Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-05-2005, 07:09
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default welke bak is goed voor mijn bus??

Hi busvrienden,

ik heb momenteel een single cab T2a uit '70
hier zit origineel IRS onder met 5 gaats wielen
nu zijn de toekomst plannen om hier over de 100PK in te lepelen
Wie kan mij vertellen wat voor een versnellingsbak ik moet gebruiken en past dit zonder aanpassingen, de bak die er nu in zit is goed!! mischien ruilen?

Groeten,
Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #2  
Old 24-05-2005, 07:15
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

Ook jij kunt een lange (latere) T2b bus bak gaan monteren,je moet dan alleen wel
je T2a vliegwielhuis overzetten,omdat een T2a de bovenste bak(ophang)oren mist,
die een T2b wel heeft.

Jouw T2a bak hangt (net zoals een spijlbus) in een "vork",dus vandaar dat je je vliegwielhuis
moet gaan overzetten.
Geen probleem,Waldorf heeft het ook gedaan met zijn '71er T2a panel
Reply With Quote
  #3  
Old 24-05-2005, 07:25
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Jouw T2a bak hangt (net zoals een spijlbus) in een "vork",dus vandaar dat je je vliegwielhuis
moet gaan overzetten.
Geen probleem,Waldorf heeft het ook gedaan met zijn '71er T2a panel[/QUOTE]

Bedankt,

het lijkt momenteel wel even op een v-bak forum.

is er nog een bepaalt type/jaartal met de meest gunstige overbrenging?
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #4  
Old 24-05-2005, 07:40
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

De enige vierbak met een lange eindoverbrenging heeft als code CP,dus daar
moest je maar eens naar op zoek.
Past nu zonder problemen achter je standaard type1 motor,pas als je een dikke
type4 gaat monteren moet er wat aangepast gaan worden.
Reply With Quote
  #5  
Old 24-05-2005, 07:57
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by kruk@b
De enige vierbak met een lange eindoverbrenging heeft als code CP,dus daar
moest je maar eens naar op zoek.
Past nu zonder problemen achter je standaard type1 motor,pas als je een dikke
type4 gaat monteren moet er wat aangepast gaan worden.


Bedankt voor de info,

de motor (type4) heeft al in een type 3 gehangen dus die heeft geen aanpassingen meer nodig, de bak zal iets uitgeslepen moeten worden toch??
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum