![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() ik heb misschien een hobby auto erbij gekocht,
alleen is hier het probleem dat het olielampje knippert. nu zou het zomaar kunnen zijn dat het de oliepomp is, maar aangezien alles goedkoop is bij zo´n ding behalve de oliepomp (130 euro). en nu zie ik nog wel eens voorbij komen op diverse fora, dat het regelmatig de oliedruksensoren of de bedrading daar naartoe kan zijn.. iemand enig idee hoe dat zit bij die dingen? nou is de koppakking ook lek waardoor er druk op gebouwd werd in het koelsysteem maar kan me niet voorstellen dat dat het probleem is aangezien er geen olie in de koelvloeistof zat.. iemand meer verstand van deze motoren? ben er namelijk niet zo in thuis.. gr wessel
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#2
|
||||
|
||||
![]() Wanneer knippert olielampje? Bij stationaire loop en met warme motor?
Kunnen in principe meerdere dingen zijn: - lage oliedruksensor; kost een paar euro. - verkeerde / te dunne olie; nieuwe dikkere olie er in. Of even Oil Stabilizer erin - of stekker van de dynamo (?) niet goed; klinkt stom maar komt vaker voor ook bij ABU-tjes.
__________________
Daily driver: Kia Rio HB (under construction) VW T5 2.5 TDI Owned: Vw Volf GT GL Vw Golf mk. 2 Function Vw Polo 6n1 Highline Vw Corrado G60 JD Peugeot 205 Radio 1 FM UK |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Maar zit er wel water in de olie? ---> sludge ---> aanzuigzeefje van oliepomp vol met bagger. Ik zeg niet dat het de oorzaak is, maar is het eerste wat in mij op komt. Meten is weten, dus ik zou gewoon even de oliedruk testen...al kan ik niet vertellen hoe hoog deze normaal zou moeten zijn..maar dat weet vast een andere forummer wel.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#4
|
||||
|
||||
![]() het is ondertussen al opgelost,
ik ging er enig sinds vanuit dat het de oliepomp zou zijn omdat de oliedruk sensor vorig jaar al vervangen was, dus woensdag even de oliedruk gemeten en die is gewoon 5bar, lijkt mij meer dan genoeg en in de werkplaats documentatie staat hetzelfde. bleek het dus wel een oliedruksensor te zijn, maar het is dus zo dat er 2 op zitten, heb geen flauw idee waarom maar de tweede was dus kapot. in ieder geval toch bedankt voor de hulp!
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#5
|
||||
|
||||
![]() Dat scheelt weer
![]() Volgens mij was er 1 sensor voor het knipperlampje en 1 sensor voor de zoemer
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
zoemen deed ie niet dus dat zou zomaar kunnen kloppen ![]()
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#7
|
||||
|
||||
![]() trek het stekkertje eens van die andere af...en dan weet je het zeker
![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#8
|
||||
|
||||
![]() 1 is voor lage druk, andere is voor hoge druk bij mijn weten.
Zijn massagestuurde sensoren, dus problemen met de bedrading (opengeschuurt tegen de kas) kan voor dezelfde valse meldingen zorgen.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |