Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-08-2013, 23:05
JaapL. JaapL. is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 636
Default Elektrische brandstofpomp voor carb motor.

Hallo,

Ik wil graag het brandstofpompje wat nu op mijn motorblok zit, dat aangedreven wordt door mijn as voor de ontsteking vervangen door een elektrische brandstofpomp.

Zijn hier mensen die dit ook gedaan hebben?
Ik heb nu van Facet een complete kit gevonden, maar die levert maar 0.45 tot 0.50 bar.
Is dit genoeg voor een Weber 32/34 DMTL?

En hoe kan ik de plek van de originele pomp goed afdichten?
Zijn daar speciale mallen voor?

Alvast bedankt!

Groeten Jaap
Reply With Quote
  #2  
Old 27-08-2013, 02:17
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Hej Jaap ,

over welk type motor gaat het?
Ik heb zelf voor mijn golf 1 1100cc een elektrische pomp gestoken en het orginele gat van de benzinepomp afgedopt door zelf een pakking te snijden en een plaatje te maken. zie mijn projecttopic => klik (bijna onderaan de pagina)

Ik heb mijn pomp besteld bij R-power

Deze mensen kunnen je zeker helpen bij het vinden van de juiste pomp voor jou carbs.

Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #3  
Old 27-08-2013, 08:26
JaapL. JaapL. is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 636
Default

Bedankt voor je reactie Jel.
Het gaat om een Golf 2 1.6 EZ motor.
Daar heb ik een Weber 32/34 DMTL aangeschaft, alleen nu lekt m'n mechanische pomp op het blok.

Daarom wil ik die er tussenuit trekken en een elektrische pomp tussen zetten.
Voor het oog misschien ook nog wel leuk.
Reply With Quote
  #4  
Old 27-08-2013, 10:57
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Een elektrische pomp heb je niet nodig in feite voor die carburateur.
Werkt prima op de mechanische hoor en die is ook betrouwbaar.

Toevallig was je zoiets van plan te kopen ofzo?
http://www.carburateurwinkel.nl/con...le te_Kit.html
Reply With Quote
  #5  
Old 27-08-2013, 11:02
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

De mechanische lekt zegt ie. Ik heb eventueel nog een zo goed als nieuwe red top liggen, met drukregelaar. Mag van mij wel weg.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #6  
Old 27-08-2013, 16:51
JaapL. JaapL. is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 636
Default

Kevert, dat is inderdaad de pomp die ik had gezien ja! Leek mij een mooi pompje.
De mechanische pomp die er nu op zit perst de brandstof op 1 of ander manier naar buiten, heb het vermoeden dat het huis ergens gescheurd ja of iets dergelijks, want het loopt langs het blok, carterpan op de grond.

Heb ik een druk regelaar nodig? Alles wat hij te veel heeft pompt hij toch gewoon terug in de retour?

Dus stationair zou ik dan dus veel brandstof retour hebben, en als ik gas ga geven minder? Of denk ik nu te makkelijk?

Groeten Jaap
Reply With Quote
  #7  
Old 28-08-2013, 11:49
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Ik weet niet hoe dat in de praktijk uitpakt maar ik denk dat er ergens ook wel een grens is met hoeveel er terug wordt geperst via de retourleiding. Als er meer heen komt dan kan worden afgevoerd zal het denk ik ook niet goed gaan.
Met een drukregelaar kun je natuurlijk precies op een mooie waarde afstellen.
Maar is het niet makkelijker om gewoon een nieuwe mechanische pomp erin te zetten?
Reply With Quote
  #8  
Old 28-08-2013, 12:16
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

kan je geen opvoerpomp gebruiken zoals deze in de tank zitten bij een injectiemotor? de 1.3 bijvoorbeeld?
Geen idee hoeveel druk deze levert, maar die zou je evt ook kunnen reduceren en dan heb je het mooi origineel en geen extra lawaai oid.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #9  
Old 28-08-2013, 12:26
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

Netste is natuurlijk om de druk af te stellen (heb er trouwens ook een metertje bij). Makkelijkste oplossing lijkt mij ook een nieuwe mechanische te bestellen. Aan de andere kant is een red top met drukmetertje onder de kap wel lekker racy natuurlijk

Ik heb me ook wel eens laten vertellen dat een pomp idealiter zo dicht mogelijk bij de tank zou moeten zitten, maar wat daar de reden van is kan ik me niet meer herinneren.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #10  
Old 28-08-2013, 16:12
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,282
Default

Quote:
Originally Posted by Matheo
Netste is natuurlijk om de druk af te stellen (heb er trouwens ook een metertje bij). Makkelijkste oplossing lijkt mij ook een nieuwe mechanische te bestellen. Aan de andere kant is een red top met drukmetertje onder de kap wel lekker racy natuurlijk

Ik heb me ook wel eens laten vertellen dat een pomp idealiter zo dicht mogelijk bij de tank zou moeten zitten, maar wat daar de reden van is kan ik me niet meer herinneren.



Dat is omdat een pomp beter perst als zuigt. zou ook de mechanische weer monteren, geen werk en extra geluid en goed betrouwbaar mits een nieuwe.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote
  #11  
Old 28-08-2013, 17:21
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Dat is omdat een pomp beter perst als zuigt. zou ook de mechanische weer monteren, geen werk en extra geluid en goed betrouwbaar mits een nieuwe.


__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum