![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hoi iedereen
Ik heb een golfje 1 met een 16V abf erin. Rijdt perfect, maar 1 dingetje stoort mij nog. mijn toerenteller werkt niet. Dus was ik eens beginnen zoeken en heb nu het idee in mijn hoofd om vanaf de ontstekingsmodule een kabel te trekken naar mijn tellers. Nu zit ik nog met het probleem dat ik niet weet welke pin verbonden zit met mijn toerenteller. Iemand die weet welke pin dit moet zijn? ik heb een model voor een stekker met 14 pinnen. |
|
||||
|
||||
![]() Heb er zelf weinig kaas van gegeten, maar ik ben me er steeds meer in aan het verdiepen omdat ik zelf geen toerenteller heb in mijn Jetta en die wil ik heel graag. Heb je er rekening mee gehouden dat je ook een toerental versterker nodig hebt? Dat lees ik overal waar ik het onderwerp opzoek, dus het is denk ik niet zomaar een kwestie van pin verbinden en klaar.
|
||||
|
||||
![]() Wat voor bobine gebruik je?
Als je het signaal van de ecu wil gebruiken heb je een versterker nodig. Zie ondertitel :P
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) De 2025 AutoFans.nl trackday kalender! |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Klop inderdaad, afhankelijk van waar ik het signaal neem heb ik een versterker nodig. De kloken van oudere wagens verwachten sterke pieken, deze zijn de vinden bij de bobine en bij diesel wagens bij de alternator. Hiervoor is geen versterking nodig (als ik het goed heb). Huidige wagens halen hun signaal bij de ecu, deze zijn een stuk minder sterk en hebben dus die versterking nodig. tweede optie is om een weerstand te overbruggen, maar daar ben ik niet zo een fan van. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik gebruik de originele module van de golf 3. onderdeelnummer: vw 004 028 149 |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dan is het makkelijker als je een versterker neemt inderdaad. Er zijn er meerdere hier op het forum die ermee rijden ![]()
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) De 2025 AutoFans.nl trackday kalender! |
|
|||
|
|||
![]() Dit weekend heb ik nog eventjes met de multimeter bezig geweest en heb ik dus vastgesteld dat pin 5 de pin is waar het signaal op toekomt. Dat is een rood/zwarte draad. Draadje verbonden met pin 5 op de ontstekingsmodule en teller werkt
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Mooi dat het zo werkt
![]()