Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-01-2013, 22:12
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default Hulp voor mijn golf 1 met Spoed

Hallo liefhebbers,

na 2 jaar heeft mijn golfje 1 het eens voor gezien gehouden langs de snelweg en is dus afgesleept naar mij thuis.

heel erg raar probleem dus probeer het zo goed mogelijk te omschrijven.

Ineens begon maandag de toerenteller te dansen en te doen, en toen ook ineens begon hij wat te haperen en te stotteren.

op de snelweg viel hij ineens gewoon helemaal weg, als ik dan de vluchtstrook opreed en bij 60 km/h herpakte hij zich weer, dit gebeurde ongeveer 4 a 5 keer op weg naar het werk.

vandaag even de contact punten schoongemaakt (2000km oud), condensator gecheckt (2000km oud) rotor en verdeelerkap schoongemaakt (10000km oud).

vandaag dus weer rijden en ineens klapjes uit de uitlaat en deed niks meer, gestopt op de vluchtstrook: auto gestart en liep weer als een zonnetje, ook met gas geven tot 6000 toeren enzovoort.

dus weer rijden en viel weer weg, dus dacht van blijf even staan, viel af en toe een paar keer uit enzo, weer gestart maar bleef horken en stoten en dan weer goed lopen (dus heel erg wisselvallig), gok niet meer gewaagd en af laten slepen.

het vreemde is elke keer als hij gaat horken en stoten geef de toerenteller meteen 0 aan,

ik hoop het zo een beetje goed uit gelegd te hebben zodat jullie mij verder kunnen helpen om mijn torretje weer op weg te helpen.

mvg Kenny
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #2  
Old 22-01-2013, 22:38
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Ik denk dat het tijd wordt om over te stappen naar een bobine van een Golfje3 met een hallsensor Kenny...Maar kan ook het bekende transistorkastje met een losse bobine en een hallsensor in je verdeler. Heb dat wat jij nu hebt ook gehad, en dat kwam bij mij doordat de concactpunten niet zo top meer waren. Dat het aan je ontsteking ligt is zeer waarschijnlijk, zeker omdat je toerenteller ineens terugvalt. Kost denk ik bij elkaar 50 euro maar dan rijdt en start het altijd!
Reply With Quote
  #3  
Old 22-01-2013, 22:42
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

joris: leg uit

bobine van een golf 3 plaatsten?

contact punten er helemaal uit trekken? en waar die hall sensor plaatsen dan?
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #4  
Old 22-01-2013, 22:56
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

Je moet dan je ontsteking even ombouwen naar een elektroniche ontsteking. Dan loopt je motor ook een stuk mooier rond, ergens hier zwerft een topic rond waar alles netjes word uitgelegd. Succes..
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #5  
Old 22-01-2013, 22:58
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Wink

Je hebt verdelers van voornamelijk golf2 die zijn voorzien van een hallsensor,
dit houdt in dat de contactpunten vervallen en de sensor het signaal opneemt.
Daarna schakelt de transistor, zoals die vaak genoemd wordt (kastje met 7 pinnetjes), de bobine. Bij een bobine van een golf3 zit die erin, dus heeft ie alleen een + - en een signaal.

Ik denk dat het handig is als je even op marktplaats zoekt naar een ontsteking van een golf2 met een 1.6 of grotere motor (geen 16V)
Als je een beetje mazzel hebt krijg je daar andere bougiekabels bij, een andere verdeler, een andere bobine en een transistor. De bougiekabels moeten anders omdat de bobine 9 van de 10 keer een andere aansluiting heeft als dat je nu hebt, dit is net een tikje nieuwer en beter.

Zo'n verdeler moet je hebben:
link.marktplaats.nl/631711029
Let er wel op dat er een tuutje voor vacuum op zit, anders heb je een minder efficiënte vervroeging.

Misschien dat iemand op het forum dit heeft liggen????
Dan kan ons Kenny gelijk aan de slag!
Reply With Quote
  #6  
Old 22-01-2013, 23:01
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

ja inderdaad! echt klote allemaal :P
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #7  
Old 23-01-2013, 10:14
staande golf staande golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 595
Default

Vergeet het bijbehorende kabelboompje niet! Die is eventueel ook zelf prima te maken met een paar stekkers van de sloop. Ergens zwerft er volgens mij nog een schema rond op het net . Stelt allemaal niet zo veel voor, ik heb het zelf ook gedaan op mijn golf 1.5. Wel een aanrader
Reply With Quote
  #8  
Old 23-01-2013, 12:27
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Het feit dat je toerenteller wegvalt als de auto nog wel loopt en dus toeren maakt, laat het erop lijken dat de spanning naar je verdeler soms wegvalt. Even alle elektra nalopen (uitelkaar halen, schoonmaken, en weer monteren)
Reply With Quote
  #9  
Old 23-01-2013, 13:08
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

ik heb dit probleem gehad bij mijn audi coupe,plus viel van de bobine.heb eerst een speakerkabel tussen accu en bobine met een schakelaartje binnen geplaatst,toen was het over,daarna nieuwe contactslotplus met een relais om het netjes op te lossen en het was uit de wereld.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #10  
Old 23-01-2013, 15:10
arno2000's Avatar
arno2000 arno2000 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,388
Default

Ik heb nog een complete onsteking liggen van een 2h. Die is toch ook elektronisch?

http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...previousPage=lr
__________________
Golf cabrio mk1 85
Golf cabrio mk1 82
Ducati ss750 01
Reply With Quote
  #11  
Old 23-01-2013, 16:11
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

ik lig nu ziek in bed helaas!

ga van het weekend (als ik beter ben) eraan beginnen, even op de sloop kijken voor alle onderdelen!
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #12  
Old 23-01-2013, 18:12
SuperGRT's Avatar
SuperGRT SuperGRT is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 173
Default

ik ben van plan om binnenkort dit setje te halen. het is nagenoeg plug and play. je motor gaat mooier lopen en ook het verbruik zal (ietsje) zuiniger worden
http://hot-spark.eu/webshop/index.p...N&group=7&cat=2
__________________
Jetta mk1 1984
Project "Badass"
Reply With Quote
  #13  
Old 23-01-2013, 21:23
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

die heb ik inderdaad ook nog liggen!

zorg wel dat je een bobine van hun erbij hebt!
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #14  
Old 23-01-2013, 23:12
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Trek wel als je op de sloop gaat kijken voor de zekerheid de verdelerkap eraf, je ziet daar een kommetje met hapjes eruit, die beweegt door de sensor. Er moeten 4 hapjes uit zijn, je hebt ze ook met 1 hapje, maar die gaat niet werken zonder computer. Zoek er zo eentje als Arno heeft, of koop die van hem, hij heeft vast de kabelboom en aanverwante troepjes wel!
Reply With Quote
  #15  
Old 26-01-2013, 14:15
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

Zo heb alles vernieuwd aan de ontsteking en hij draait weer perfect, ook massa kabeltjes vervangen enzovoort.

Nu rustig opzoek naar een golf 2 ontsteking met hall sensor
.

Mag dicht!!
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum