![]() |
|
||||
|
||||
![]() Bij mijn MK1 met een AFN TDi en dus ook rocco 16v assen heb ik een bonkend geluid bij insturen na het plaatsen van een schroefset. Buitenste homokineten zijn vervangen.
De golf heb ik nog niet uitgelijnd kan het hier aan liggen?? Of zijn de aandrijfassen te lang?
|
||||
|
||||
![]() als je zeker weet dat je rocco 16v of cabrio assen hebt moet dat goed zijn, heb ik zelf ook. Dan zou het evt aan de binnenste homokineet(en) moeten liggen omdat de stand van de draagarmen door het verlagen veranderd is en de as dus ook onder een andere hoek staat.
Je bovenste veerpoot lagers e.d zijn wel ok? |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ja de toplagers zijn ook nieuw. Dan ga ik in ieder geval even de fusee kogels helemaal naar buiten zetten en dan de golf uit laten lijnen. Mocht het probleem er dan nog zitten homokineten maar is vervangen.
|
||||
|
||||
![]() je kan bij een mk1 de fuseekogel(s) niet naar buiten zetten als bij een golf2/3 enz.
Dat moet met de excentrische bout van de schokbreker gebeuren. |
|
||||
|
||||
![]() Hoe laag heb je de schroefset? Het kan voorkomen als je erg laag rijdt, dat je bij insturen en een kleine hobbel een bonkende aandrijfas tegen je carrosserie krijgt.
Dit is op te lossen door je auto omhoog te schroeven of een framenotch toe te passen. Ik heb het laatste onlangs gedaan..
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hoe laag is moeilijk te zeggen maar hij kan nog een stuk lager. Ik heb nog wat ongeveer 3/4cm ruimte tussen aandrijfas en carrosserie. Maar het is echt een hard bonkend geluid in een bocht of insturen. @Johan bedankt voor je reactie, ga ik dat eens proberen. ben bang dat het homokineten vervangen wordt.
|
||||
|
||||
![]() gewoon ff naar de sloop en de binnenste kineet van een simpele golf3 pakken (wel 100mm). kost niet zoveel mocht dat het euvel niet zijn..
Deze kan je nl. zo weer op de as van de scirocco of cabrio zetten en t borgveertje er weer voor en klaar. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb ze nog nieuw liggen dus dat scheelt en goedkoper als op de sloop ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat is natuurlij helemaal ideaal. Is anders een dure klus als na het vervangen het probleem er nog is ![]() Zou eig. niet weten wat t anders moet zijn.. er zit niet zoveel aan zo'n ding ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja bij brezan €60-70 o.i.d. ... is wel weer een takke klus vanmiddag vieze bende dat vet
|
||||
|
||||
![]() mooi he.
![]() je hebt in ieder geval geluk dat er niet een sub frame onder zit. ff de draagarmbout los en dan kan je de gehele as er zo uitpakken ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja precies bij een MK2 heb ik een andere manier, wielen eraf en dan kan je met 2 lange verlengstukken er met een luchtratel bij ![]()
|
||||
|
||||
![]() Tijdens het uitlijnen zag ik dat er een rubber om de aandrijfas zat die bij het sturen wel is tegen de carroserie zou kunnen draaien. Na het verwijderen van het rubber is het bonken opgelost!
|
||||
|
||||
![]() Damn.. Nooit bij stil gestaan dat deze er ook nog op kon zitten. Meestal is ie er al af. Mooi dat t nu is opgelost
![]() |