Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-04-2005, 09:18
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default Golf 1 diesel probleem

Hej!

Ik stel deze vraag ff voor een kameraad van me, hij heeft zich onlangs een golf 1 1.6 diesel gekocht:

Hij was gister ff bezig geweest oom em aan de praat te krijgen, en hij kwam er achter dat de gloei pluggen geen stroom kregen.

Hij heeft vervolgens de kabels gevolgd, en tegen het schutbord kwam hij een kastje tegen, met daarin een metalen plaatje (zekering) deze was stuk, deze heeft hij doorverbonden, en vervolgens geprobeerd de auto te starten, eerst ff gloeien uiteraard. hij sloeg niet aan, bij de tweede keer zegt ie klik, en de lampjes in het klokken huis gingen heel zwak branden. en een 2e keer precies het zelfe.

De auto is gestart dmv startkabels (accu was te groot) en hij zag dat de massa die hij op de massa kabel van de auto had gegooid een beetje rookte (uit de klem zelf).

toen is hij gaan zoeken in de zekering kast, en een relai (links boven op de zekering kast) gevonden die waarschijnlijk de gloeipluggen aanstuurt, deze had wat verbrande pootjes.

Is het verstandig om een andere relai te halen?? en heeft iemand misschien een suggestie waar het aan kan liggen??

er zitten verder op de zekering kast zelf geen relais, wel 1 links en 1 rechts boven op de kast, waarschijnlijk missen er dus ook enkele ralais??

heeft iemand misschien een schema van zo'n zekeringkast??
Er schijnt ook een russische site te zijn waar dit op staat (msk.ru ofzo)
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #2  
Old 21-04-2005, 18:51
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,569
Default

He ouwe knutselaar,

Weer druk aan de hobby ? Die stroom-toestanden kunnen je soms de nodige vrije uurtjes kosten. Want ik kan je zo niet zeggen wat het probleem is. Vaak heeft het wel iets met de massa te maken. Zijn de accu-kabels nog wel een beetje fris ????

Als je een schema van een zekeringskast zoekt: http://www.doppel-wobber.de/relais_g1.html (Edit: Op de één of andere manier linkt ie niet goed door. Check Doppelwobber, dan "Golf 1", "alle info's", "relais-sicherungskasten")
Check it out !!!!


Grtz.............. LRR

Ps: succes ermee, en laat nog ff weten wat het was als je eruit bent !!!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)

Last edited by Little Red Rooster : 21-04-2005 at 18:55.
Reply With Quote
  #3  
Old 21-04-2005, 19:00
Cabby 82 TDi's Avatar
Cabby 82 TDi Cabby 82 TDi is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2004
Posts: 573
Send a message via MSN to Cabby 82 TDi
Default

Weet je wel zeker dat de draden van de gloeipluggen goed aan gesloten zit ?
Het klinkt namelijk dat je een hele vette sluiting te pakken hebt. Als je hier te lang mee doorgaat smelt langzaam je je zekeringskast en ben je verder van huis.

Omdat je gloeizekering geknalt is, moet je eerst daar vandaan verder kijken in de richting van je gloeipluggen. Ik denk namelijk dat de koperstrip ergens recht op het blok zit en zo sluiting maakt.
Het kan zijn dat je relais nu aan gort is, maar alleen een ander relais is zeker niet je oplossing. Er de sluiting oplossen.
Reply With Quote
  #4  
Old 21-04-2005, 20:28
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Dus het zit m in slechte bougiekabels, bedrading hoogstwaarschijnlijk... nou ja, hij heeft 8 a 9 jaar stilgestaan... (had ik nog niet gezegd)

@LRR, het is niet mijn bakje hoor, maar van een kameraad van me... ik bood m aan om ff zn probleem hier te posten. Ben voorlopig zat van elektronica in de auto , heb net eea aan audio ingebouwd en de carpc geinstalleerd.
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #5  
Old 22-04-2005, 19:02
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,569
Default

Had ik begrepen Henk. Maar zo blijf je aan de hobby he !!! Ik heb momenteel net zo'n klus onder handen. Buurjongen/kameraad heeft 7J BBS (ET16) onder z'n 6 cm verlaagde Golf 2.......en dat sliet mie tog een partijtje aan !!!


Grtz............... LRR
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #6  
Old 22-04-2005, 20:00
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Quote:
Originally Posted by Little Red Rooster
Had ik begrepen Henk. Maar zo blijf je aan de hobby he !!! Ik heb momenteel net zo'n klus onder handen. Buurjongen/kameraad heeft 7J BBS (ET16) onder z'n 6 cm verlaagde Golf 2.......en dat sliet mie tog een partijtje aan !!!


Grtz............... LRR

lol, nu niet meer :p
Reply With Quote
  #7  
Old 22-04-2005, 22:04
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,569
Default

Quote:
Originally Posted by René
lol, nu niet meer :p



Kreeg hele slechte berichten vanavond.................er blijkt iets anders aan te lopen..............
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #8  
Old 22-04-2005, 22:44
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Ai, wat dan wel?
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #9  
Old 23-04-2005, 08:13
GTIDriver GTIDriver is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 58
Send a message via MSN to GTIDriver
Default

Hi mensen,

het gaat dus om mijn auto, het probleem dat ie rookte uit de klem van de massa, kwam puur omdat de kabel te dun was, daardoor werdt deze een beetje heet. dat probleem is nu opgelost.

ik heb al op verschillende site's gekeken naar zon schema van die zekeringkast, maar de mijne staat er niet bij.

ik heb een zekeringkast met 1 rijtje zekeringen (die oude staafjes) en 1 rij voor de relai's. waar er dus niet 1 van inzit. boven op de kast links en rechts zitten wel 2 relai's, 1 voor de gloeipluggen en 1 voor??

ik wil dus graag een schema van zo'n kast hebben, zodat ik weet welke relai's ik mis, knipperlicht en ruitewisser zoiezo.

ik ga strax ff de werkplaats in om te kijken of zij zo'n schema voor me hebben, k werk namelijk bij VW in groningen.

groetjes

(ps, ik stel me later nog wel ff voor, k ben nu aan et werk.)
Reply With Quote
  #10  
Old 23-04-2005, 12:14
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,569
Default

Quote:
Originally Posted by Henk_Pigo
Ai, wat dan wel?


De aandrijfassen schijnen aan te lopen aan de carrosserie . En daardoor raken een paar bouten los en gaan de draagarmen scheef staan (?????).

T'zal best, snap er niks van. En dat al bij 6 cm verlaging. Had ik voorheen met mijn G60 geen last van (en die was ook zeker 6 cm lager).

Zegt jou dit iets ???? Want we staan nu voor een groot dilemma: moeten we de auto "verhogen" of niet ???


Grtz................. LRR
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #11  
Old 23-04-2005, 12:39
GTIDriver GTIDriver is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 58
Send a message via MSN to GTIDriver
Default

zijn de assen wel recht?? k heb ook een auto gehad waarbij ze aansleten, maar daarvan was er 1 flink krom...
Reply With Quote
  #12  
Old 23-04-2005, 13:50
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,569
Default

@GTIDriver: Geen idee.......heb vandaag geen tijd meer om er naar te kijken. Check het deze week wel ff !!!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #13  
Old 02-05-2005, 21:54
bcty01's Avatar
bcty01 bcty01 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 88
Default

Het hangt ervan af van welk bouwjaar de golf is. Het lijkt op een type van voor 1983, want daarna werd er 1 rij zekeringen (22) 2 rijen relais toegepast. Daarvoor 15 zekeringen, 1 rij relais plus evt. nog 1 of 2 losse erboven.

Volgens de Haynes Manual (golf diesel 1977-1979) (mijne is in het engels) is
plaats J - dipswitch relay
plaats K - rear window heater relay
plaats L - electric fuel pump 1977 on spark ignition engines only
plaats M - intermittent wiper washer switch relay (bridge for cars without)
plaats N - hazard flasher relay

erboven zijn meestal geplaatst het gloeibougierelais (is in de mijne ook zo) en vaak iets voor mistlampen o.i.d. Schema's van het electra vind je trouwens ook in alle vraagbaken !

succes, Ben
Reply With Quote
  #14  
Old 03-05-2005, 07:28
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Quote:
Originally Posted by Little Red Rooster
De aandrijfassen schijnen aan te lopen aan de carrosserie . En daardoor raken een paar bouten los en gaan de draagarmen scheef staan (?????).

T'zal best, snap er niks van. En dat al bij 6 cm verlaging. Had ik voorheen met mijn G60 geen last van (en die was ook zeker 6 cm lager).

Zegt jou dit iets ???? Want we staan nu voor een groot dilemma: moeten we de auto "verhogen" of niet ???


Grtz................. LRR


Mmm klinkt aardig vreemd, draagarmen die scheef gaan staan?! Welke bouten gaan loszitten bedoel je?

Verhogen... das de verkeerde kant op
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #15  
Old 03-05-2005, 08:31
GTIDriver GTIDriver is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 58
Send a message via MSN to GTIDriver
Default

@ BCTY01,

dankje, daar heb ik wat aan
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum