Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-04-2012, 20:04
CustomCarAlloy CustomCarAlloy is offline
Adverteerder: Custom Car Alloy
 
Join Date: May 2011
Posts: 169
Default Iemand bekend met dit onderdeel?

Afgelopen weekend druk bezig geweest met mijn stationair probleem. De 16V valt stationair te pas en te onpas weg. Ik kon er geen peil op trekken. In eerste instantie leek het alleen voor te komen als ik de auto warm had gereden, uitzette, en dan weer startte. Maar het kwam de laatste tijd steeds vaker voor. De laatste keren zelfs direct na de koude start.

Ik heb afgelopen zaterdag diverse onderdelen vervangen; Onstekingsmodule, computer, stuurkastje bij middenconsole, warmloopregelaar, STK. Dit mocht allemaal niet baten. Ik stond op het punt de spullen weer op te ruimen, maar bedacht me dat ik toch ook nog de 2 electronische onderdelen bij de luchtfilterbak wilde vervangen. Het ronde onderdeel, waarvan ik de naam ook niet weet, leverde niks op. Vervolgens verving ik het onderdeel op de foto. En tot mijn verbazing begon de auto eindelijk weer een beetje normaal en ook zelfstandig stationair te lopen. Het probleem lijkt dus in dit onderdeel te zitten.

Maar nu heb ik niet echt een idee wat het onderdeel doet en wanneer dit onderdeel iets doet. Wie weet dit toevallig?



Groet,
Marnix.
__________________
Specialisten in hoogglans verdichten

www.customcaralloy.com
info@customcaralloy.com

Last edited by CustomCarAlloy : 02-04-2012 at 20:09.
Reply With Quote
  #2  
Old 03-04-2012, 09:32
Djdewit Djdewit is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 195
Default

"deceleration cut-off valve" 027133985A, onderdeel van het KR vacuum systeem. Ik vermoed een variant van de nullastschakelaar werkend op vacuum. Iniedergeval essentieel voor de stationairloop.

GR. Dirkjan
__________________
Cars:
VW Golf V 2.0 TDI '07
VW Golf II 1.8 GTI 8V '89

Past:
VW Golf IV GTI 20VT '99
VW Polo 86c Steilheck 1.0 CL '87
VW Polo 9N 1.9 SDI '04
VW Golf I GL 1.1 '78
Toyota Corolla XLI 1.3 16V '95
Ford Fiesta Flash 1.3 '94

Last edited by Djdewit : 03-04-2012 at 09:40.
Reply With Quote
  #3  
Old 03-04-2012, 21:16
CustomCarAlloy CustomCarAlloy is offline
Adverteerder: Custom Car Alloy
 
Join Date: May 2011
Posts: 169
Default

Dirkjan, bedankt! Zit inderdaad op het vacuumcircuit. Als dit onderdeel essentieel is, dan moet het haast wel de veroorzaker van mij probleem geweest zijn.
__________________
Specialisten in hoogglans verdichten

www.customcaralloy.com
info@customcaralloy.com
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum