Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-01-2012, 18:50
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 999
Question Hulp lpg necam Audi Bosh kj tronic aub :(

Al vanaf het moment dat ik mijn winter Audi coupe gt 2.2 met kv motor op lpg heb bokt en stoot hij.

Heb al van alles geprobeerd maar niets helpt of het probleem wordt verplaatst.

Inmiddels heeft een bedrijf hier in de buurt hem wel goed lopend gekregen wanneer hij stationair draait maar als ik gas geef heb ik geen vermogen en bokt hij.

Hiervoor had hij wel vermogen tot de eerste gasklep en hierna dan weer niet.

Een ochtendhumeur van een half uurtje heeft hij sowieso voordat hij iets beter begint te lopen.

Hopelijk kennen jullie een bedrijf wat verstand heeft van necam gasinstallaties voor een acceptabele prijs want begin er een beetje genoeg van te krijgen!

Ik ben woonachtig in Gelderland maar een afstand is voor mij niet belangrijk. Als het maar opgelost kan worden!

Graag jullie adviezen.

Als iemand van het forum hier verstand van heeft zou het minstens net zo prettig zijn.
Reply With Quote
  #2  
Old 11-01-2012, 22:13
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 999
Default

Aaah helemaal niemand?

Had juist wel verwacht dat hier wat mensen zaten die er iig wel wat tips over zouden kunnen geven
Reply With Quote
  #3  
Old 12-01-2012, 12:22
GJ007's Avatar
GJ007 GJ007 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 876
Default

zeker weten dat het door de gas installatie komt en niet iets anders als ontsteking ofzo?

k-jet is namelijk nogal gevoelig voor een aantal zaken, leert mijn (beetje) ervaring ermee ...
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project]
Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily]
Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily]
Reply With Quote
  #4  
Old 12-01-2012, 14:20
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 999
Default

Quote:
Originally Posted by GJ007
zeker weten dat het door de gas installatie komt en niet iets anders als ontsteking ofzo?

k-jet is namelijk nogal gevoelig voor een aantal zaken, leert mijn (beetje) ervaring ermee ...


Ik heb geen idee. Heb zelf van lpg totaal geen verstand en zit werkelijk met de handen in het haar. Zojuist een bedrijf opgebeld wat alles kan controleren en wat me betrouwbaar over komt maar de controle alleen kost me 150 euro.

Denk dat ik daar maar gebruik van ga maken ook al vind ik het relatief een hoop geld voor een controle. Je hoort ook wel eens dat een controle 25 euro is
Reply With Quote
  #5  
Old 12-01-2012, 14:40
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,862
Default

Als ik me niet vergis moet je bij de k-jettronic de luchtweger omhoog tillen met een kabeltje als je op lpg rijdt ?

K-Jettronic op gas kán, maar als ie terug slaat is er meestal genoeg stuk...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #6  
Old 12-01-2012, 14:47
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Een controle van 25 euro is een controle van max een half uur. Anders kost het geld.

Loopt ie wel goed op benzine dan?

Daarna altijd beginnen met nieuwe bougies, nieuwe ontstekingsdelen (rotor, verdelerkap als dat erop zit, etc), dan op benzine goed lopend maken, dan op LPG laten afstellen (dat laatst moet dan een fluitje van een cent zijn - ofwel 30 euro of minder bij iedere LPG-boer want kwartier werk). Succes!
Reply With Quote
  #7  
Old 16-01-2012, 17:03
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 999
Default

@ uslights

Hmm nee op benzine loopt ie niet goed. Eigenlijk helemaal niet meer.

Laatst contact gehad met een lpg bedrijf in eindhoven en de controle kost 150 euro ex evt reparaties.

Wel met hele speciale apparatuur beweert deze meneer.

Wat vinden jullie van dit soort bedragen voor een analyse?

@ audi1981
Nee zo,n systeem zit r niet op volgens mij.
Reply With Quote
  #8  
Old 18-01-2012, 22:51
keesf keesf is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 287
Default

150 euro, daar kan je bij de vw dealer nog amper wat voor laten doen, uur tarieven van 80 euro ex, zijn geen uitzondering. dus een professionele controle voor 150 euro lijkt me normaal geld, ( al vind ik het persoonlijk wel duur)
Reply With Quote
  #9  
Old 19-01-2012, 07:06
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,862
Default

Je auto zal eerst perfect op benzine moeten lopen voordat je verder kan met je lpg installatie. Suc6
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #10  
Old 24-01-2012, 17:46
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 999
Default

IWEMA eindhoven.

Die man vindt gegarandeerd alles wat er maar fout kan zijn. Tis niet de goedkoopste maar wel veel goedkoper dan 10 bedrijven langs gaan.

Als er iets mis is vindt hij het met zijn zwaar geavanceerde apparatuur!

Top en ik ga er zeker naar terug!
Reply With Quote
  #11  
Old 24-01-2012, 18:15
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,862
Default

En wat was het nu?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #12  
Old 03-02-2012, 15:55
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 999
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
En wat was het nu?


Bogiekabels
Reply With Quote
  #13  
Old 03-02-2012, 20:22
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,862
Default

En weet je nu ook waardoor dit komt ? >
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #14  
Old 07-02-2012, 21:14
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 999
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
En weet je nu ook waardoor dit komt ? >


slecht onderhoud van die belgische vorige eigenaar
Bogiekabels zijn prut !

Probeer je me uit te lokke ofzo
Reply With Quote
  #15  
Old 07-02-2012, 22:03
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,862
Default

Nee ik bedoel dat je complete ontsteking bij het rijden op lpg meer op z'n donder krijgt
Om een lucht-LPG mengsel te ioniseren (aka - de vonk te laten overspringen) is namelijk een hogere spanning nodig voordat die vonk over springt, alles krijgt dus meer op z'n lazer en gaat sneller stuk
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum