![]() |
|
|||
|
|||
![]() ik wil graag een fout opzoeken/uitlezen via de obd stekker die normaal gesproken onder de pookhoes zit.
maar aangezien er in de bedrading is geknipt is deze weg en nergens terug te vinden. nou heb ik gehoort dat er ook een stekker onder de motorkap zit waar je em mee kan uitlezen(geel)deze heb ik inmiddels gevonden maar hoe kan ik de auto dmv deze stekker uitlezen??? of zit er bij de computer een kabelboom waar de juiste draden doorheenlopen waar ik de knippercodes mee kan uitlezen??? het gaat om een 1.8 rp motor,en ik wil de motor uitlezen dmv een led. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik heb een Golf met dezelfde motor, vroeger bij een storing heb ik deze eens uitgelezen. In de vraagbaak over Golf/Jetta van P.H. Olving staat een vrij uitgebreide beschrijving hoe dit te doen ( bladzijden 106 en 107 ). Meetvoorwaarden zijn:
De lijst met codes is uitgebreid, in totaal 12, ik kan deze eventueel scannen en naar je toezenden. |
|
||||
|
||||
![]() Heb het zelf eens gedaan, een thread aan gewijd. toen zonder diode led maar dat viel niet mee. Weet niet waar je die diode testlampen kan krijgen..
Er zitten ook 2 stekkers onder de pookhoes, deze moet je betrekken bij het uitlezen. Ik lees aandachtig mee ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
zou je de pagina's 106/107 van je vraagbaak en de foutcodes kunnen doormailen? misschien dat ik er dan wel uitkom. |
|
||||
|
||||
![]() Ben er ook wel benieuwd naar
![]()
|
||||
|
||||
![]() Bij zo'n motor is uitlezen niet echt nodig vind ik, zit vrij weinig aan
![]() Wat heb je voor probleem dan met de motor ? |
|
|||
|
|||
![]() als het blok warm is gaat hij ligt stotteren bij snel optrekken.
ik het inmiddels de computer uitgelezen(was best wel simpel eigenlijk) en had geen storing in het systeem(4444). wat wel raar is is dat als ik de stekker van de blauwe temperatuur sensor los trek er niets verandert aan de manier van lopen,het blok reageerd er niet op terwijl dat volgensmij wel zou moeten(temp sensor is nieuw)en ik heb de bedrading doorgemeten en heb ook geen kabelbreuk. rara hoe kan dit. |
|
||||
|
||||
![]() Er zijn wel een stuk of 4 verschillende sensoren dacht ik
![]() |
|
|||
|
|||
![]() de blauwe temperatuur sensor is bij alle golfjes met injectie het zelfde,daar kan het niet aan liggen.
|