Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-07-2013, 22:00
RoelM RoelM is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 385
Default onderdelen tdi ombouw golf 2 naar ahu

ik ben nu al tijden opzoek naar duidelijkheid voor een paar onderdelen voor mijn tdi ombouw, maar kan nergens echt vinden wat nou klopt en wat niet. wat ik heb nu :

1 compleet rijdende Golf 2 1.6 Benzine
1 compleet rijdende Golf 3 TDI met AHU motor

voor zover ik heb begrepen kan ik dus de motor, motorkabelboom en het hele onderstel behalve de draagarmen (die moeten weer van de mk2 erop) overzetten ?

-Dus ook fussees zodat ik wat grotere remmerij heb voor en ook niet onhandig dat ik dus de aandrijfassen van de mk3 tdi gewoon kan blijven gebruiken ? En Het golf 2 stuurhuis is dat op het golf 3 subframe te krijgen ? Aangezien ik het liefst mn originele ouwe type golf 2 stuurhuis wil houden vanwege de oldskool look. En ik hoef geen stuurbekrachtiging erop te hebben.

-Mn originele '86 dashboard, teller etc alles wil ik origineel houden. Dus daar hoeft verder niks mee te gebeuren behalve omsolderen en een 1300 tellerkabel + mechanisme. Startblokkering word uit de ECU gehaald dus daar zit ik ook niet meer mee. Ik wil ook geen stuurbekrachtiging dus dat speelt ook niet mee. Dus dat klopt dan dat ik niet per se golf 3 stuurhendels enzo moet hebben voor de knipperlichten etc ?

-Welke voorbalk moet ik hebben, ene keer hoor ik gewoon Golf 2 origineel, dan ineens weer Corrado G60, Passat 35i/B4 TDI, Golf 3 van de TDI wat ik nu gewoon heb ? Pedalenset netzo. Ik wil geen hydraulische koppeling dus alleen het gaspedaal omzetten is de kortste weg lijkt me of is er een betere oplossing ?

Als ik die dingen weet dan is het blok erin hangen en omsolderen lijkt me.

alvast bedankt
__________________
Golf Mk2 (Verkocht)
Polo 6n Sedan (Gesloopt)
Golf Mk3 TDI - VVT 120PK 290NM (Gesloopt)
Golf Mk3 GTI 16V (Verkocht)
Golf Mk4 GTI TDI - VVT 165PK 400NM
Reply With Quote
  #2  
Old 25-07-2013, 22:47
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Of je moet de golf 3 fusee's, stuurhuis, assen en draagarmen gebruiken of ze van een caddy/ ibiza tdi zoeken. Een golf 3 heeft namelijk een meestal een plus onderstel welke een bredere spoorbreedte heeft.

Zou zelf gewoon een hydraulische koppeling pas maken.
Naast de elektronisch gaspedaal zal je ook de koppelingsschakelaar en de remschakelaar bij de pedalen moeten monteren

Gebruik gewoon de voorste dwarsbalk van je golf en pas de steun een beetje aan.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #3  
Old 25-07-2013, 23:09
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Je kunt ook alles in een Golf 2 subframe hangen, dus motor omhangen met je Golf 2 motorsteunen, Golf 2 aandrijfassen etc..

Koppelings en remlichtschakelaar kun je eventueel met elkaar doorverbinden, dan werkt enkel de cc niet.

Pedalenset kun je ook origineel laten en de gasklep sensor onder de motorkap maken en laten werken via je originele gaskabel.

Gr Stefan
Reply With Quote
  #4  
Old 26-07-2013, 11:25
RoelM RoelM is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 385
Default

andere aandrijfassen moet ik sowieso want die van mn golf 1.6 hebben 90mm koppen en die van de tdi 100 dacht ik ? of zit ik nu fout ? cruisecontrol heb ik toch niet, dus dat geeft niet.

maar mn subframe van de mk2 is niet al te best meer. dus ik wou de mk3 subframe overzetten en dan mk2 draagarmen en weer de fusees van de mk3, dan ook de mk3 aandrijfassen. dan blijft het spoor hetzelfde toch ?

voorbalk is dat veel aanpas werk ? ik hoorde iets over dat de motorsteun schuin moet zitten en nu recht zit ofzo ? dus lassen ? maar las in een projecttopic ook dat iemand iets moest uitboren en dat het toen paste.

bedankt voor de antwoorden tot nu toe, word stukje bij beetje zo toch duidelijker hahah
__________________
Golf Mk2 (Verkocht)
Polo 6n Sedan (Gesloopt)
Golf Mk3 TDI - VVT 120PK 290NM (Gesloopt)
Golf Mk3 GTI 16V (Verkocht)
Golf Mk4 GTI TDI - VVT 165PK 400NM
Reply With Quote
  #5  
Old 26-07-2013, 16:26
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by MK2-VRT
Koppelings en remlichtschakelaar kun je eventueel met elkaar doorverbinden, dan werkt enkel de cc niet.


