![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
Mijn Golf 1.3NZ Loopt bij een warme start een beetje moeilijk... nu las ik ergens dat het probleem misschien zit in het onderdruksysteem... dus zo juist heb de gele en de rode slangetjes (zie afbeelding) tijdens een draaiende motor los getrokken, maar de motor bleef gewoon draaien (net als met de slangetjes aangesloten) bewijst dit dat het probleem in één van de slangetjes zit? ![]() thx! Last edited by rubbereend : 19-03-2012 at 16:37. |
#2
|
||||
|
||||
![]() ik zie geen foto
![]()
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |
#3
|
|||
|
|||
![]() de foto is op dubieuze wijze ineens verdwenen...
wordt aan gewerkt... 1... 2... HOP! daar is ie weer! |
#4
|
||||
|
||||
![]() ffe alle vacuumslangen vervangen, dat kost geen drol.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Thx voor je reactie, waar kan ik deze bestellen? |
#6
|
|||
|
|||
![]() Haal die van de brandstodrukregelaar er eens af[groen]
Stukjes slang[zelf inkorten]kan bij de automaterialenzaak of vw dealer gehaald worden |
#7
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Zojuist nog even getest, er verandert niks... |
#8
|
|||
|
|||
![]() Verandert er niks stationair of bij het rijden?
Is dat inmiddels bij een koude start of nog altijd een warme start? ![]() Lekken in de rode en de groene hebben het meeste effect op warme en koude start. De andere twee minder. Zit de slang van het hitteschild er nog op of is die misschien gescheurd? |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dit is bij een warme start, de koude start gaat altijd goed. De slang van het hitte schild zit er niet meer op, de aansluiting op het hitte schild is weg gerot... Bij een warme start loopt de motor 2 á 3 minuten slecht daarna weer goed..
__________________
Golf 2 1.3NZ 1990 ![]() Last edited by rubbereend : 20-03-2012 at 16:55. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Zojuist weer even gekeken, het blijkt dat het groene slangetje van af de brandstofdrukregelaar niet naar twee aansluitingen gaat (zoals op de afbeelding) maar naar 1 aansluiting op de achterkant van het gasklephuis, op de aansluiting op de zijkant van het gaseklep huis zit een stukje slang met een schroef er in en deze slang is ook nog eens lek...
Morgen maar eens even kijken of ik ergens een stukje slang kan krijgen.
__________________
Golf 2 1.3NZ 1990 ![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Aha, heeft blijkbaar iemand aan gezeten die geen idee heeft van het nut van vacuumslangetjes... ![]() Die slangetjes zijn volgens mij gewoon bij de dealer te krijgen (volgens ETKA in rollen van 5m, incl. maten hoe ze zelf in te korten). ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Bij de automaterialen zaak is het ook te krijgen, kost ongeveer 5 a 10 euro voor 50cm.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#13
|
|||
|
|||
![]() Gister de 'groene slangetjes' vervangen en op de juiste manier aangesloten.
De motor loopt een stuk rustiger en netter, maar bij het starten met warme motor gaat het toerental nog steeds van +/- 500 rpm naar 700 rpm heen en weer.... na ongeveer 2 minuten rijden loopt de motor weer normaal... De andere slangetjes moeten nog vervangen worden misschien dat het probleem daarmee dan opgeslost is. bedankt!
__________________
Golf 2 1.3NZ 1990 ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() en controleer even alle massapunten. NZ is daar gevoelig voor (massaprobleem is trouwens vaak funest voor de ECU, dus sowieso regelmatig langsgaan bij NZ)
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#15
|
|||
|
|||
![]() Na nog een aantal tests ben ik er zo juist achter gekomen dat wanneer ik met warme motor start en het rempedaal NIET indruk, de auto meteen goed loopt... Trap ik tijdens het goed draaien van de motor de rem een aantal keren achter elkaar in begint de motor steeds slechter te lopen... dus het probleem zit 'm waarschijnlijk in de onderdrukslang voor de rembekrachtiger, of in de rembekrachtiger zelf...
Ook is het zo dat wanneer de auto een uurtje stil gestaan heeft, de rembekrachtiging niet werkt. Zodra de auto gestart wordt werkt deze wel. hebben jullie nog tips? Thx!
__________________
Golf 2 1.3NZ 1990 ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() inderdaad het slangetje even controleren.. een miniscuul gaatje is al voldoende.. en het rubber dopje in de bekrachtiger.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#17
|
|||
|
|||
![]() Terugslagklepje stuk kan ook. Als je de slang van de rembekrachtiger eraf hebt, aan beide kanten er doorheen proberen te blazen. Als dat aan beide kanten lukt, is het terugslagklepje stuk zonder dat de slang lek hoeft te zijn.
|
#18
|
|||
|
|||
![]() Thx, ik ga het proberen, ik heb ondertussen de slang goed bekeken, deze ziet er goed uit..., maar het lukt mij niet om de onderdruk slang los te krijgen van de rembekrachtiger... zit deze op een één of andere dubieuze wijze vast oid?
__________________
Golf 2 1.3NZ 1990 ![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]() flink trekken en een beetje wrikken! Die krengen zitten goed vast.
Je gaat het rubber dopje wel vervangen?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |