![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Sinds ik een ander blok heb ik mijn auto (van 1.3 carb naar 1.3i) heb ik helaas de auto omhoog moeten schroeven vanwege de bijkomende katalysator. Maar ik vind dat mijn auto nu echt té hoog staat. Sommige zeiden mij, haal die kat weg. Ik wil terug naar enkele centimeters van de grond. Na enig research wil ik kijken of het klopt wat voor informatie ik heb gevonden. Maar ik wil graag de gevolgen in acht nemen:
1. De katalysator regelt de brandstof uitstoot door middel van de lambda sensor die erin zit. Op die manier heb je altijd een juiste CO2 uitstoot. Heb ik dat goed? 2. De lambda sensor zit verder niet aan de ecu aangesloten meen ik, dus daar zou het verder ook geen invloed op hebben? Klopt dat? 3. Mijn auto staat op kenteken uit '88 (wat ook daadwerkelijk zo is, voordat ik de suggestie wek dat het niet zo is haha) en dat betekent dat je uitstoot niet uitmaakt. Dus kan ik zonder kat door de APK (verandert geloof ik nog wel eens, ik kwam hier aardig wat andere meningen over tegen). Klopt dat? Ik wil niet rijden met een kat op de grond, dat trekt wel erg veel aandacht. Tevens wil ik niet het risico lopen mijn hele uitlaatlijn eronder uit te rijden met alle gevolgen van dien. Zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie? Alvast bedankt! |
#2
|
||||
|
||||
![]() Bij jou bouwjaar maakt het niks uit, gewoon eronderuit trekken die handel.
Krijg je 30 euro voor terug bij de oud ijzer handel |
#3
|
|||
|
|||
![]() Kat eronderuit halen, lambda sensor laten zitten. Die regelt de hoeveelheid benzine die je motor krijgt bij.
![]()
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb dan geen 1.3i,maar een 1.8i en heb dit ook gedaan! Wel verbruikt mijn Golf nu veel meer brandstof.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#5
|
|||
|
|||
![]() Normaal gesproken zou dat niet moeten kunnen. Als je de lambda sensor op de zelfde plaats terug hebt geplaatst en je uitlaat is gasdicht. Zelf zou de auto zonder kat theoretisch gezien zuiniger moeten worden.
![]()
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Er zit zelfs een nieuwe lambdasonde onder... oude bleek overleden toen het spag.spruitstuk en katvervanger eronder waren gemonteerd. Dinsdag gaat hij de brug op omdat ik het vermoeden heb dat er ergens een lek zit(ik hoor het ook) Waarschijnlijk is er iets losgetrilt ofzo,komplete uitlaat is van RVS,en nieuw. Het scheelt zo'n 100 km op een tank,dat is wel erg veel. Wel heeft hij meer vermogen met katvervanger. Algehele check dan maar...
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily Last edited by Madison : 23-02-2012 at 07:10. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Denk inderdaad dat het een andere oorzaak heeft. Meer vermogen kan wel kloppen, maar dat zal minimaal zijn. Waarschijnlijk ervaar je meer vermogen door het geluid
![]()
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hij heeft wel een hogere max snelheid ![]() Dinsdag wordt onderzocht wat de oorzaak van het verbruik kan zijn.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#9
|
|||
|
|||
![]() Bedankt mannen, dan ga ik binnenkort eens kijken wat mogelijk is! Even kijken hoe de constructie dan moet worden. Gaat er wel onder vandaan!
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Om toch nog ff op het verbruik terug te komen...ligt niet aan de katvervanger!
M'n nieuwe lambda sonde bleek nooit aangesloten te zijn geweest...kutmonteur! ![]()
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |