![]() |
|
||||
|
||||
![]() Goedenavond allen :-)
De afgelopen week ging het lampje van onze koelvloeistof, Golf 4 SDi, branden en piepen. Vervolgens bijgevuld (1x gehele 1liter fles). Daarna gaan rijden en nog geen 20km verder weer hetzelfde verhaal. Temperatuur loopt ook tot maximum op en zakt daarna wel weer iets. Tevens doe de kachel ook niet meer verwarmen. Wederom 1 fles bijgevuld. Het reservoir was wel elke keer vol na 1 fles bijvullen. Vanochtend wederom bijgevuld, auto stationair laten draaien voor ca. 30 a 45 minuten. Temperatuur liep op tot 90 graden, koelvloeistof peil zakte niet. Geen lekkage onder de auto of waar dan ook. Nu net moest ik weer een stukje autobaan rijden en ja hoor, weer hetzelfde euvel. Heeft iemand ook enig idee wat dit kan zijn? Overigens, ik heb geen witte rook(wolken) achter de auto hangen...dus lekke koppakking verwacht ik niet? Daarnaast, in het koelvloeistofcircuit zit toch wel meer dan 1liter koelvloeistof? Ik hoef steeds maar 1liter bij te vullen, dus ik verlies niet alles zou je zeggen.... Hoop van jullie te horen ;-) Gr Rene |
|
||||
|
||||
![]() Rene,
Goede kans dat je waterpomp kapot is! Schoepen laten los van het asje.. Gr Stefan |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Kwam in mij ook al op, warm lopen en geen verwarming zijn hier inderdaad de symptonen van. Verstandig is om niet te rijden als deze warm loopt, klink alsof je gewoon door gereden bent??
|
||||
|
||||
![]() Ja doorrijden lijkt me idd niet echt fantastisch, zeker niet als hij warm gaat lopen, anders kost het je dalijk de waterpomp + koppakking..
|
|
||||
|
||||
![]() Ik moest op dat moment wel naar huis rijden.
Rij er nu niet meer mee ;-) Maar hoe kan ik koelvloeistof verliezen dan? Je ruikt het wel in de auto.. Waterpomp is ook distri,riem vervangen of niet? Gr rene |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Niks moet ![]() Mijn vrouw dacht toen hetzelfde, lekker door rijden want ze was er bijna. Ze heeft naderhand een goede uitbrander van me gehad ![]() Ook ooit een klant gehad welke hetzelfde dacht bij een lekkende waterpomp, even 1 liter erbij en weer door rijden om een paar km later stil te vallen. Grapje heeft hem 3500 euro gekost omdat de motor kapot was gelopen. Als een motor warm loopt loopt de druk onnodig op en blaast hierdoor af waardoor je koelvloeistof verliest. Tandriem hoef je niet perse te vervangen, maar soms verstandiger om mee te vervangen afhankelijk van laatste vervanging en staat.
|
||||
|
||||
![]() Riem is 20dkm terug vervangen volgens de vorige eigenaar ;-)
Auto gaat zo naar de garage toe... |
|
||||
|
||||
![]() Nou, dit is weer een leuk verhaal....
1e dag belde de garage me, "er is een waterflens kapot, daar lekt ie koelvloeistof". Dus okay, dat ding besteld (35 ex btw) en gemonteerd. Nu echter kan de motor de druk niet meer kwijt waardoor de temperatuur max oploopt. De garage heeft de Golf nu ff terzijde gezet, omdat ze eerst ander werk moeten/willen doen EN ze er niet zo 1-2-3 uitkomen wat het kan zijn.. Hierboven gaven een aantal al aan dat het evt. de waterpomp is. Kan het ook de thermostaat zijn? Gr Rene |
|
|||
|
|||
![]() Als de thermostaat kapot zou zijn zou de kachel wel warm worden.
Ik zeg gewoon dat de waterpomp de oorzaak is omdat er geen circulatie is. breng hem naar een goede garage waar ze wel verstand van vw hebben, daar kennen ze het waterpomp symptoon wel. Ze gaan namelijk vaker kapot.