![]() |
|
|||
|
|||
![]() VW-vrienden,
Sinds 3 dagen zijn er een aantal problemen opgetreden bij mijn Golfje. Het is praktisch allemaal tegelijkertijd begonnen. - Bij koude start ratelt er iets in de motor. Na een minuut is het weg maar het maakt herrie, beetje net als een dieselmotor. - Auto loopt stationair 500-600 toeren dus valt net niet (maar soms net wel) uit. - Auto mist vermogen. Bij accelereren houdt ie voelbaar in, net of er maar 25 ipv 55 pk aanwezig is. Niet fijn op de oprit naar de snelweg! Nogmaals, dit is allemaal vrijwel tegelijkertijd begonnen. Bougies zijn vervangen, verdelerkap is vervangen, reiniger is al toegevoegd (maar dat duurt nog een paar dagen voor eventueel effect). Wie kan mij nog meer tips geven? |
|
|||
|
|||
![]() Uitlaatspruitstuk lek (scheurtje) of uitlaatspruitstukpakking lek misschien. Dan heb je ratelgeluiden en kan het vermogen minder worden.
Rookt het onder de motorkap bij een koude start niet rond het spruitstuk? |
|
|||
|
|||
![]() Probleem opgelost.
De ratel in de motor is even onverwachts gestopt als ie is begonnen. Het stationair en inhouden wordt veroorzaakt door een kapotte temperatuursensor. Slotje! |
|
|||
|
|||
![]() Toch nog even verder gaan:
Het is niet opgelost ![]() Inmiddels is de temperatuursensor vervangen, echter zonder resultaat. Als ik de stekker lostrek loopt ie een stuk beter dan met stekker. Er is nu vervangen: bougies, rotor+verdeler, luchtmassameter, blauwe temperatuursensor. Stationair toerental is bijgesteld omdat de auto anders maar 500-600 tpm draait. Optrekken gaat met weerstand, iets in de inspuiting gaat niet lekker. Wie heeft er ervaring met dit probleem en kent de oplossing? |
|
||||
|
||||
![]() Hoe oud zijn je bougiekabels? Deze hebben tot 2x toe voor problemen gezorgd bij mij. Bij veel vermogen schokt de auto dan ..
Eerste heel veel vd ontsteking vervangen, bleven bougiekabels over en amper een jaar later weer de bougiekabels .. |
|
|||
|
|||
![]() Nee, die heb ik nog niet vervangen.
Ik zal straks eens checken. Maar eigenlijk verklaart dat niet het probleem van het losmaken/vastzetten van de temperatuursensor toch? Last edited by Forza! : 15-07-2013 at 10:05. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dat zou ik zo snel niet weten .. toen ik laatst hetzelfde probleem had, had ik ook de bl. temp. sensor vervangen, leek toen veel belovend maar probleem kwam terug. toen met een dunne nevel van plantenspuit de bougiekabels bekeken en deze waren helemaal gaar ![]() kreeg ook stroom als je ze aanraakte. bobinekabel ook even checken! |
|
|||
|
|||
![]() Kijk eens goed of er geen slang kapot is. Geldt voor alle slangen rond het motorblok.
Vooral carterontluchting wil wel eens gaar worden door de oliedampen. Geeft dan valse lucht waardoor motor slecht gaat lopen.
|
|||
|
|||
![]() Of een lekke vacuumpaddestoel op je ontsteking.
|
|
|||
|
|||
![]() Welke slang is van de carterontluchting? Is dat degene met die dikke
'huls' eromheen achter het blok? En waar zit die vacuumpaddestoel? Ik ben nou ook weer niet zo'n techneut dat ik alle onderdelen ken ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Vaccum paddo zit op je ontsteking, rond ding is dat waar een slangetje op zit! Carter ontluchting zit boven op je kleppendeksel, dat zwarte buisje wat daaruit omhoog komt. p.s. als je echt goeie bougie kabels wilt hebben dan moet je vragen om koper binnenkern, want tegenwoordig geven ze meestal standaard met coolstof kern en die zijn meestal met een jaar versleten ![]() Even over dat gereutel in de motor. Weet je zeker dat er geen lager bijna uit ligt ? |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
mijne was idd met een jaar versleten .. ellende. en het erge is dan omdat je denkt dat je de bougiekabels recent hebt vervangen ( 8 maanden ), dat die het probleem niet zijn en je andere dingen gaat vervangen ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Dat gereutel in de motor heeft ie nu al een hele tijd niet meer gedaan.
Lijkt me dat dat probleem zichzelf heeft opgelost ![]() Ik ga eens een poging wagen met de ontluchting etc. Moet die vacuumpaddo echt vervangen worden of kun je zoiets ook reinigen? |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
De vacuumpaddo kun je testen door het slangetje op het gasklephuis los te trekken en er aan te zuigen. Er zit een heel klein nippeltje(?) op de gasklephuisslanguitsteeksel die waarschijnlijk in slang blijft zitten! - Als je een vacuum kan zuigen en bij het vacuum loslaten een plop hoort, werkt de vacuumpaddo. - Als er geen vacuum ontstaat is de vacuumpaddo stuk en moet die vervangen worden. Ik heb de vacuumpaddo laatst vervangen door een van sloop (gratis). Vervangen: - Onsteking van de motor halen. - Paddo losmaken - Paddo/onsteking verbinding steekt ongeveer 1 a 2 cm in de onsteking en zit los op een as-je. De verbinding richting de motor van het as-je schuiven. Dit is een priegelwerkje. |
|
|||
|
|||
![]() Na vrijwel de gehele ontsteking vervangen te hebben, bleef er nog 1 ding over:
De bougiekabels. Die heb ik vanavond vervangen en wat blijkt? Probleem opgelost! De oude kabels leken er al 23 jaar op te zitten en er zaten links en rechts al scheurtjes in. Dus m'n Golfje rijdt weer lekker! Op naar het volgende probleem ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Al 23 jaar! Dat is wel erg lang, na 5 jaar doet hij het echt al niet meer als ze van de automaterialen zaak komen haha ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
wat ik al dacht, zelfde symptomen ![]() |