![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo allemaal,
Ik heb in mijn Arosa een AKK blokje liggen (1.4 8V, 60pk). Helaas kleppert dit blok nogal. Vermoedens van "specialisten" gaan uit naar een kantelende zuiger of een versleten nokkenas. Ook heb ik het idee dat de auto vermogen mist. Om me voor te bereiden op een motorwissel en te kijken in hoeverre het mogelijk is om iets meer koppel te krijgen heb ik dus de volgende vraag: Zijn een AKK en AEE blok kwa grootte gelijk? Ik weet dat de AKK een 1.4 en de AEE een 1.6 is. Beiden zijn MPI, maar de 1.6 heeft toch wel wat meer koppel. Een vervolgvraag is of het mogelijk zou zijn om de 1.6 met de inspuiting van de 1.4 te rijden of dat hij dan veel te weinig brandstof krijgt. Ik vraag dit omdat ik dan waarschijnlijk geen problemen heb met de startblokkering en zo. Groeten, Mischa
__________________
Als mijn huidige auto verkocht is, komt er een Polo. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Spruitstukken kun je zo overzetten. Wat nog wel een probleem is is de ontsteking bv. Een akk heeft een nokkenas sensor deze raak niet kwijt op een aee. Een aee heeft nog een ouderwetse hallgever/ rotor ontsteking.
Ik heb nog wel een Aud onderblok en kop liggen. Dit is precies hetzelfde als een akk. Mag weg voor €100. Groeten Niels Last edited by Niles : 08-01-2013 at 18:42. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Dank je voor je uitleg.
Hm, dan ga ik het in eerste instantie eens proberen met een beurtje. In de tussentijd probeer ik dan ergens een AEE op de kop te tikken, eventueel kaal. Daarmee wil ik niet zeggen dat je prijs verkeerd is, maar hij loopt nog en ik ben echt op zoek naar een sjnabbeltje om te reviseren ![]() Groeten, Mischa
__________________
Als mijn huidige auto verkocht is, komt er een Polo. |