Gr Stefan

Als je de koppelingsschakelaar doorverbind heb je toch geen koppelbegrenzing meer??
Zal de koppeling iets minder leuk vinden.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #6  
Old 26-07-2013, 16:33
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by RoelM

maar mn subframe van de mk2 is niet al te best meer. dus ik wou de mk3 subframe overzetten en dan mk2 draagarmen en weer de fusees van de mk3, dan ook de mk3 aandrijfassen. dan blijft het spoor hetzelfde toch ?

voorbalk is dat veel aanpas werk ? ik hoorde iets over dat de motorsteun schuin moet zitten en nu recht zit ofzo ? dus lassen ? maar las in een projecttopic ook dat iemand iets moest uitboren en dat het toen paste.

Subframe kun je wel gebruiken.
Maar de aandrijfassen zijn ook langer van een wagen met plus onderstel.
Ook is meen ik de fuseekogel onder een andere hoek gemonteerd, dus passen de fussee's ook niet goed.

Voorste steun aanpassen valt wel mee, heb de mijne een klein beetje aangepast zodat de derde bout ook goed past. Busje afgeslepen en vermaakt en op juiste plek weer vast gelast met een moer aan de achterzijde.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #7  
Old 26-07-2013, 16:56
RoelM RoelM is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 385
Default

oke dus in principe gewoon een compleet golf 2 onderstel houden is het makkelijkst. voorbalk alleen even aanpassen. passen de binnenste homokineten van de tdi op de aandrijfassen van de golf 2 of moet ik per se g60 aandrijfassen kopen dan ?
__________________
Golf Mk2 (Verkocht)
Polo 6n Sedan (Gesloopt)
Golf Mk3 TDI - VVT 120PK 290NM (Gesloopt)
Golf Mk3 GTI 16V (Verkocht)
Golf Mk4 GTI TDI - VVT 165PK 400NM
Reply With Quote
  #8  
Old 26-07-2013, 18:27
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Heb zelf een ibiza onderstel eronder zitten, deze hebben wel dezelfde spoorbreedte als een golf 2. Maar wel mooi de remmen een maatje groter en geventileerd.

Hou oud is je huidige golf ?? Als het het oudere type hebt zullen de assen van een g60 of ibiza tdi niet passen ivm andere vertanding..

Weet niet of die homokineten op een golf 2 as past
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #9  
Old 26-07-2013, 21:07
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,831
Default

gewoon subframe golf 3 pakken .draagarmen golf 2 eronder
90mm flensen van je oude bak op tdi bak zetten .kun je je eigen assen behouden
100 mm kop van as kun je niet op je oude as zetten past borgring niet ,,
verder ist wel te doen ..
anders stuur je maar pb
gr gooigolf
Reply With Quote
  #10  
Old 26-07-2013, 22:13
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Golf 2 subframe met originele golf 2 assen en 100mm homokineten past gewoon, steunen hoef je ook niks aan aan te passen als je die van een 1.6 of hoger neemt, voorbalk ook origineel golf 2..Alles plug en play, ook de draagarmen origineel laten, Heb zelf de AFN ook zo in de Golf 2 hangen.

@Spierings,

Hoezo koppel begrenzing ?? Heb mijn koppelingsschakelaar bij de remlichtschakelaar gehangen, dus de kabels aan elkaar doorverbonden en dat werkt perfect, en de CC werkt ook nog.

Heeft niks met koppelbegrenzing te maken en is enkel voor de CC, voor de rest niks.
Reply With Quote
  #11  
Old 26-07-2013, 23:08
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by MK2-VRT
@Spierings,

Hoezo koppel begrenzing ?? Heb mijn koppelingsschakelaar bij de remlichtschakelaar gehangen, dus de kabels aan elkaar doorverbonden en dat werkt perfect, en de CC werkt ook nog.

Heeft niks met koppelbegrenzing te maken en is enkel voor de CC, voor de rest niks.

De schakelaar is echt niet alleen voor de cc, bij de meeste tdi gaat de motor op een iets andere map lopen zodra het pedaal in trapt. Naar mijn weten heeft een ahu en afn het ook gewoon. Koppel wordt dan iets begrenst door onder andere een andere gasreactie.
Dat is bijvoorbeeld duidelijk te merken bij een a4, als bv de schakelaar kapot is en deze geeft continu aan dat het pedaal ingetrapt is dat de cc niet werkt en de motor zeer abrupt op het gas reageert.

Als de schakelaar door lust is werkt je cc nog maar zal hij niet reageren als je de koppeling intrapt.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #12  
Old 27-07-2013, 08:16
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Klopt wat jezegt, maar hij begrenst onder het rijden niks, ook loopt hij niet in een andere map..

Ik heb dat toen gedaan omdat ik nog de originele pedalenbox heb, en er geen gat bij hoefde te maken.

CC valt uiteraard alleen weg bij ingetrapte rem.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum