![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
Ik zat zo eens wat rond te snuffelen op ebay en het viel me op dat veel onderdelen echt geen drol kosten ![]() Om wat voorbeelden te noemen: Hoofdremcilinders voor 30 euro, schijven met blokken voor een 4 tientjes Setje wiellagers achter voor 11 euro en zo verder. Wat is jullie ervaring met dergelijke onderdelen? Is de kwaliteit nog enigsinds aanwezig? Hoe zit het met pas vorm? Betaal je in de nederlandse webshops gewoon 3x te veel voor een onderdeel, of zit er toch verschil in? |
|
||||
|
||||
![]() Als je het van een duitse aanbieder koopt moet hij garantie geven op de onderdelen. En moet er een goedkeuring bij de TÜV mogelijk zijn, of er moet een ABE bij zitten.
Koop alleen maar in Duitsland, laat me in NL geen poot uitdraaien ![]()
|
||||
|
||||
![]() Je betaalt hier gewoon veel te veel!
kijk eens wat rond op bijvoorbeeld www.kfzteile24.de Daar koop je alles voor je motor/remmen/etc voor een fractie van de prijs hier, ook bijvoorbeeld gewoon Castrol olie voor de helft!! Ik koop haast niets meer in NL, of er moet haast bij zijn dat ik niet kan wachten op de verzending... En vaak is het exact hetzelfde spul hoor, een spanrol uit een SKF (54 euro) doosje is 100% gelijk aan een spanrol uit dld uit het Febi doosje (16 euro).
|
||||
|
||||
![]() daparto.de is ook goed.
|
||||
|
||||
![]() Ik koop al jaren onderdelen via ebay.de of bij andere duitse aanbieders. Als je merkartikelen koopt is de prijs ook beduidend lager.
Je betaald hier idd gewoon te veel. ![]()
|
||||
|
||||
![]() nog meer goede sites?
erg handig!! ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Wordt mijn vermoeden toch bevestigt
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Vaak is het wel interessant bij grotere bestellingen. Ik keek net voor m'n eigen na een kan van 5L olie. Die kostte in een DLD winkel €17.95. En in NL bij de Halfords €37. Het scheelt aanzienlijk! Maar inclusief verzenden komt de olie in DLD ook op €34.. Dat is me het langer wachten dan niet waard.
|
||||
|
||||
![]() ja je gaat natuurlijk niet 1 artikel bestellen want dan komt de prijs met verzendkosten soms hoger uit dan het artikel hier kost
![]() sommige dingen zijn gewoon rendabel om via ebay aan te schaffen maar sommige onderdeeltjes kosten hier hetzelfde.. dus soms moet je iets beter opletten want anders ben je nog duur uit ![]() wiellagers, remschijven. remblokken. koppelingssetjes die vind je hier nergens zo goedkoop. |
|
||||
|
||||
![]() Dat klopt! Weet iemand hoe een wiellager vóór heet in het duits? Voor m'n Mk1 Golf
|
|||
|
|||
![]() Radlager vorderachse, of radlager VA
|
|||
|
|||
![]() Ik kan de onderdelen ook wel tegen die prijzen leveren (ik kan alle auto-onderdelen leveren) en dan heb je zeker kwaliteitsdelen, Nederlandse garantie, geen hoge verzendkosten, etc... Prijsje weten? Stuur me een pm en dan maak ik je een goede prijs..
|
|
||||
|
||||
![]() sommige dingen kan ook jij niet zo goedkoop aanbieden anders verdien je niets
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Test me
![]() Last edited by Melvin - AHC : 07-04-2012 at 08:46. |
|
|||
|
|||
![]() Er zit wel een beetje duisterheid in die Ebay spullen.
Soms worden lagers verkocht als SKF in, op het zicht hetzelfde doosje met hetzelfde nummer als origineel. Schijn bedriegt het gaat hier om lagers van chinees fabrikaat met totaal andere specs dan SKF opgeeft. Ik koop mijn lagers etc. toch liever origineel. (Voor een acceptabele prijs) Als Melvin goed zijn huiswerk doet kan hij ook die spullen tegen die scherpe prijzen aanbieden. |
|
|||
|
|||
![]() Bedankt Dub-Detail, zo is het wel inderdaad...
En men weet dat ik altijd bereikbaar ben, snel reageer, en de moeilijkste niet ben ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ik heb je een mail gestuurd
![]() Ik bestel al jaren lagers remschijven blokken enz enz,. nog nooit last van gehad!! ligt ook een beetje aan jezelf dat je iets beter moet mailen met de persoon waarmee je in zee gaat.. ATP is echt toch wel 1 van de betere shops{voor mij althans} kwa imitatie onderdelen, top materiaal.. en met chinese rommel is niks mis, ik heb ook daar super goeie ervaring mee, niet alles uit china is slecht!! {gisteren toevallig een reportage over glasblazen gezien uit china.. alles met het mondje waar ze hier dure aparatuur voor gebruiken en zelfs daarmee werd het glas niet zo mooi als met het mondje...} Last edited by richard-polo : 07-04-2012 at 09:07. |
|
|||
|
|||
![]() Ik denk dat je het produceren van glaswerk niet echt kan vergelijken met het produceren van immitatie producten. In china kunnen ze ook mooi porselijn maken. En in italie doen ze ook mooie dingen met glas.
En ook komt niet alle immitatie uit china, alle lage lonen landen produceren immitatie producten. Ik denk dat je immitatie niet met origineel kunt vergelijken. Als we in dit geval lagers nemen. Ik heb vaak genoeg gezien in zowel de automotive als in de proces industrie dat immi kwaliteit met gelijke specificaties het bij langer na niet haalt ten opzichte van origineel. Ik zeg niet dat er in china per definitie slechte spullen worden gemaakt. De Airbus A380 wordt er immers ook gemaakt. |
|
||||
|
||||
![]() Wat betreft china en dat soort aziatische landen: kijk eens waar je telefoon, computer, printer, tv, dvd speler e.d. wordt gemaakt. Of je ipad? Juist ja.
overigens, ik koop regelmatig bij ebay. Alleen essentiele zaken zoals distributieriem koop ik liever merkspul met garantie. Om de simpele reden dat als zo'n riem kapot gaat door een productiefout. Ik niet zelf op wil draaien voor de kosten van een paar nieuwe kleppen of vervangings blok.
|
|||
|
|||
![]() Eerlijk is eerlijk, richard-polo heeft me zojuist getest met massieve schijven voor Golf 1. Op eBay 15 euro voor een set (zou om Brembo-delen gaan maar daar heb ik sterke twijfels over, ik zal de Brembo-importeur eens vragen). Verder kan ik daar op dit moment niet tegenop, in de nabije toekomst wel.
Zo zal er toch altijd wel iets zijn wat net niet lukt, maar dat is niet vaak. Daarnaast probeer ik er dan met mijn service en bereikbaarheid bovenuit te steken... |