![]() |
|
||||
|
||||
![]() Heb onlangs een 1.9TD in mijn Mk2 gebouwd maar heb het gevoel dat deze te warm worden, de temp meter wat kvs wijst over het ledje heen.
als ik de kvs slang naar de kop pak kan ik deze heet en kan ik hem maar een paar seconden vastpakken is dit normaal?
|
||||
|
||||
![]() Ik denk dat het probleem zit in de de sensor/tellerbak. Want bij stationair draaien (warme motor) gaat de fan automatisch aan na +/- 2 voor een paar seconden.
Maar hoe zit het nou precies met alle sensoren op een dieselblok.... - Ik heb 1tje op de zijkant aan bakzijde (oliedruk volgens mij of enkel temp.) - 1tje bovenop het oliefilter (ook oliedruk) - 1tje op de KVS flens naar cilinderkop (kvs temp) - 1tje onderop radiateur (voor de fan) Van de 1ste 3 sensoren heb ik een wit/blauwe draad, zwart/blauwe draad en een rood/gele draad. Als ik alles opzoek in schema's blauw/wit = Engine Temp Sender blauw/zwart = Oil press 0,3 Bar rood/geel = .. niet te vinden ze geven op voor de Water temp. sensor = blauw/geel? Is het nu zo dat een diesel geen hoge druk olie sensor heeft en ipv. een temp. sensor? Oja, ik heb de sensor op de kvs flens ohms gemeten en kwam er een waarde uit van 10ohm bij warme motor.
|
||||
|
||||
![]() Als 't goed is heb je 2x een draadje voor de kvs temperatuur, 1 voor je metertje en 1 voor je gloeirelais.
Aangezien je fan aanslaat denk ik ook wel dat ie daadwerkelijk warm wordt, aangezien deze los van je andere kvs sensor werkt. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat dacht ik dus ook maar heb dus maar 1 draadje voor kvs temp.?