![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hey,
Toen ik de dikte van mijn remschijven is meette kwam ik links op 6,9 en rechts op 9,5 uit. De remklauw zit niet vast, en bij het remmen trekt die niet scheef. Iemand een uitleg hiervoor? En wat is de minimum dikte van een remschijf op een Golf 2 (Turbo)Diesel? Zijn er trouwens how-to's voor het vervangen de de schijven & blokken en remolie (En trommelremmen? :p) Mvg, |
#2
|
||||
|
||||
![]() Waarschijnlijk gewoon iemand een keer één schijf gewisseld, niet goed nie
![]() How to? Als jij de dikte van je schijven kan meten kun je ook gelijk ze wisselen met de blokken, zo moeilijk is dat niet.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Er zijn ook 2 verschillende diktes schijven te koop voor een mk2. 8 en 10 mm dik. Dat zou ook een oorzaak kunnen zijn.
Ik heb trouwens nog 2 bijna nieuwe liggen van 10 mm. Pb maar als je intresse hebt. Gr. Cees |
#4
|
||||
|
||||
![]() Schijven voor een turbo-diesel zijn 12mm dik en mogen max. 2mm afslijten (volgens P.H.Olving's Vraagbaak). Ik zou _beide_ schijven vervangen. Check wel eerst even de diameter van de remcylinder: die is 44mm voor de diesel, 48mm voor de turbo-diesel; ik vrees nl. dat een schijf van 12mm misschien niet past in een remklauw met een 44mm cylinder.
Last edited by Erik Baas : 03-05-2012 at 22:19. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Vw1 heeft 10mm schijven die min 8mm mogen worden. Vw2 heeft 12 of 20mm, beide mogen max 2mm afslijten
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |