Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-07-2012, 18:28
thomasD's Avatar
thomasD thomasD is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 214
Default starten zonder zekeringkast digifant 2

momenteel ben ik zover dat mijn crossauto gestart kan worden...
zekeringkast is verwijderd uit de auto, wil alleen de nodige bedrading gebruiken.

d.m.v. A2resource.com heb ik gekeken wat allemaal spanning nodig heeft om te starten, maar het wil nog niet lukken.

spanning op de computer staat erop (black/yellow), ik hoor hierdoor de luchtmassameter dichtklappen (of schakelen ???).
verder heb ik spanning op de bobine staan, en op de injectoren (volgens het schema)
ik krijg alleen geen spanning op de stuurdraad voor de brandstofpomp (red/yellow)

wie kan me vertellen wat er allemaal spanning moet hebben?, en kan het zijn dat ik sommige draden moet doorverbinden, omdat hier normaal een zekering tussen zit.
Reply With Quote
  #2  
Old 05-09-2012, 09:56
gele-golf2's Avatar
gele-golf2 gele-golf2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 209
Send a message via MSN to gele-golf2
Default

nja dit probleem heb ik al bijna een jaar er is niemand op dit forum die exact en duidelijk kan uitleggen hoe je een gti laat lopen zonder zekering kast
Reply With Quote
  #3  
Old 05-09-2012, 10:10
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Ik dacht dat de ecu de brandstofpomp out naar massa schakelt, niet naar plus.

(CE1)
2 Main Fusebox Battery Power
3 Fuse 5 (Fuel Pump)
4 Main Fusebox Start/Run Power
6 Jetronic/Digifant ECU (fuel pump turn-on)

(CE2)
2 Main Fusebox Start/Run Power
3 To ECU (Fuel Pump Turn-On)
4 To Fuse 18, Fuel Pump, Oxygen Sensor Heater
6 Main Fusebox Battery Power From 30B

Last edited by Marcski : 05-09-2012 at 10:26.
Reply With Quote
  #4  
Old 05-09-2012, 10:41
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
Ik dacht dat de ecu de brandstofpomp out naar massa schakelt, niet naar plus.

(CE1)
2 Main Fusebox Battery Power
3 Fuse 5 (Fuel Pump)
4 Main Fusebox Start/Run Power
6 Jetronic/Digifant ECU (fuel pump turn-on)

(CE2)
2 Main Fusebox Start/Run Power
3 To ECU (Fuel Pump Turn-On)
4 To Fuse 18, Fuel Pump, Oxygen Sensor Heater
6 Main Fusebox Battery Power From 30B






Je krijgt wel stroom op je relais tijdens het starten? daar zat ik ook mee.
De plus draad die naar de pomp loopt wordt idd via de massa geactiveerd zeg maar door de ecu.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #5  
Old 05-09-2012, 21:50
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by gele-golf2
nja dit probleem heb ik al bijna een jaar er is niemand op dit forum die exact en duidelijk kan uitleggen hoe je een gti laat lopen zonder zekering kast



uit de digi komt een meestal geel/blauw draadje,dit is de massa schakeling voor de pomp/injectoren/lambda.die zet je dus samen met een contactslot plus op een relais en voila.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #6  
Old 09-09-2012, 10:58
rogergti rogergti is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 105
Default

maak je toch een aparte knop voor je brandstof pomp als hij dan wel start ben je klaar
Reply With Quote
  #7  
Old 09-09-2012, 12:02
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

De brandstofpomp krijgt z'n spanning via de bobine of iets in die richting.

Ik heb er ook wel eens mee lopen knoeien, het is een beveiliging. Als je motor niet draait krijgt de pomp geen spanning.
Dat is om te voorkomen dat als je een ongeluk krijgt, de pomp zou blijven pompen terwijl er benzine alle kanten op spuit.

Gewoon een geschakelde plus op de pomp zetten doet de truuk wel
Reply With Quote
  #8  
Old 09-09-2012, 13:37
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Lijkt me handig in de cross, als je pomp door blijft draaien bij een ongeluk
gewoon netjes aansluiten, zo moeilijk is het niet.

als je het echt niet snapt, kan je altijd nog een gewoon schakelrelais pakken (53 ofzo) en dan zo aansluiten:

30 plus of geschakelde plus
87 zwevende zekering, naar brandstofpomp +
85 plus of geschakelde plus
86 ecu fuelpump

Last edited by Marcski : 09-09-2012 at 13:41.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum