![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Vraagje, heb het brandstoffilter vervangen (oude eraf geschroefd, de nieuwe met nieuwe diesel vol laten lopen en toen weer teruggeschroefd). Ik heb dus niets ontlucht, gewoon de auto gestart en dit lukte direct. Liep perfect en heb er 25km probleemloos mee gereden.
Nu wilde de auto vandaag niet meer op de snelweg en viel zelfs uit. Wat blijkt, enorm veel lucht in de leiding. Vanalles geprobeerd maar ik krijg het er gewoon niet uit... De auto start en loopt overigens wel, maar is niet of slechts even rijdbaar... Het volgende heb ik gedaan: - retourleiding aangezogen tot de diesel eruit komt - en er dus geen lucht meer is - en weer direct gemonteerd. Toen leek het goed te gaan, maar helaas... weer lucht. Ik realiseer me dat retour niet boeit en het daarvoor moet misgaan.. - leiding op verstuiver 4 los gedraaid en lange tijd losgehad met lopende motor, ook geen succes - retourleiding op pomp eraf genomen met lopende motor en retourdiesel in een flesje opgevangen, ook geen succes... Hoe krijg ik die lucht er nu wel helemaal uit? Last edited by Melvin - AHC : 30-06-2012 at 22:44. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Hij zuigt toch geen valse lucht aan je filter??
Ik heb ook al eens gehad dat het eindstopje van de doorverbindingen van de diesel op de laatste verstuiver lek was waardoor hij ook valse lucht zoog. Of hij krijgt niet genoeg diesel omdat er lucht/vuil in je nieuwe filter zit. Hopelijk kom je eruit ![]() Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Er zal geen vuil in de nieuwe filter zitten. De oude was eigenlijk nog brandschoon en de nieuwe dus nog schoner. Gevuld met schone diesel ook...
Ik ga de filter nogmaals loshalen, rubbers nogmaals insmeren met diesel en dan weer vastzetten, maar kan me niet voorstellen dat het daar lucht aanzuigt. Eindstopje zal ik morgen eens controleren! Verder loopt-ie wel, dan moet ie toch zichzelf ook al ontluchten? En moet ik dus nu concluderen dat er ergens valse lucht wordt aangezogen... correct? |
#4
|
||||
|
||||
![]() Das ook mijn gedacht.
Het kan natuurlijk ook nog voor je filter zitten natuurlijk. Krijg je alleen lucht in de leidingen of zit je filter ook steeds vol met lucht? Zo kun je het stuk van je tank tot het filter al uitsluiten.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. Last edited by Jel Golf 2 GTI : 30-06-2012 at 23:11. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Volgens Olving zit er bovenop je filterhuis een ontluchtingsbout, en aan de onderkant een aftapbout; je moet beide losdraaien en dan ca. 100cm³ aftappen. Na een paar keer gasgeven moet de doorzichtige leiding vrij van luchtbellen zijn.
Als je auto van voor aug. '81 is moet je ook de pomp ontluchten, met een handpompje op de hydraulische regelaar (???). Verder is het boek niet erg duidelijk, sorry... PS.: Check het nieuwe filter even of de pijl naar voren wijst, dat schijnt zeer belangrijk te zijn. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Ik zie telkens lucht in de aanzuigleiding tussen pomp en filter..
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Hoi Erik,
Ik heb de Olving hier ook liggen, maar die is nogal vaag... De auto's hebben overigens geen handpomp en de filter heeft geen pijl, is gewoon een opschroeffilter die er maar op 1 manier op kan ![]() Ik kan uit die Olving geen duidelijke werkwijze halen dus... |
#8
|
||||
|
||||
![]() Even voor de zekerheid: Olving beschrijft hier de Golf/Jetta diesel van 1980 t/m 1984, valt jouw auto daar in ?
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Jep! 1982er mk1 diesel...
Ik zie overigens dat ik de versie heb voor 1977-1980, maar ook die beschrijft het alsof ik 100ml moet laten weglopen via de aftapstop onderop de filter terwijl de ontluchtingsschroef bovenop het filterhuis openstaat. Dan de stop weer vastdraaien en onluchtingsschroef dichtdraaien en that's it. Zo eenvoudig kom ik er helaas niet mee weg lijkt het. Het wil niet. En het is vreemd, want heb er toch echt 25km probleemloos mee gereden. Na een nachtje stilstaan direct starten etc etc... Last edited by Melvin - AHC : 30-06-2012 at 23:16. |
#10
|
||||
|
||||
![]() zelfde vraag hier
![]() Ik heb een aantal nederlandse vraagbaken liggen (P. Olyslager) Ik wil ook wel ff kijken voor je. EDIT: je was me al voor ![]()
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#12
|
|||
|
|||
![]() Ja, zo een ding
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Nope, motorcode CR of JK... EZ is een benzine van een Golf 2
![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
idd ![]() ![]()
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#18
|
||||
|
||||
![]() Nieuwe leiding en ringetjes bij je banjo, klinkt als valse lucht. Heb er ook wel eens een week mn hoofd over gebroken. Toen alles aangedraaid en slangverbindingen met extra slangklemmetje en hij ging als een trein
![]()
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius ![]() |
#19
|
|||
|
|||
![]() Jep, heb een retourleiding moeten vervangen, idd valse lucht. Opgelost dus
![]() |