andere aandrijfassen, etc. Dan heb je 4-bak automaat.
Reply With Quote
Old 21-12-2011, 21:56
2H-2H's Avatar
2H-2H 2H-2H is offline
VW Guru

Maar over het starten, het niet starten is dat alleen bij warme motor?? of ook bij koudestart?

Omdat bij de automaat de starter achter op de bak zit, blijft de starter plakken bij warme motor, de oplossing is veel stroom naar de starter krijgen.
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition".
Reply With Quote
Old 22-12-2011, 08:28
Joy_Goessens's Avatar
Forum Regular

Quote:
21-12-2011 21:56
2H-2H
Maar over het starten, het niet starten is dat alleen bij warme motor?? of ook bij koudestart? Omdat bij de automaat de starter achter op de bak zit, blijft de starter plakken bij warme motor, de oplossing is veel stroom naar de starter krijgen.

Is bij koude start. Hij draait mooi rond de starter is het probleem niet.
Maar hij gaat niet aan, dacht eerst aan de brandstoffilter want heb een aantal keren gehad dat als ik op deze eve klopte dattie dan wel aan ging. Maar nu doettie niks meer
Moet hem in het begin ook aan houden met gas geven.
Daarna schokt de motor erg (vibraties) als ik stil sta voor stoplicht bv. Maar rijden doette prima alleen het wegrijden als hij kou is gaat niet goed dan houdt ie in.... Ga tussen kerst en nieuw jaar bougies kabels etc toch vervangen dan kijken naar de rest.
Weet niet, heeft een carb blok toch een benzienpomp of werkt dit via Vacuum?

Ik kan een 1.6 EZ motor krijgen met automaatbak TKA uit golf 2, met voortrein etc er allemaal bij kabelboom de hele mikmak.
Is dat een idee?

Reply With Quote
Old 22-12-2011, 16:20
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor

De JB motors hebben een mechanische pomp deze zit links naast je ontsteking.
Achter het rood omcirkelde

Reply With Quote
Old 22-12-2011, 17:02
lun4tic lun4tic is offline
Forum Newbee

ik heb hier ook problemen mee gehad. Ook een 1.5jb motor met 3traps automaat.

Die carburateurs zitten boven de uitlaat waardoor ze vaak de benzine verdampen als ie warm is en uit is. Omdat er een mechanische pomp op zit pompt ie dit pas weer op wanneer hij start. Ik heb hier een elektrische voor geplaatst waardoor het beter wordt, maar super nog altijd niet.

Met de 3traps automaat in mijn jetta 1 red ik de 175 op de teller, 125 met bijna 4000 toeren als ik het goed heb.
Reply With Quote
Old 24-12-2011, 15:17
Joy_Goessens's Avatar
Forum Regular

Ja klopt, ik haal ook 125 met 4000 alleen dat wil ik hem niet aan doen.
Oke dus de pomp moet ik eens nakijken en/of misschien een eletrische ervoor plaatsen.
Kijk ook meteen de carb na of deze nog oke is en t rubber met de inlaat. Verder ook even de autochoke nakijken.

Reply With Quote
Old 28-12-2011, 09:33
dubber dubber is offline
Forum Regular

Reply With Quote
Old 29-12-2011, 20:24
staande golf staande golf is offline
VW Addict

Quote:
Originally Posted by Joy_Goessens

Ik kan een 1.6 EZ motor krijgen met automaatbak TKA uit golf 2, met voortrein etc er allemaal bij kabelboom de hele mikmak.
Is dat een idee?

En dan heb je als nog een ''oud'' blok met dito automaat. Wat ben je er dan mee op geschoten? Denk dat ik dan liever achter een handgeschakelde 5 bak aan zou gaan. Heb ik ook achter mijn JB en met krap 3000 toeren bij 120 km/uur is de snelweg prima te doen.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules