Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-03-2014, 17:28
MocroPlay's Avatar
MocroPlay MocroPlay is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 98
Default 1.6td K24 Turbodruk Prob

Hallo mensen, ik heb een paar weken geleden een turbodrukmeter van VDO geplaatst (tot 1,5bar overdruk), zodat ik eindelijk eens de turbo kon kietelen! Ik wilde niet eerder schroeven dan dat ik een metertje had geplaatst want meten is weten, de K24 stond dus afgesteld op 0,5 - 0,6bar. Mooi want dan kan ik er nog 0,3 bar overheen doen. Vandaag dus even geprobeerd. Aanzuigbuis voor luchtfilter even weggehaald om makkelijk bij de turbo te kunnen en uiteindelijk 2x geprobeerd de turbodruk te verhogen, maar de piekdruk komt niet boven de 0,6bar uit. Ik vermoed zelf dat de veer in het potje van de wastegate actuator niets doet. WIE KAN MIJ HIERMEE HELPEN???

Ik heb trouwens per poging de imbus 1,25 slagen ingedraaid.

YouTube:
http://youtu.be/LgQlY7GGl2k
__________________
VW Golf 4 TDI PD130
VW Golf 2 GTD Special (ex)
IDI TurboDiesel Tuning

Last edited by MocroPlay : 31-03-2014 at 17:38.
Reply With Quote
  #2  
Old 31-03-2014, 17:47
Ilker Ilker is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 324
Default

Ik weet bijna zeker dat het met u BOV ventiel te maken heeft, maar deze treed meer op vanaf 0.8bar of hoger.
Mijn KKK24 is langs de imbus bijna helemaal dichtgeschroefd(rechts ingedraait), even een metertje voor te kijken hoeveel bar ik had, reed ik met 1,1bar op 3300 rpm op de 3de versnelling, maar al gauw ging alle lucht verloren toen ik dicht bij de 4000rpm zat door het ventiel op je inlaat.

(''Ik ga een turboswap doen, vind de kkk14 veel beter, de Golf gaat toch niet echt richting Turkije of Marokko.. Wordt alleen in de stad mee gereden voor naar het werk te gaan/vrije tijd, en als ik bijvoorbeeld te laat vertrek van thuis, moet ik alles geven wat dat blokje heeft met een kkk24 die te laat opspoelt(trekt voor gene meter op met veel doemp aan de rooie lichte, zit s'morgens al richting de 4000rpm te jagen op de 90km/h rijbaan, om richting de 140km/h te geraken tussen al dat druk verkeer''.)
Reply With Quote
  #3  
Old 31-03-2014, 18:12
MocroPlay's Avatar
MocroPlay MocroPlay is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 98
Default

Quote:
Originally Posted by Ilker
Ik weet bijna zeker dat het met u BOV ventiel te maken heeft, maar deze treed meer op vanaf 0.8bar of hoger.
Mijn KKK24 is langs de imbus bijna helemaal dichtgeschroefd(rechts ingedraait), even een metertje voor te kijken hoeveel bar ik had, reed ik met 1,1bar op 3300 rpm op de 3de versnelling, maar al gauw ging alle lucht verloren toen ik dicht bij de 4000rpm zat door het ventiel op je inlaat.

(''Ik ga een turboswap doen, vind de kkk14 veel beter, de Golf gaat toch niet echt richting Turkije of Marokko.. Wordt alleen in de stad mee gereden voor naar het werk te gaan/vrije tijd, en als ik bijvoorbeeld te laat vertrek van thuis, moet ik alles geven wat dat blokje heeft met een kkk24 die te laat opspoelt(trekt voor gene meter op met veel doemp aan de rooie lichte, zit s'morgens al richting de 4000rpm te jagen op de 90km/h rijbaan, om richting de 140km/h te geraken tussen al dat druk verkeer''.)


Die BOV gaat pas open bij 0,8bar en die van mij draait Max nog niet eens 0,6 bar dus ik denk niet echt dat dat het probleem is.

Ps
Volgens mij krijgt jouw blokje s'ochtends veel te verduren van jou hahaha. Je rijdt em toch wel eerst warm voordat je blaast of niet
__________________
VW Golf 4 TDI PD130
VW Golf 2 GTD Special (ex)
IDI TurboDiesel Tuning
Reply With Quote
  #4  
Old 31-03-2014, 18:21
Ilker Ilker is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 324
Default

Warm rijden sowiezo ! Van thuis tot m'n werk is zo'n 30km.
De eerste 15km rij ik rustig door alle versnellingen heen, door de rustig stad heen, dan pas wanneer ik aan de industriewegen aan kom wanneer iedereen zich precies in een Lamborghini voelt rijden, schakel ik terug om de nodige boost te krijgen, maar zoveel nut heeft dat niet met dat BOV dingske wat alles verpest

Het belangrijkste wat voor mij een grote rol speel is koppel, the newtonmeters... een 1.6td kkk24 is ideaal voor snelwegen om van 120 naar topsnelheid op een boosttempo te kunnen bereiken.

Zoveel koppel hebben deze motoren niet, ik heb er 133 maar op lage toeren zijn het precies 133 verdwenen newtons.
Akelig als er zo'n lelijke nieuwe Audi TDI je flasht met zijn LED's om je van de baan af te duwen, ik blijf lekker op me inhaal rijstrook staan, we moeten allemaal gehaast naar ons werk ik zit volgas te geven, ze mogen blij zijn dat ik niet 90km/h rij op een linker rijvak
Reply With Quote
  #5  
Old 31-03-2014, 20:03
MocroPlay's Avatar
MocroPlay MocroPlay is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 98
Default

Shiiiiiiiit, dus jij bent diegene die me nooit voorlaat hè pfff hehehe

Om terug te komen op mijn probleem, weet iemand nog een andere mogelijke oorzaak of oplossing hiervoor???
__________________
VW Golf 4 TDI PD130
VW Golf 2 GTD Special (ex)
IDI TurboDiesel Tuning
Reply With Quote
  #6  
Old 01-04-2014, 14:16
MocroPlay's Avatar
MocroPlay MocroPlay is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 98
Default

Iemand...?
__________________
VW Golf 4 TDI PD130
VW Golf 2 GTD Special (ex)
IDI TurboDiesel Tuning
Reply With Quote
  #7  
Old 05-04-2014, 00:08
MocroPlay's Avatar
MocroPlay MocroPlay is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 98
Default

Jazekers eindelijk dan, vandaag de turbo opgeschroefd. Turbodruk stond al op 0,6 BAR, 4 slagen ingedraaid leverde 1,0 BAR op! Nou weer iets te veel, morgen weer 0,2 BAR terug schroeven.

Hier 2 YouTube links met de metingen:
1) http://youtu.be/J0oq6RN0FC8

2) http://youtu.be/9_WTBUKNhFI
__________________
VW Golf 4 TDI PD130
VW Golf 2 GTD Special (ex)
IDI TurboDiesel Tuning
Reply With Quote
  #8  
Old 05-04-2014, 07:49
golfman's Avatar
golfman golfman is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2011
Posts: 222
Default

heb zelf een golf 2 1.6 TD 1V motor pas gereviseert fantasrishe auto.s K 14 turbo 1.2 bar heb onlangs een cyclone X een K&N luchtfilter moet zeggen met 127 pk wil geen andere rijdt fantastishe alles je die goed afstelt die motorjes dan heb je er veel plezier aan ..
Reply With Quote
  #9  
Old 05-04-2014, 09:38
MocroPlay's Avatar
MocroPlay MocroPlay is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 98
Default

Ja t zijn zeker leuke autootjes, alleen als t je daily is dan moet t wel een beetje duurzaam zijn haha. Heb jij een intercooler geplaatst of rij je zonder intercooler rond met 1,2bar? Ik heb geen intercooler en daarom wil ik terug naar 0,8bar. Die golf TD's die rijden zeker lekker, daarom heb ik er 1
__________________
VW Golf 4 TDI PD130
VW Golf 2 GTD Special (ex)
IDI TurboDiesel Tuning
Reply With Quote
  #10  
Old 05-04-2014, 17:27
MocroPlay's Avatar
MocroPlay MocroPlay is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 98
Default

Net weer ff een paar ritjes gemaakt om ff die turbo te fine-tunen, staat nu op exact 0,85bar. Precies wat ik wil en van t probleempje is niets meer over.

Slotje derop graag.
__________________
VW Golf 4 TDI PD130
VW Golf 2 GTD Special (ex)
IDI TurboDiesel Tuning
Reply With Quote
  #11  
Old 05-04-2014, 18:17
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Wij doen nie aan slotjes! Idd geniale blokjes! Mooi dattie nou goed loopt!
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build!
Reply With Quote
  #12  
Old 05-04-2014, 19:13
MocroPlay's Avatar
MocroPlay MocroPlay is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 98
Default

Haha ik dacht al, wilde eigenlijk ook tussen haakjes erbij zetten of er hier aan slotjes wordt gedaan of niet haha.
__________________
VW Golf 4 TDI PD130
VW Golf 2 GTD Special (ex)
IDI TurboDiesel Tuning
Reply With Quote
  #13  
Old 05-04-2014, 19:14
Ilker Ilker is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 324
Default

Zijn indd heel leuke motoren, beter als een SB.
Ik kreeg alleen mijne niet sneller als 160. (ventiel op je inlaat ging open omdat ik ongeveer op 1bar reed, en dat ventiel loost alle druk weg vanaf 0.8bar)

Ervoor had ik een 55pk diesel, en die ging 165 op de teller met 14'' bandjes.
Een gebuur van de wijk heeft Jetta mk2 met een normaal dieselblokje en die liep toch wel naar de 175 toe, hoe dat kan snap ik totaal niet.
Reply With Quote
  #14  
Old 05-04-2014, 20:16
golfman's Avatar
golfman golfman is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2011
Posts: 222
Default

mocro nou heb er een sprinterintercooler zitten versnellingbak van oettinger langere vijfgang plus oliekoeler zitten dieselpomp van AAZ met andere boostpin loopt geweldig topsnelheid rond de 205 op teller maar het gaat om het sportieve acceleratie niet om de snelheid dus ben er voorzichtig mee met blokje ..
Reply With Quote
  #15  
Old 05-04-2014, 21:47
MocroPlay's Avatar
MocroPlay MocroPlay is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 98
Default

Waar komt die oliekoeler van af dan en hoe heb je je precies aangesloten.
__________________
VW Golf 4 TDI PD130
VW Golf 2 GTD Special (ex)
IDI TurboDiesel Tuning
Reply With Quote
  #16  
Old 06-04-2014, 00:43
golfman's Avatar
golfman golfman is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2011
Posts: 222
Default

de oliekoeler word aangesloten via de originele oliekoeler dus extra oliekoeler wat een principe niet nodig is alles je er goed mee omgaat
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum