![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hej!
Ik stel deze vraag ff voor een kameraad van me, hij heeft zich onlangs een golf 1 1.6 diesel gekocht: Hij was gister ff bezig geweest oom em aan de praat te krijgen, en hij kwam er achter dat de gloei pluggen geen stroom kregen. Hij heeft vervolgens de kabels gevolgd, en tegen het schutbord kwam hij een kastje tegen, met daarin een metalen plaatje (zekering) deze was stuk, deze heeft hij doorverbonden, en vervolgens geprobeerd de auto te starten, eerst ff gloeien uiteraard. hij sloeg niet aan, bij de tweede keer zegt ie klik, en de lampjes in het klokken huis gingen heel zwak branden. en een 2e keer precies het zelfe. De auto is gestart dmv startkabels (accu was te groot) en hij zag dat de massa die hij op de massa kabel van de auto had gegooid een beetje rookte (uit de klem zelf). toen is hij gaan zoeken in de zekering kast, en een relai (links boven op de zekering kast) gevonden die waarschijnlijk de gloeipluggen aanstuurt, deze had wat verbrande pootjes. Is het verstandig om een andere relai te halen?? en heeft iemand misschien een suggestie waar het aan kan liggen?? er zitten verder op de zekering kast zelf geen relais, wel 1 links en 1 rechts boven op de kast, waarschijnlijk missen er dus ook enkele ralais?? heeft iemand misschien een schema van zo'n zekeringkast?? Er schijnt ook een russische site te zijn waar dit op staat (msk.ru ofzo)
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E ![]() - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() He ouwe knutselaar,
Weer druk aan de hobby ? Die stroom-toestanden kunnen je soms de nodige vrije uurtjes kosten. Want ik kan je zo niet zeggen wat het probleem is. Vaak heeft het wel iets met de massa te maken. Zijn de accu-kabels nog wel een beetje fris ???? Als je een schema van een zekeringskast zoekt: http://www.doppel-wobber.de/relais_g1.html (Edit: Op de één of andere manier linkt ie niet goed door. Check Doppelwobber, dan "Golf 1", "alle info's", "relais-sicherungskasten") Check it out !!!! Grtz.............. LRR Ps: succes ermee, en laat nog ff weten wat het was als je eruit bent !!!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) Last edited by Little Red Rooster : 21-04-2005 at 18:55. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Weet je wel zeker dat de draden van de gloeipluggen goed aan gesloten zit ?
Het klinkt namelijk dat je een hele vette sluiting te pakken hebt. Als je hier te lang mee doorgaat smelt langzaam je je zekeringskast en ben je verder van huis. Omdat je gloeizekering geknalt is, moet je eerst daar vandaan verder kijken in de richting van je gloeipluggen. Ik denk namelijk dat de koperstrip ergens recht op het blok zit en zo sluiting maakt. Het kan zijn dat je relais nu aan gort is, maar alleen een ander relais is zeker niet je oplossing. Er de sluiting oplossen. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Dus het zit m in slechte bougiekabels, bedrading hoogstwaarschijnlijk... nou ja, hij heeft 8 a 9 jaar stilgestaan... (had ik nog niet gezegd)
@LRR, het is niet mijn bakje hoor, maar van een kameraad van me... ik bood m aan om ff zn probleem hier te posten. Ben voorlopig zat van elektronica in de auto ![]()
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E ![]() - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Had ik begrepen Henk. Maar zo blijf je aan de hobby he !!! Ik heb momenteel net zo'n klus onder handen. Buurjongen/kameraad heeft 7J BBS (ET16) onder z'n 6 cm verlaagde Golf 2.......en dat sliet mie tog een partijtje aan !!!
![]() ![]() ![]() Grtz............... LRR
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
lol, nu niet meer :p
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kreeg hele slechte berichten vanavond.................er blijkt iets anders aan te lopen..............
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#8
|
||||
|
||||
![]() Ai, wat dan wel?
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E ![]() - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Hi mensen,
het gaat dus om mijn auto, het probleem dat ie rookte uit de klem van de massa, kwam puur omdat de kabel te dun was, daardoor werdt deze een beetje heet. dat probleem is nu opgelost. ik heb al op verschillende site's gekeken naar zon schema van die zekeringkast, maar de mijne staat er niet bij. ik heb een zekeringkast met 1 rijtje zekeringen (die oude staafjes) en 1 rij voor de relai's. waar er dus niet 1 van inzit. boven op de kast links en rechts zitten wel 2 relai's, 1 voor de gloeipluggen en 1 voor?? ik wil dus graag een schema van zo'n kast hebben, zodat ik weet welke relai's ik mis, knipperlicht en ruitewisser zoiezo. ik ga strax ff de werkplaats in om te kijken of zij zo'n schema voor me hebben, k werk namelijk bij VW in groningen. groetjes (ps, ik stel me later nog wel ff voor, k ben nu aan et werk.) |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
De aandrijfassen schijnen aan te lopen aan de carrosserie ![]() ![]() T'zal best, snap er niks van. En dat al bij 6 cm verlaging. Had ik voorheen met mijn G60 geen last van (en die was ook zeker 6 cm lager). Zegt jou dit iets ???? Want we staan nu voor een groot dilemma: moeten we de auto "verhogen" of niet ??? ![]() ![]() ![]() ![]() Grtz................. LRR
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#11
|
|||
|
|||
![]() zijn de assen wel recht?? k heb ook een auto gehad waarbij ze aansleten, maar daarvan was er 1 flink krom...
|
#12
|
||||
|
||||
![]() @GTIDriver: Geen idee.......heb vandaag geen tijd meer om er naar te kijken. Check het deze week wel ff !!!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#13
|
||||
|
||||
![]() Het hangt ervan af van welk bouwjaar de golf is. Het lijkt op een type van voor 1983, want daarna werd er 1 rij zekeringen (22) 2 rijen relais toegepast. Daarvoor 15 zekeringen, 1 rij relais plus evt. nog 1 of 2 losse erboven.
Volgens de Haynes Manual (golf diesel 1977-1979) (mijne is in het engels) is plaats J - dipswitch relay plaats K - rear window heater relay plaats L - electric fuel pump 1977 on spark ignition engines only plaats M - intermittent wiper washer switch relay (bridge for cars without) plaats N - hazard flasher relay erboven zijn meestal geplaatst het gloeibougierelais (is in de mijne ook zo) en vaak iets voor mistlampen o.i.d. Schema's van het electra vind je trouwens ook in alle vraagbaken ! succes, Ben |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Mmm klinkt aardig vreemd, draagarmen die scheef gaan staan?! Welke bouten gaan loszitten bedoel je? Verhogen... das de verkeerde kant op ![]()
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E ![]() - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen ![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]() @ BCTY01,
dankje, daar heb ik wat aan ![]() |