Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-01-2015, 18:36
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default olie controle lamp probleem polo 86c coupè 1.0

ik heb misschien een hobby auto erbij gekocht,

alleen is hier het probleem dat het olielampje knippert.

nu zou het zomaar kunnen zijn dat het de oliepomp is, maar aangezien alles goedkoop is bij zo´n ding behalve de oliepomp (130 euro). en nu zie ik nog wel eens voorbij komen op diverse fora, dat het regelmatig de oliedruksensoren of de bedrading daar naartoe kan zijn..

iemand enig idee hoe dat zit bij die dingen? nou is de koppakking ook lek waardoor er druk op gebouwd werd in het koelsysteem maar kan me niet voorstellen dat dat het probleem is aangezien er geen olie in de koelvloeistof zat..

iemand meer verstand van deze motoren? ben er namelijk niet zo in thuis..

gr wessel
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #2  
Old 09-01-2015, 18:54
Volf GT's Avatar
Volf GT Volf GT is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 377
Default

Wanneer knippert olielampje? Bij stationaire loop en met warme motor?

Kunnen in principe meerdere dingen zijn:

- lage oliedruksensor; kost een paar euro.
- verkeerde / te dunne olie; nieuwe dikkere olie er in. Of even Oil Stabilizer erin
- of stekker van de dynamo (?) niet goed; klinkt stom maar komt vaker voor ook bij ABU-tjes.
__________________
Daily driver:
Kia Rio HB (under construction)

VW T5 2.5 TDI


Owned:
Vw Volf GT GL
Vw Golf mk. 2 Function
Vw Polo 6n1 Highline
Vw Corrado G60 JD
Peugeot 205 Radio 1 FM UK
Reply With Quote
  #3  
Old 09-01-2015, 19:55
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Quote:
Originally Posted by wessel97
nou is de koppakking ook lek waardoor er druk op gebouwd werd in het koelsysteem maar kan me niet voorstellen dat dat het probleem is aangezien er geen olie in de koelvloeistof zat..


Maar zit er wel water in de olie? ---> sludge ---> aanzuigzeefje van oliepomp vol met bagger.

Ik zeg niet dat het de oorzaak is, maar is het eerste wat in mij op komt. Meten is weten, dus ik zou gewoon even de oliedruk testen...al kan ik niet vertellen hoe hoog deze normaal zou moeten zijn..maar dat weet vast een andere forummer wel.
Reply With Quote
  #4  
Old 09-01-2015, 20:07
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

het is ondertussen al opgelost,

ik ging er enig sinds vanuit dat het de oliepomp zou zijn omdat de oliedruk sensor vorig jaar al vervangen was, dus woensdag even de oliedruk gemeten en die is gewoon 5bar, lijkt mij meer dan genoeg en in de werkplaats documentatie staat hetzelfde.

bleek het dus wel een oliedruksensor te zijn, maar het is dus zo dat er 2 op zitten, heb geen flauw idee waarom maar de tweede was dus kapot.

in ieder geval toch bedankt voor de hulp!
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #5  
Old 10-01-2015, 18:44
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Dat scheelt weer

Volgens mij was er 1 sensor voor het knipperlampje en 1 sensor voor de zoemer
Reply With Quote
  #6  
Old 10-01-2015, 19:00
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

Quote:
Originally Posted by René
Dat scheelt weer

Volgens mij was er 1 sensor voor het knipperlampje en 1 sensor voor de zoemer


zoemen deed ie niet dus dat zou zomaar kunnen kloppen
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #7  
Old 10-01-2015, 19:01
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

trek het stekkertje eens van die andere af...en dan weet je het zeker
Reply With Quote
  #8  
Old 13-01-2015, 22:49
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

1 is voor lage druk, andere is voor hoge druk bij mijn weten.
Zijn massagestuurde sensoren, dus problemen met de bedrading (opengeschuurt tegen de kas) kan voor dezelfde valse meldingen zorgen.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum