Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-08-2011, 18:01
Djdewit Djdewit is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 195
Default Brandstofmeter werkt niet

Beste mensen,

ik ben aan het uitvogelen waarom mn brandstofmeter niet werkt. Bij de 'fuel level sender' heb ik 4 draden. Geel/Rood, Violet/Zwart, Bruin en Bruin/Blauw. Ik heb de draden uitgepiept via een multimeter en zijn alle heel. Er is met de bruin/blauwe kabel gerommeld bij de zekeringkast(AlteZE). Weet iemand hoe die kabel hoort te zitten? Direct aan aarde of via de zekeringkast in connector E op positie 9? Daarnaast heb ik nog zo'n zelfde draad, blauw/bruin, die bij de zekeringkast vanuit het motorcompartiment komt, die zit ook op dezelfde connector, E, op positie weet ik zo een twee drie niet. Waar dienen die draden voor en hoe loopt het in de zekeringkast?



Alvast bedankt,

Dirkjan

Last edited by Djdewit : 21-08-2011 at 19:18.
Reply With Quote
  #2  
Old 22-08-2011, 16:45
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 416
Default

Als je een stekker hebt met 4 draden, dan is het volgens mij een opvoerpomp voor een nieuw type ZE. De oude heeft er volgens mij maar 3. Volgens het boek zit de bruin-blauwe er daar niet aan (massapunten zijn anders). Waarschijnlijk dus een nieuw type opvoerpomp met vlotter ooit in geknutseld. Ik dacht dat die verschillende diameters hadden, maar kan wel een aangepaste ring in zitten.

Volgens het boek heeft bij de oude ZE stekkerpin E9 hiermee helemaal niks te maken, die zit in de verlichtingsschakeling. Dus is er misschien verkeerd aangerommeld.

Bij de nieuwe ZE gaat deze in ieder geval rechtstreeks naar massa (via een stekker in de zekeringkast) dus je zou hem gewoon ergens aan massa kunnen leggen. Als die draad naar E9 er toch aangerommeld is, zou ik hem even losrommelen en het via een open relaisplek even aan de voorkant proberen met een krimpstekkertje. Bijv. relais 3 en 4 pin 6 liggen ook beide aan massa. Schuif je hem zo in en dan weet je of het niet aan de meter zelf ligt.

Grts,
Johan.
Reply With Quote
  #3  
Old 14-02-2012, 22:05
Djdewit Djdewit is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 195
Default

Sorry voor de late reactie, ik had niet gemerkt dat er iemand ondertussen al had gereageerd op mijn topic. Ik heb het probleem gelukkig opgelost. De auto is fabrieksorigineel uitgerust met een Digifiz display. Vandaar ook de opvoerpomp met 4 draden in combinatie met een Alte ZE. De blauw/bruine draad hoorde uiteindelijk aan E04, die intern in de zekeringkast schakelde naar B04(aarde).

Nogmaals dank voor de reactie,

gr Dirkjan
__________________
Cars:
VW Golf V 2.0 TDI '07
VW Golf II 1.8 GTI 8V '89

Past:
VW Golf IV GTI 20VT '99
VW Polo 86c Steilheck 1.0 CL '87
VW Polo 9N 1.9 SDI '04
VW Golf I GL 1.1 '78
Toyota Corolla XLI 1.3 16V '95
Ford Fiesta Flash 1.3 '94
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum