Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-03-2012, 15:56
rubbereend rubbereend is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 20
Default Vacuum slangetjes

Hallo,

Mijn Golf 1.3NZ Loopt bij een warme start een beetje moeilijk...
nu las ik ergens dat het probleem misschien zit in het onderdruksysteem... dus zo juist heb de gele en de rode slangetjes (zie afbeelding) tijdens een draaiende motor los getrokken, maar de motor bleef gewoon draaien (net als met de slangetjes aangesloten)

bewijst dit dat het probleem in één van de slangetjes zit?




thx!

Last edited by rubbereend : 19-03-2012 at 16:37.
Reply With Quote
  #2  
Old 19-03-2012, 16:30
redbull's Avatar
redbull redbull is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,361
Default

ik zie geen foto
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door"
Reply With Quote
  #3  
Old 19-03-2012, 16:35
rubbereend rubbereend is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 20
Default

de foto is op dubieuze wijze ineens verdwenen...
wordt aan gewerkt...

1... 2... HOP! daar is ie weer!
Reply With Quote
  #4  
Old 19-03-2012, 18:01
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

ffe alle vacuumslangen vervangen, dat kost geen drol.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #5  
Old 19-03-2012, 18:31
rubbereend rubbereend is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 20
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
ffe alle vacuumslangen vervangen, dat kost geen drol.


Thx voor je reactie, waar kan ik deze bestellen?
Reply With Quote
  #6  
Old 19-03-2012, 18:40
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Haal die van de brandstodrukregelaar er eens af[groen]
Stukjes slang[zelf inkorten]kan bij de automaterialenzaak of vw dealer gehaald worden
Reply With Quote
  #7  
Old 19-03-2012, 20:49
rubbereend rubbereend is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 20
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Haal die van de brandstodrukregelaar er eens af[groen]
Stukjes slang[zelf inkorten]kan bij de automaterialenzaak of vw dealer gehaald worden


Zojuist nog even getest, er verandert niks...
Reply With Quote
  #8  
Old 19-03-2012, 21:43
JohanV JohanV is online now
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 416
Default

Verandert er niks stationair of bij het rijden?

Is dat inmiddels bij een koude start of nog altijd een warme start?

Lekken in de rode en de groene hebben het meeste effect op warme en koude start. De andere twee minder. Zit de slang van het hitteschild er nog op of is die misschien gescheurd?
Reply With Quote
  #9  
Old 19-03-2012, 22:03
rubbereend rubbereend is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 20
Default

Quote:
Originally Posted by JohanV
Verandert er niks stationair of bij het rijden?

Is dat inmiddels bij een koude start of nog altijd een warme start?

Lekken in de rode en de groene hebben het meeste effect op warme en koude start. De andere twee minder. Zit de slang van het hitteschild er nog op of is die misschien gescheurd?


Dit is bij een warme start, de koude start gaat altijd goed.
De slang van het hitte schild zit er niet meer op, de aansluiting op het hitte schild is weg gerot...
Bij een warme start loopt de motor 2 á 3 minuten slecht daarna weer goed..
__________________
Golf 2 1.3NZ 1990

Last edited by rubbereend : 20-03-2012 at 16:55.
Reply With Quote
  #10  
Old 20-03-2012, 18:52
rubbereend rubbereend is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 20
Default

Zojuist weer even gekeken, het blijkt dat het groene slangetje van af de brandstofdrukregelaar niet naar twee aansluitingen gaat (zoals op de afbeelding) maar naar 1 aansluiting op de achterkant van het gasklephuis, op de aansluiting op de zijkant van het gaseklep huis zit een stukje slang met een schroef er in en deze slang is ook nog eens lek...
Morgen maar eens even kijken of ik ergens een stukje slang kan krijgen.
__________________
Golf 2 1.3NZ 1990
Reply With Quote
  #11  
Old 20-03-2012, 23:29
JohanV JohanV is online now
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 416
Default

Quote:
Originally Posted by rubbereend
op de aansluiting op de zijkant van het gaseklep huis zit een stukje slang met een schroef er in en deze slang is ook nog eens lek...

Aha, heeft blijkbaar iemand aan gezeten die geen idee heeft van het nut van vacuumslangetjes...

Die slangetjes zijn volgens mij gewoon bij de dealer te krijgen (volgens ETKA in rollen van 5m, incl. maten hoe ze zelf in te korten).
Reply With Quote
  #12  
Old 21-03-2012, 09:25
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Bij de automaterialen zaak is het ook te krijgen, kost ongeveer 5 a 10 euro voor 50cm.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #13  
Old 22-03-2012, 11:13
rubbereend rubbereend is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 20
Default

Gister de 'groene slangetjes' vervangen en op de juiste manier aangesloten.
De motor loopt een stuk rustiger en netter, maar bij het starten met warme motor gaat het toerental nog steeds van +/- 500 rpm naar 700 rpm heen en weer.... na ongeveer 2 minuten rijden loopt de motor weer normaal...
De andere slangetjes moeten nog vervangen worden misschien dat het probleem daarmee dan opgeslost is.

bedankt!
__________________
Golf 2 1.3NZ 1990
Reply With Quote
  #14  
Old 22-03-2012, 11:44
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

en controleer even alle massapunten. NZ is daar gevoelig voor (massaprobleem is trouwens vaak funest voor de ECU, dus sowieso regelmatig langsgaan bij NZ)
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #15  
Old 26-03-2012, 19:55
rubbereend rubbereend is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 20
Default

Na nog een aantal tests ben ik er zo juist achter gekomen dat wanneer ik met warme motor start en het rempedaal NIET indruk, de auto meteen goed loopt... Trap ik tijdens het goed draaien van de motor de rem een aantal keren achter elkaar in begint de motor steeds slechter te lopen... dus het probleem zit 'm waarschijnlijk in de onderdrukslang voor de rembekrachtiger, of in de rembekrachtiger zelf...
Ook is het zo dat wanneer de auto een uurtje stil gestaan heeft, de rembekrachtiging niet werkt. Zodra de auto gestart wordt werkt deze wel.

hebben jullie nog tips?

Thx!
__________________
Golf 2 1.3NZ 1990
Reply With Quote
  #16  
Old 26-03-2012, 20:37
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

inderdaad het slangetje even controleren.. een miniscuul gaatje is al voldoende.. en het rubber dopje in de bekrachtiger.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #17  
Old 28-03-2012, 20:47
JohanV JohanV is online now
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 416
Default

Terugslagklepje stuk kan ook. Als je de slang van de rembekrachtiger eraf hebt, aan beide kanten er doorheen proberen te blazen. Als dat aan beide kanten lukt, is het terugslagklepje stuk zonder dat de slang lek hoeft te zijn.
Reply With Quote
  #18  
Old 28-03-2012, 21:09
rubbereend rubbereend is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 20
Default

Thx, ik ga het proberen, ik heb ondertussen de slang goed bekeken, deze ziet er goed uit..., maar het lukt mij niet om de onderdruk slang los te krijgen van de rembekrachtiger... zit deze op een één of andere dubieuze wijze vast oid?
__________________
Golf 2 1.3NZ 1990
Reply With Quote
  #19  
Old 28-03-2012, 21:17
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

flink trekken en een beetje wrikken! Die krengen zitten goed vast.
Je gaat het rubber dopje wel vervangen?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum