Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-06-2005, 21:10
Rico Rico is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,421
Default motor loopt te hard stationair.

Mijn motor loopt te hard stationair. als ik goed naar de carburateur kijk, lijkt het als of de veer niet voldoende sterk is om de kabel terug te trekken.

als ik dan kijk of de kabel veel weerstand heeft, is dat juist weer niet zo, dus dan denk je dat dat goed moet zijn. Ook de stationair afstelschoef staat goed, zeker omdat de stop nog veel verder in kan.

wie o wie heeft een idee? ligt het aan de veer? of is het toch de kabel?



__________________
Kever niet te koop
Huis wel te koop Ons Huis
Reply With Quote
  #2  
Old 10-06-2005, 23:18
Rico Rico is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,421
Default

? niemand???
__________________
Kever niet te koop
Huis wel te koop Ons Huis
Reply With Quote
  #3  
Old 11-06-2005, 16:04
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,601
Default

Quote:
Originally Posted by Rico
? niemand???


Hang je bus ff aan de CO meter, kan is groot dat je dan meer inzicht krijgt in het probleem.
__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #4  
Old 11-06-2005, 18:11
primer-look's Avatar
primer-look primer-look is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 270
Default

Je choke komt ook helemaal terug (dus zoals ie nu op de foto staat en niet op een vam de nokjes)?

Ontsteking al bekeken (te vroeg)

Was het opeens of wat? iets meer info aub

dennis
Reply With Quote
  #5  
Old 11-06-2005, 18:14
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

ik moest ook gelijk aan de choke denken, is bij ons bij de kever ook een probleem(pje). maar dat zal het wel niet zijn, dan had rico het vast wel gezien
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #6  
Old 12-06-2005, 10:30
Rico Rico is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,421
Default

Quote:
Originally Posted by vwcrewcab
Hang je bus ff aan de CO meter, kan is groot dat je dan meer inzicht krijgt in het probleem.


Kan ik zeker een keer doen, maar ik heb het idee dat het toch iets mechanisch is.

Quote:
Originally Posted by primer-look
Je choke komt ook helemaal terug (dus zoals ie nu op de foto staat en niet op een vam de nokjes)?

Ontsteking al bekeken (te vroeg)

Was het opeens of wat? iets meer info aub

dennis


De choke komt helemaal terug. op de foto zie je hem inderdaad niet goed staan, maar dat is niet de carb die in de auto zit. Daar heb ik de choke aangepasst.

het rare is juist dat als de motor koud is, loopt hij goed maar hoe warmer hij wordt, hoe harder hij gaat lopen.

Quote:
Originally Posted by Matheo
ik moest ook gelijk aan de choke denken, is bij ons bij de kever ook een probleem(pje). maar dat zal het wel niet zijn, dan had rico het vast wel gezien


je hebt me door.

Ik heb de tip gekregen om de gaskabel eens goed te smeren, omdat het er op lijkt dat de veer de gaskabel niet helemaal kan terugtrekken. Ik heb er een sterkere veer op gezet, en die doet het beter, maar ik wil juist de originele er op hebben, en dat moet kunnen.

maar bedankt voor het meedenken allemaal!
__________________
Kever niet te koop
Huis wel te koop Ons Huis
Reply With Quote
  #7  
Old 12-06-2005, 21:29
JeeWee's Avatar
JeeWee JeeWee is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,742
Default

oude veren kunnen hun treksterkte ook verliezen, vergeet dat niet.
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER!

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!

'72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L
Reply With Quote
  #8  
Old 12-06-2005, 22:06
sjef sjef is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 189
Default

Bij de t2a tjes wil ook nog wel een een massieve gaskabel opzitten die kunnen nog wel eens ergens geknikt zijn in de binnen kabel waardoor hij vast loopt. Heb dit afgelopen vrijdag ook nog met een a en toen er een gevlochten nieuwe kabel op zat was heel het probleem over
Reply With Quote
  #9  
Old 13-06-2005, 07:39
Rico Rico is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,421
Default

Quote:
Originally Posted by sjef
Bij de t2a tjes wil ook nog wel een een massieve gaskabel opzitten die kunnen nog wel eens ergens geknikt zijn in de binnen kabel waardoor hij vast loopt. Heb dit afgelopen vrijdag ook nog met een a en toen er een gevlochten nieuwe kabel op zat was heel het probleem over


ok, ik ga dus de kabel ook maar eens goed inspecteren. als hij geknikt is, kan ik hem dan recht buigen of moet ik hem dan vervangen? (en wat kost zoiets?)
__________________
Kever niet te koop
Huis wel te koop Ons Huis
Reply With Quote
  #10  
Old 13-06-2005, 10:07
sjef sjef is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 189
Default

zo'n oud type kabel zal niet makkelijk zijn om weer recht te krijgen.
Eventueel een nieuwe kost 11,20
Reply With Quote
  #11  
Old 13-06-2005, 10:55
Rico Rico is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,421
Default

Quote:
Originally Posted by sjef
zo'n oud type kabel zal niet makkelijk zijn om weer recht te krijgen.
Eventueel een nieuwe kost 11,20


11,20?????? nee dat ga ik niet doen, dan ga ik echt failliet

ik ga er een bij je bestellen, denk ik, als ik onder mijn bus heb gekeken. hoor je snel van mij!
__________________
Kever niet te koop
Huis wel te koop Ons Huis
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum