Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 08-03-2005, 15:43
TimMK1's Avatar
TimMK1 TimMK1 is offline
VW Guru

Default Van een golf 1 1.5C naar een 1.8gti DX. Wat allemaal te doen?

Nou de topicnaam zegt het al. Wat heb ik allemaal nodig om dat DX blok in mijn golf 1 over te bouwen.
-Zijn de motorsteunen al goed?
-Wat moet ik met de aandrijfassen zijn die goed zo, of moet ik ze van de gti hebben? En passen die er ook zo op?
-Benzinepomp, wat en waarvandaan?
-Verder nog andere aanpassingen nodig? Behalve kabelboom en remmerij enz.?

Vriendelijk bedankt!
Reply With Quote
Old 08-03-2005, 15:51
TimMK1's Avatar
TimMK1 TimMK1 is offline
VW Guru

Ow sorry heb ik hem 2x gepost :$ sorry. Kan er 1 weggehaald worden alsjeblieft..
Reply With Quote
Old 08-03-2005, 16:02
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!

de andere is weg
ik ga iig goed meelezen in dit topic want ik heb een DX liggen die in een 1.1 moet.
Ik moet iig de motorsteunen wel verlassen, maar met een 1.5 zitten die volgens mij al goed. aandrijfassen kun je volgens mij ook de 1.5 gebruiken. remmen zou ik idd wel van een gti pakken en brandstofpompen heb ik me nog niet in verdiept.
Old 08-03-2005, 16:39
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003

Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn

Benzinepomp verhaal ligt er aan wat je gaat doen met je brandstofvoorziening. Als je de originele DX injectie wilt inbouwen dan moet je GTI pomp(en) gaan plaatsen, en dus een GTI tank. Als je voor bijvoorbeeld Webers gaat wordt het verhaal stukken simpeler en kun je een simpel electrisch of mechanisch pompje gebruiken (zelfs de zelfde die nu op je 1.5 zit!!).

Heb je nu een 4 of 5 bak? 5 bak: niks meer aan doen, alles past. 4 bak: dan heb je een '5 bak' linker motorsteun nodig, die is anders. Verder zul je dan je schakelstangen aan moeten passen, maar daar is een trucje voor (leg ik nog wel een keer uit als je zover bent). Assen kun je behouden, ik heb er nog nooit een gesloopt maar anderen verslijten ze als luciferhoutjes :s
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
Old 08-03-2005, 17:05
TimMK1's Avatar
TimMK1 TimMK1 is offline
VW Guru

Aah oke dan hier heb ik tenminste iets aan! Dus ik moet dan ook ergens een gti tank vandaan halen.. Maakt het dan ook uit van watvoor golf het komt? Golf 1 gti of golf 2 gti?
Ik heb nu een 5bak, dan moet ik de motorsteun van die bak hebben van een gti MK1? Dat trucje hoor ik dan nog wel van je. Bedankt in ieder geval!
Reply With Quote
Old 08-03-2005, 17:07
TimMK1's Avatar
TimMK1 TimMK1 is offline
VW Guru

Owja en trouwens als ik me niet vergis heb ik nu geen schakelstangen, maar kabels ???
Reply With Quote
Old 08-03-2005, 18:52
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003

Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn

kabels? is het een G60?? :p Nee lijkt me sterk.
Je auto is dus NU uitgerust met een 5-bak? Dan hoef je je niet druk te maken over steunen en schakelstangen, dan past alles. Golf 1 GTI tank, pompen en bedrading heb je nodig (als je K-Jetronic wil tenminste).
Reply With Quote
Old 09-03-2005, 15:07
TimMK1's Avatar
TimMK1 TimMK1 is offline
VW Guru

Ow haha sorry.. Ik bedoelde een 4bak :$. En ik denk dat ik maar meteen voor webers ga.. Bedankt voor de info in ieder geval!
Reply With Quote
Old 23-04-2005, 15:03
TimMK1's Avatar
TimMK1 TimMK1 is offline
VW Guru

Nou ja goed.. Eerst was ik dus van plan dit te doen.. Daarna had ik een g40 blok gevonden.. Maar die steunen komen echt totaaaaaaal niet overeen met wat ik nu heb. Vandaag de hele dag ermee bezig geweest maar het is niks geworden. Dus toch maar voor het gti blok gaan dan! Als ik het zo lees moet ik dus alleen nog een steun voor de versnellingsbak van een gti hebben? En kwil toch maar voor K-jetronic gaan, en geen webers, en dan dus ook een gti tank.
Reply With Quote
Old 25-04-2005, 11:49
oergolf's Avatar
oergolf oergolf is offline
VW Fanatic

Send a message via MSN to oergolf

Als het kan ook de aandrijfassen van een golf1 GTI gebruiken. Wanneer je je eigen assen van de 4 bak wil gaan gebruiken moet je op de draaibank je eigen as aanpassen om je binnenste (versnellingsbak kant) homokineet (100mm) te kunnen borgen. Sommigen doen dit niet. Aan jou de keuze. Let wel, jouw homokineten zijn nu 90mm. Wanneer je de 5 bak gebruikt moet je wel 100mm (golf 1 met 5-bak) homo's gebruiken.
Het kan ook allemaal ingewikkelder volgens sommige maar bovenstaande is bij mij bekend en rijdt nu zelf rond met een 16v KR met 1 aangepaste aandrijfas en heb tot nu toe nog geen problemen gehad.

Golf S16
Reply With Quote
Old 25-04-2005, 12:21
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003

Volgens mij zijn de flensen aan een Golf 1 GTI bak ook gewoon 90mm hoor, je zit in de war met je 16V spul.
Reply With Quote
Old 25-04-2005, 16:46
oergolf's Avatar
oergolf oergolf is offline
VW Fanatic

Send a message via MSN to oergolf

Quote:
Originally Posted by Stijn
Volgens mij zijn de flensen aan een Golf 1 GTI bak ook gewoon 90mm hoor, je zit in de war met je 16V spul.

Zou goed kunnen Stijn, als dat zo is dan heb ik het natuurlijk niet juist. Ik heb op de sloop namelijk Golf1 cabrio assen gehaald (volgens de sloop) en die hadden 100mm homokineten.

Wie kan het assen verhaal bevestigen??? Op e**a staat het er niet bij namelijk.

Golf S16
Reply With Quote
Old 25-04-2005, 16:48
TimMK1's Avatar
TimMK1 TimMK1 is offline
VW Guru

Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar..
Reply With Quote
Old 25-04-2005, 17:26
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor

Ja, ik weet het dus ook niet 100% zeker. Maar volgens mij heeft inderdaad een golf 1 gti 90mm homokineten. (hang me er niet aan op) De cabrio heeft wel 100 mm homokineten.
Reply With Quote
Old 22-05-2005, 10:54
TimMK1's Avatar
TimMK1 TimMK1 is offline
VW Guru

Weet iemand dit zeker? Over de aandrijfassen, het zou mooi zijn als ik deze gewoon kon houden! Ik heb dit weekend ook een setje dubbele webers kunnen kopen, dus ik ga niet meer voor injectie!
Reply With Quote
Reply

Posting Rules