![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
Ik wil graag het brandstofpompje wat nu op mijn motorblok zit, dat aangedreven wordt door mijn as voor de ontsteking vervangen door een elektrische brandstofpomp. Zijn hier mensen die dit ook gedaan hebben? Ik heb nu van Facet een complete kit gevonden, maar die levert maar 0.45 tot 0.50 bar. Is dit genoeg voor een Weber 32/34 DMTL? En hoe kan ik de plek van de originele pomp goed afdichten? Zijn daar speciale mallen voor? Alvast bedankt! Groeten Jaap |
|
||||
|
||||
![]() Hej Jaap ,
over welk type motor gaat het? Ik heb zelf voor mijn golf 1 1100cc een elektrische pomp gestoken en het orginele gat van de benzinepomp afgedopt door zelf een pakking te snijden en een plaatje te maken. zie mijn projecttopic => klik (bijna onderaan de pagina) Ik heb mijn pomp besteld bij R-power Deze mensen kunnen je zeker helpen bij het vinden van de juiste pomp voor jou carbs. Grtz Jel ![]()
|
|||
|
|||
![]() Bedankt voor je reactie Jel.
Het gaat om een Golf 2 1.6 EZ motor. Daar heb ik een Weber 32/34 DMTL aangeschaft, alleen nu lekt m'n mechanische pomp op het blok. Daarom wil ik die er tussenuit trekken en een elektrische pomp tussen zetten. Voor het oog misschien ook nog wel leuk. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Een elektrische pomp heb je niet nodig in feite voor die carburateur.
Werkt prima op de mechanische hoor ![]() Toevallig was je zoiets van plan te kopen ofzo? http://www.carburateurwinkel.nl/con...le te_Kit.html |
|
||||
|
||||
![]() De mechanische lekt zegt ie. Ik heb eventueel nog een zo goed als nieuwe red top liggen, met drukregelaar. Mag van mij wel weg.
|
|||
|
|||
![]() Kevert, dat is inderdaad de pomp die ik had gezien ja! Leek mij een mooi pompje.
De mechanische pomp die er nu op zit perst de brandstof op 1 of ander manier naar buiten, heb het vermoeden dat het huis ergens gescheurd ja of iets dergelijks, want het loopt langs het blok, carterpan op de grond. Heb ik een druk regelaar nodig? Alles wat hij te veel heeft pompt hij toch gewoon terug in de retour? Dus stationair zou ik dan dus veel brandstof retour hebben, en als ik gas ga geven minder? Of denk ik nu te makkelijk? Groeten Jaap |
|
||||
|
||||
![]() Ik weet niet hoe dat in de praktijk uitpakt maar ik denk dat er ergens ook wel een grens is met hoeveel er terug wordt geperst via de retourleiding. Als er meer heen komt dan kan worden afgevoerd zal het denk ik ook niet goed gaan.
Met een drukregelaar kun je natuurlijk precies op een mooie waarde afstellen. Maar is het niet makkelijker om gewoon een nieuwe mechanische pomp erin te zetten? |
|
||||
|
||||
![]() kan je geen opvoerpomp gebruiken zoals deze in de tank zitten bij een injectiemotor? de 1.3 bijvoorbeeld?
Geen idee hoeveel druk deze levert, maar die zou je evt ook kunnen reduceren en dan heb je het mooi origineel en geen extra lawaai oid. |
|
||||
|
||||
![]() Netste is natuurlijk om de druk af te stellen (heb er trouwens ook een metertje bij). Makkelijkste oplossing lijkt mij ook een nieuwe mechanische te bestellen. Aan de andere kant is een red top met drukmetertje onder de kap wel lekker racy natuurlijk
![]() Ik heb me ook wel eens laten vertellen dat een pomp idealiter zo dicht mogelijk bij de tank zou moeten zitten, maar wat daar de reden van is kan ik me niet meer herinneren.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dat is omdat een pomp beter perst als zuigt. zou ook de mechanische weer monteren, geen werk en extra geluid en goed betrouwbaar mits een nieuwe.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]()