![]() |
|
||||
|
||||
![]() Al vanaf het moment dat ik mijn winter Audi coupe gt 2.2 met kv motor op lpg heb bokt en stoot hij.
Heb al van alles geprobeerd maar niets helpt of het probleem wordt verplaatst. Inmiddels heeft een bedrijf hier in de buurt hem wel goed lopend gekregen wanneer hij stationair draait maar als ik gas geef heb ik geen vermogen en bokt hij. Hiervoor had hij wel vermogen tot de eerste gasklep en hierna dan weer niet. Een ochtendhumeur van een half uurtje heeft hij sowieso voordat hij iets beter begint te lopen. Hopelijk kennen jullie een bedrijf wat verstand heeft van necam gasinstallaties voor een acceptabele prijs want begin er een beetje genoeg van te krijgen! Ik ben woonachtig in Gelderland maar een afstand is voor mij niet belangrijk. Als het maar opgelost kan worden! Graag jullie adviezen. Als iemand van het forum hier verstand van heeft zou het minstens net zo prettig zijn. |
|
||||
|
||||
![]() Aaah helemaal niemand?
Had juist wel verwacht dat hier wat mensen zaten die er iig wel wat tips over zouden kunnen geven ![]() |
|
||||
|
||||
![]() zeker weten dat het door de gas installatie komt en niet iets anders als ontsteking ofzo?
k-jet is namelijk nogal gevoelig voor een aantal zaken, leert mijn (beetje) ervaring ermee ...
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb geen idee. Heb zelf van lpg totaal geen verstand en zit werkelijk met de handen in het haar. Zojuist een bedrijf opgebeld wat alles kan controleren en wat me betrouwbaar over komt maar de controle alleen kost me 150 euro. Denk dat ik daar maar gebruik van ga maken ook al vind ik het relatief een hoop geld voor een controle. Je hoort ook wel eens dat een controle 25 euro is ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Als ik me niet vergis moet je bij de k-jettronic de luchtweger omhoog tillen met een kabeltje als je op lpg rijdt ?
K-Jettronic op gas kán, maar als ie terug slaat is er meestal genoeg stuk...
|
|
|||
|
|||
![]() Een controle van 25 euro is een controle van max een half uur. Anders kost het geld.
Loopt ie wel goed op benzine dan? Daarna altijd beginnen met nieuwe bougies, nieuwe ontstekingsdelen (rotor, verdelerkap als dat erop zit, etc), dan op benzine goed lopend maken, dan op LPG laten afstellen (dat laatst moet dan een fluitje van een cent zijn - ofwel 30 euro of minder bij iedere LPG-boer want kwartier werk). Succes! |
|
||||
|
||||
![]() @ uslights
Hmm nee op benzine loopt ie niet goed. Eigenlijk helemaal niet meer. Laatst contact gehad met een lpg bedrijf in eindhoven en de controle kost 150 euro ex evt reparaties. Wel met hele speciale apparatuur beweert deze meneer. Wat vinden jullie van dit soort bedragen voor een analyse? @ audi1981 Nee zo,n systeem zit r niet op volgens mij. |
|
|||
|
|||
![]() 150 euro, daar kan je bij de vw dealer nog amper wat voor laten doen, uur tarieven van 80 euro ex, zijn geen uitzondering. dus een professionele controle voor 150 euro lijkt me normaal geld, ( al vind ik het persoonlijk wel duur)
|
|
||||
|
||||
![]() Je auto zal eerst perfect op benzine moeten lopen voordat je verder kan met je lpg installatie. Suc6
![]()
|
|
||||
|
||||
![]() IWEMA eindhoven.
Die man vindt gegarandeerd alles wat er maar fout kan zijn. Tis niet de goedkoopste maar wel veel goedkoper dan 10 bedrijven langs gaan. Als er iets mis is vindt hij het met zijn zwaar geavanceerde apparatuur! Top en ik ga er zeker naar terug! |
|
||||
|
||||
![]() En wat was het nu?
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bogiekabels ![]() |
|
||||
|
||||
![]() En weet je nu ook waardoor dit komt ? >
![]()
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
slecht onderhoud van die belgische vorige eigenaar ![]() Bogiekabels zijn prut ! Probeer je me uit te lokke ofzo ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Nee ik bedoel dat je complete ontsteking bij het rijden op lpg meer op z'n donder krijgt
![]() Om een lucht-LPG mengsel te ioniseren (aka - de vonk te laten overspringen) is namelijk een hogere spanning nodig voordat die vonk over springt, alles krijgt dus meer op z'n lazer en gaat sneller stuk ![]()
|