![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hey,
Heb via google al wat gezocht, maar komt er toch niet uit.. Ik heb een "nieuwe" teller in mijn Golf 2 (1.6 diesel). Deze is van 1987 en had een teller zonder toerenteller. Omdat de kilometers bijna niet meer bijkwamen (stopte altijd na 20-30km) heb ik deze vervangen door een teller MET toerenteller, deze had wel 1 stekker ipv mijn oude 2. Dit allemaal is overgezet en werkt dus, maar nu flikkert mijn KVS lampje soms. Op mijn oude teller flikkerde het soms 3x en dan stopte het (vond ik niet zo erg), maar op deze blijft het flikkeren tot dat je je contact op en af zet. Dus zal niet aan de teller(s) liggen dan? Die koelvloeistof sensor waar zit die trouwens? |
#2
|
|||
|
|||
![]() Zal ws de sensor zijn Geeft te laag vloeistofpijl aan
Die zit in het kvs vaatje |
#3
|
|||
|
|||
![]() Die zit in het reservoirtje zelf? Best het KVS dan direct ook vervangen zeker? En die sensor moet je direct vervangen of kan die gerepareert worden?
|
#4
|
|||
|
|||
![]() KVS hoeft er niet uit
Kun je er zo boven vandaan uitdraaien Kan ook zijn dat het vaatje daar ook wat lekt en er kvs tussen de stekker komt en contact maakt Sensor is niet te repareren Heb er ws nog wel liggen Je mag langs komen om te proberen of het daar mee is opgelost |
#5
|
|||
|
|||
![]() Heb die stekker boven op het kvs tankje eens uitgetrokken en het lampje blijft weer flikkeren (wel weer na een tijd).. Of is dat logisch als die niet aangesloten is?
|
#6
|
||||
|
||||
![]() dat is normaal dat de lampje gaat flikkeren
sensor heeft geen contact meer dus gaat hem flikkeren
__________________
Golf mkII for life |
#7
|
|||
|
|||
![]() Maar ook pas na aantal x kilometers? Aangesloten NET hetzelfde.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Spanningsstabilisator van de tellerbak
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Hoe te repareren?
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Vervangen door een nieuwe Is dat zwarte blokje met de 3 pootjes |
#11
|
|||
|
|||
![]() Dat zwarte blokje die je kan los trekken? Deze ging er redelijk moeilijk op merkte ik en heb hem er op gezet met beetje kracht. Toen bleef die er wel op... Kan je dat dan apart vervangen?
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Zit achterop de tellerbak
Zit met 1 schroefje vast en de pootjes zitten ind in stekkertjes op de printplaat |
#13
|
|||
|
|||
![]() En dat kun je apart bestellen/kopen? Mijn VW dealer kan het alleszins niet bestellen.
http://johankuiers.jo.funpic.de/tel...4%20(Large).JPG Bedoel je dat rechts boven waar je je teller kabel steekt? |
#14
|
|||
|
|||
![]() Jep,dat bedoel ik
Automaterialen zaak |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hebben we het nog over de spanningsstabilisator ? Die kun je nl. beter bij een electronicaonderdelenzaak kopen, een radioreparatiebedrijf zal 'm ook wel in voorraad hebben; dan kost 'ie hooguit € 1,50. Het type is (meen ik) 7810 (staat er op, neem anders de oude mee voor de zekerheid), de behuizing TO220. |
#16
|
|||
|
|||
![]() Is die van de teller zonder toerenteller hetzelfde? Neem ik die daar van. Als ik mijn teller moet uitbouwen krijg ik niet alles klaar en moet ik weer zonder teller naar het werk
![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]() Even de nrs vergelijken
Lijkt mij wel dat die hetzelfde zijn |
#18
|
|||
|
|||
![]() Ja :p kan ik evengoed de huidige eruithalen.. Net daarom dat ik het vroeg :p
Maar u bent bedankt voor al u hulp tot nu toe! |
#19
|
|||
|
|||
![]() Iemand die weet welke spanningsregelaar ik nodig heb? Zou handiger zijn dan mijn teller uit te halen want heb niet de tijd om alles weer in elkaar te steken in de week ivm werk...
Of is het dezelfde als de tellers zonder toerenteller en 2 stekkers? |