![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo liefhebbers,
na 2 jaar heeft mijn golfje 1 het eens voor gezien gehouden langs de snelweg en is dus afgesleept naar mij thuis. heel erg raar probleem dus probeer het zo goed mogelijk te omschrijven. Ineens begon maandag de toerenteller te dansen en te doen, en toen ook ineens begon hij wat te haperen en te stotteren. op de snelweg viel hij ineens gewoon helemaal weg, als ik dan de vluchtstrook opreed en bij 60 km/h herpakte hij zich weer, dit gebeurde ongeveer 4 a 5 keer op weg naar het werk. vandaag even de contact punten schoongemaakt (2000km oud), condensator gecheckt (2000km oud) rotor en verdeelerkap schoongemaakt (10000km oud). vandaag dus weer rijden en ineens klapjes uit de uitlaat en deed niks meer, gestopt op de vluchtstrook: auto gestart en liep weer als een zonnetje, ook met gas geven tot 6000 toeren enzovoort. dus weer rijden en viel weer weg, dus dacht van blijf even staan, viel af en toe een paar keer uit enzo, weer gestart maar bleef horken en stoten en dan weer goed lopen (dus heel erg wisselvallig), gok niet meer gewaagd en af laten slepen. het vreemde is elke keer als hij gaat horken en stoten geef de toerenteller meteen 0 aan, ![]() ik hoop het zo een beetje goed uit gelegd te hebben zodat jullie mij verder kunnen helpen om mijn torretje weer op weg te helpen. mvg Kenny
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ik denk dat het tijd wordt om over te stappen naar een bobine van een Golfje3 met een hallsensor Kenny...Maar kan ook het bekende transistorkastje met een losse bobine en een hallsensor in je verdeler. Heb dat wat jij nu hebt ook gehad, en dat kwam bij mij doordat de concactpunten niet zo top meer waren. Dat het aan je ontsteking ligt is zeer waarschijnlijk, zeker omdat je toerenteller ineens terugvalt.
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() joris: leg uit
bobine van een golf 3 plaatsten? contact punten er helemaal uit trekken? en waar die hall sensor plaatsen dan?
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#4
|
||||
|
||||
![]() Je moet dan je ontsteking even ombouwen naar een elektroniche ontsteking. Dan loopt je motor ook een stuk mooier rond, ergens hier zwerft een topic rond waar alles netjes word uitgelegd. Succes..
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Je hebt verdelers van voornamelijk golf2 die zijn voorzien van een hallsensor,
dit houdt in dat de contactpunten vervallen en de sensor het signaal opneemt. Daarna schakelt de transistor, zoals die vaak genoemd wordt (kastje met 7 pinnetjes), de bobine. Bij een bobine van een golf3 zit die erin, dus heeft ie alleen een + - en een signaal. Ik denk dat het handig is als je even op marktplaats zoekt naar een ontsteking van een golf2 met een 1.6 of grotere motor (geen 16V) Als je een beetje mazzel hebt krijg je daar andere bougiekabels bij, een andere verdeler, een andere bobine en een transistor. De bougiekabels moeten anders omdat de bobine 9 van de 10 keer een andere aansluiting heeft als dat je nu hebt, dit is net een tikje nieuwer en beter. Zo'n verdeler moet je hebben: link.marktplaats.nl/631711029 Let er wel op dat er een tuutje voor vacuum op zit, anders heb je een minder efficiënte vervroeging. Misschien dat iemand op het forum dit heeft liggen???? Dan kan ons Kenny gelijk aan de slag! ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() ja inderdaad! echt klote allemaal :P
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#7
|
|||
|
|||
![]() Vergeet het bijbehorende kabelboompje niet! Die is eventueel ook zelf prima te maken met een paar stekkers van de sloop. Ergens zwerft er volgens mij nog een schema rond op het net
![]() ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Het feit dat je toerenteller wegvalt als de auto nog wel loopt en dus toeren maakt, laat het erop lijken dat de spanning naar je verdeler soms wegvalt. Even alle elektra nalopen (uitelkaar halen, schoonmaken, en weer monteren)
|
#9
|
||||
|
||||
![]() ik heb dit probleem gehad bij mijn audi coupe,plus viel van de bobine.heb eerst een speakerkabel tussen accu en bobine met een schakelaartje binnen geplaatst,toen was het over,daarna nieuwe contactslotplus met een relais om het netjes op te lossen en het was uit de wereld.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Ik heb nog een complete onsteking liggen van een 2h. Die is toch ook elektronisch?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...previousPage=lr
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#11
|
||||
|
||||
![]() ik lig nu ziek in bed helaas!
ga van het weekend (als ik beter ben) eraan beginnen, even op de sloop kijken voor alle onderdelen!
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#12
|
||||
|
||||
![]() ik ben van plan om binnenkort dit setje te halen. het is nagenoeg plug and play. je motor gaat mooier lopen en ook het verbruik zal (ietsje) zuiniger worden
http://hot-spark.eu/webshop/index.p...N&group=7&cat=2
__________________
Jetta mk1 1984 Project "Badass" |
#13
|
||||
|
||||
![]() die heb ik inderdaad ook nog liggen!
zorg wel dat je een bobine van hun erbij hebt!
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#14
|
||||
|
||||
![]() Trek wel als je op de sloop gaat kijken voor de zekerheid de verdelerkap eraf, je ziet daar een kommetje met hapjes eruit, die beweegt door de sensor. Er moeten 4 hapjes uit zijn, je hebt ze ook met 1 hapje, maar die gaat niet werken zonder computer.
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() Zo heb alles vernieuwd aan de ontsteking en hij draait weer perfect, ook massa kabeltjes vervangen enzovoort.
Nu rustig opzoek naar een golf 2 ontsteking met hall sensor . Mag dicht!!
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |