![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb het probleem dat ik mn nokkenassen niet meer terug gemonteerd krijg.
Het lijkt wel of ze op een paar klepstoters blijven staan, die te hoog staan ofzo. Als ik de ene nokkenas op zn plek leg, komt de andere juist weer iets omhoog. De ketting zit 100% goed. Zou het er mee te maken kunnen hebben dat "de revisie-meneer" per ongeluk al mn klepstoters bij elkaar in één bak heeft gedaan, en dus niet meer te achter halen is welke stoter op welke klep hoort? Of zou het iets anders zijn? En belangrijker nog, iemand ervaring hiermee en/of enig idee hoe ik dit op kan lossen?? Alvast bedankt!!
|
|||
|
|||
![]() Is het niet gewoon doordat de nokken op sommige plekken naar beneden staan, het is nooit dat ze zo in de uitsparing vallen
![]()
|
||||
|
||||
![]() Dat is het probleem inderdaad!!
Maar hoe los ik dat op? Ik heb net iets zitten lezen over het leeg knijpen van de klepstoters??
|
|||
|
|||
![]() Gewoon op zijn plek leggen en dan de lagerkappen kruislings vast schoeven.
Zorg dat de zuigers niet bovenin staan bij het monteren. Sommige kleppen zullen open gedrukt worden.
|
||||
|
||||
![]() Maar als ik ze op zijn plek leg, krijg ik bij één van de twee nokkenassen de lagerkappen er niet ver genoeg op.
Maar ik heb dus niet van te voren de stoters leeg gemaakt ofzo... Krukas staat nog met cilinder 1 in BDP, ivm met distributieriem die dr af is.
|
|||
|
|||
![]() krukas iets van bdp af draaien en dan de nokkenassen zo leggen dat het wel lukt.
|
||||
|
||||
![]() Oké, dat is inderdaad misschien ook nog een optie.
Spierings in ieder geval bedankt voor je meedenken zover ![]() Ik hoorde via via dat het waarschijnlijk toch het beste is om alle klepstoters in de bankschroef leeg te persen. Dan blijft alles verder ook altijd precies op tijd staan enzo. Iemand anders nog ideeën of suggesties?
|
||||
|
||||
![]() Bij mij 8V krijg ik ook nooit alle lager kapen er op met ring en moer.
Begin in het midden met vast draaien en dan zo kruislings verder naar buiten toe. En dan krijg je van zelf de kap die eerst nog niet helemaal goed viel van zelf vast. Wel belangrijk idd dat er geen zuigers boven in staan
|
|||
|
|||
![]() Zou zelf de stoters niet leeg persen in de bankschroef, lijkt me ook erg slecht voor de stoters.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Toch gedaan ![]() Wel op mn gemak natuurlijk, en met een stukje hout ertussen. Ging eigenlijk best goed! En de nokkenassen zitten nou ook weer op hun plek ![]()
|
||||
|
||||
![]() Je kunt de nokkenas er gewoon op vast draaien hoor zonder ze leeg te drukken, ik monteer ze liever met olie erin eigenlijk
![]() Volgende x gewoon voorzichtig stukje voor stukje kruislings aandraaien tot ze er allemaal op kunnen. Want je kunt ze nooit zomaar erop leggen vanwege de druk in de hydrostoters. Zoiezo kan je beter kruislings aandraaien, je wilt geen kans op een gebroken/kromme nokkenas. |