![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik heb gister een geflowde 16v kop gekocht. Als het goed is is de kop bewerkt/geflowed door Esscher (weet niet of ik het goed schrijf). Iemand bekend met deze tuner wat kwaliteit betreft etc ? Heb een paar foto`s gemaakt zodat jullie het even kunnen bekijken. De kop heeft wel nieuwe klepgeleiders nodig. Normaal steken ze nog een stukje in de in- en uitlaatkanalen, maar hier is dat verwijderd voor betere flow (denk ik). Maar nu krijgt de klep niet genoeg ondersteuning, waardoor na veel kilometers de kleppen speling krijgen door slijtage. Kan iemand dit bevestigen ? Lijkt mij wel te kloppen. Wil dus nieuwe klepgeleiders en dan kleppen van mijn andere kop overzetten in deze. Deze kop is trouwens van een 2.0 16v .. maakt dat verder niets uit wat passing betreft t.o.v een 1.8KR kop ?
Hier de foto`s; Heb ook nog een set nokkenassen erbij gekocht. Ze zijn 276 graden .. verder heb ik er geen info over. Ze zijn zo te zien nog wel in goede staat .. voor zover ik er verstand van heb ![]() Dus mensen heb ik een beetje goeie aankopen gedaan of niet ? :p |
#2
|
||||
|
||||
![]() Wat betreft die klep geleiders, het is maar net wat je wil.... Ze hebben ze niet voor niets zover weggeslepen. Het heeft zeker invloed op je flow. Als je er nieuwe inzet, die niet afgeslepen zijn zal dat zeker invloed hebben, de negatieve kant op, als de kop geod geflowd is.
Je moet echt gaan kiezen, of duurloop of prestatie loop |
#3
|
||||
|
||||
![]() Esscher maakt idd ook koppen en motors voor bijvoorbeeld bergcup rennen etc.
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic. G60.....the best blowjob i've ever had! Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Ziet er goed uit bij jouw
![]() Heb ik ook laten doen! Moet alleen nog op resultaat wachten.... volgend jaar misschien. :biggrin: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zippo |
#5
|
||||
|
||||
![]() door de kortere geleiders kan er inderdaad sneller speling ontstaan, maar voor optimale prestatie/flow is het beter als ze afgeslepen zijn. Het is zoals marco zegt, net wat jij wil: Prestatie of Duurzaamheid. Ik denk overigens wel dat de duurzaamheid weinig terugloopt als je kortere geleiders neemt
__________________
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Zal grotendeels afhangen van de lift van de nokkenas(sen).
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Heb de kop voor 50€ gekocht .. dus geen slechte deal dacht ik. Vorige eigenaar heeft em nog af laten persen om te kijken voor lekkage etc, maar dit was niet het geval dus de kop is nog gewoon goed.
Maar ik moet nu dus kleppen overzetten van mijn andere kop, maar moeten de geleiders ook vervangen worden ? Of zijn de kleppen alleen onderhevig geweest aan slijtage. In dit geval wil ik dus gewoon kortere geleiders houden. En weet iemand nog of deze kop ook gewoon op een 1.8 KR motor past (komt van een 2.0 af). |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als het een echte 2.0L kop is van een ABF b.v passen je uitlaatkleppen niet. Het ook niet handig om jouw kleppen die niet bewerkt zijn over te zetten in deze kop. Zullen wel moeten worden ingeslepen en het liefst worden bewerkt voor de flow. Of de kop past? Neem je oude koppakking en kijk of deze past op de 2.0L kop. Volgens mij zit er nog ergens een verschil. En let op met de speling die klep en zuiger heeft. Kan zijn dat het mekaar raakt. Je klepgeleiders, dat is meten. Meten is weten. Gissen is klep krom of motor bye bye zeggen. Ze halen bij race motoren zoveel mogelijk geleider weg. Maar race motoren moeten na weinig km's ook uitelkaar om alles te reviseren. Je klep minder ondersteuning en warmte afvoer. Waarom heb je de kleppen er niet bij???? Is deze motor geploft, en waren er kleppen krom??? Dan MOET je altijd geleiders vervangen, anders heb je de kans dat deze gescheurd zijn (WAT JE NIET ZIET) en dan kapot gaan tijdens het rijden. In Damwoude reed altijd een Corsa 2.016V met oranje spiegels...die is daar helaas duur achtergekomen. Jouw kop is een uitzoek klus. 50Euro voor een 2.0 kop is niet gek als die goed is.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Heb alle oude kleppen er nog bij .. kop is verder niets raars mee gebeurd. Bij de meeste kleppen zit er bovenaan een rand ingesleten .. wat dus door de kortere klepgeleiders komt volgende de verkoper. Zal komend weekend wel even kijken naar passing van koppakking etc. Kop komt als het goed is wel echt van een 2.0 af .. het onderblok wat er bij zat was iig zeker een 2.0
Zo te zien gaat er nog wel heel wat werk in zitten om alles weer goed in orde te krijgen. Misschien toch eerst maar gewoon met men originele kop gaan rijden en dit project doorschuiven naar komende winter. GTi1-G60 .. woon jij ook in Damwoude of omstreken ? Misschien dat je een keer tijd hebt om het geheel te bekijken ivm de nog redelijke kleine ervaring van mezelf. Die Corsa zag ik tijd geleden wel veel rijden, maar laatste jaar niet meer gezien. Wist niet dat er een 2.0 16v in zat, maar die heeft dus de boel kapot gedraait ? |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Tijd heb ik niet, kom al niet aan mijn eigen auto toe. :frown: En die is zo goed al gereed om naar Jeroen Dik te gaan, maar net die paar laatste dingen kosten veel tijd. Daar komt bij dat ik ook zelf geen meetklokken heb om speling te meten. Heb je het onderblok er nog bij? Kompleet met zuigers e.d? Wat je kunt doen is eens naar Gorredijk rijden, naar Freddy Cane. (al heet hij eigenlijk Freddy de Jong) Kun je hem eens om advies vragen, hij is specialist in het maken van atmosferisch geweld. http://www.freddycane.com De Corsa staat al bijna 1.5 jaar gestald. Is nog prima inorde. Maar de eigenaar heeft meer auto's, en is er niet meer aan toe gekomen om de Corsa van stal te halen.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG ![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]() Is geen ABF kop.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#12
|
||||
|
||||
![]() Ok .. kun je verder iets erover vertellen misschien ?
Wat voor kop heb ik dan ? |
#13
|
|||
|
|||
![]() Aan de kanalen en de verbrandingsruimte zie ik dat het een oud type 2liter kop is bv 9A/6A/ACE etc.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |