![]() |
|
||||
|
||||
![]() ik heb mijn linkerachterrem losgehaald om dat deze aanliep, nu heb ik gelijk de remblokken vervangen.
nu wil ik de remklauw weer terugmonteren maar de zuiger steekt te ver uit. heb deze geprobeerd om terug te duwen met een lijmklem maar er zit geen beweging in. moet deze er terug in gedraait worden omdat er 2 uitsparingen in de zuiger zitten. mvg frank
|
||||
|
||||
![]() dat klopt
zie link het is wel van een golf 4 maar is hetzelfde je hebt vooral die set nodig om je zuiger terug te duwen http://sleutelen.blogspot.be/2010/0...en-golf-iv.html
|
|||
|
|||
![]() Rechtsom draaien en tegelijk drukken op de zuiger
|
||||
|
||||
![]() nou links is gelukt, rechts is een pita.
was bijna klaar plopte die weer omhoog. ik gebruik een 2pins sleutel van een slijptol, en armkracht om te drukken. zal de lijmklem er een bij zetten en dan draaien.
|
||||
|
||||
![]() morgen linkerkant weer loshalen, loopt nog een klein beetje aan.
de handrem doet het ook weer zat allemaal vastgerot. ook de voorkant ga ik nakijken die lopen ook heel lichtjes aan.
|
||||
|
||||
![]() Vandaag toch maar revisie kitjes gehaald voor de voorremmen en achterremmen.
Loopt nog steeds een beetje stroef en blijft af en toe plakken,wil het gewoon goed hebben. Heb nog een set liggen die ik ga reviseren, en dan omwissel en dan die remmen weer reviseren. Die clips zitten die normaal ook op g60 remmen, die zitten bij mij bij beide sets er niet bij toen ik ze demonteerde? Iemand een idee hoe de handremhevels te demonteren?
I like boost ![]() Last edited by superbeast : 21-07-2012 at 15:25. |
|
||||
|
||||
![]() Ben er inmiddels achter hoe de handremhevels te demonteren.
Heb de achterremmen ook alweer schoon en bijna in elkaar. Moet alleen een stuk pijp hebben en een lijmklem om de veer te spannen, dan kan de circlip er terug in en de remzuiger erterug opgedraait worden. hierna ga ik aan de voorremmen beginnen, hopelijk gaat dat sneller.
|
|||
|
|||
![]() volgens mij is er wel een topic over van Jettaracing over de achter remmen
|
|
||||
|
||||
![]() ja die had ik gevonden maar die ben ik weer kwijt.
iemand een goede tip hoe ik de veer ingedrukt kan houden om de circlip terug te plaatsen. heb het met een pijpsleutel en een lijmklem geprobeerd maar dan kan ik er niet bij om mijn circlip aan te duwen in de gleuf anders ga ik maandag naar de lokale garage om te vragen of hun speciaal gereedschap hiervoor hebben
|
||||
|
||||
![]() Kwam gisteren ook een topic tegen over golf 4 remklauwen op g60 schijven op de achteras dat paste zo 1op1.
deze kan ik ook niet meer terug vinden, mischien dat ik dit ga doen. ivm slijtage van de oude girling 38 klauwen.