Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-07-2013, 09:19
KegelsGTI KegelsGTI is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 79
Default Motor slaat aan en valt weer stil

Beste mede VW'ers
Gisteren deed men golf 16V weer eens moeilijk
Soms zijn er weken dat hij dit niet voor heeft, en deze week was weer een kutweek voor hem,, bij het starten slaagt hij aan, gaat naar 1000 toeren valt direct terug stil,, ik dacht eigenlijk altijd dat de startonderbreker in werking trad, maar bij nader inzien zit er geen chipje in mijn sleutel,, dus na wat zoekwerk deze nacht denk ik dat de toerentalsensor het zal begeven hebben het is natuurlijk een dure sensor om zo maar even ge bestellen maar het zal wel moeten he heb dan ook gelezen dat men zei dat motor beter rendement zou hebben enzo dat de boordcomputer beter reageerde door de sensor ik ga proberen om vagcom aan te hangen en hopelijk geeft deze uitsluitsel Mvg kegelsGTI
Reply With Quote
  #2  
Old 21-07-2013, 16:44
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Vermeld eerst eens hoe oud hij is..??

Als hij van rond 95 is, dan heb je wel een chip in je sleutel..

Zie je ook als je hem uitleest, als je in 25 immo kan komen heb je hem dus wel.

Probleem kan ook je brandstofpomp zijn of relai.
Reply With Quote
  #3  
Old 21-07-2013, 21:15
KegelsGTI KegelsGTI is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 79
Default

Relais is geen 10 xxx km geleden vervangen, n als debrandstofpomp stuk zou zijn zou hij toch niet meer aanslaan? Eerste inschrijving maart 95 ik zie wel zo een ring rond mijn contact van de start onderbreker, maar geen chipje in de sleutel,, kapotte brandstofpomp heb ik al eens gehad en toen sloeg die niet aan,, wat hij nu wel doet,,
Reply With Quote
  #4  
Old 21-07-2013, 21:51
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Je vergelijkt koeien met schapen..

Ook al heb je iets vorig jaar vervangen, kan alsnog kapot zijn..Ook de brandstofpomp kan nog werken maar niet snel zijn druk opbouwen / verliezen o.i.d.

En als hij van '95 is kun je er ook wel vanuit gaan dat je een chip in de sleutel hebt.

Klein zwart blokje aan de zijkant als je de sleutel open wipt..

Draai maar eens zilverpapier eromheen, steek de sleutel erin en start hem, dan zal hij telkens blijven afslaan.

Of rij een aantal dagen met de reserve sleutel om te testen, transponder heb ik eventueel nieuw voor je en kan ik je kopieeren.
Reply With Quote
  #5  
Old 23-07-2013, 06:08
KegelsGTI KegelsGTI is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 79
Default

Gisteren men sleutel open gedaan en er zat dus degelijk wel een blokje in,, ik ga vanavond de benzinepomp vervangen dan kan ik dit al uitsluiten, hopelijk start hij ermee en anders word het verder zoeken . hij slaat aan, dus in theorie heeft hij ontsteking? Bobijn en bougiekabels zijn geen 30 xxx km oud bougie zelf geen 5xxx bedankt al
Reply With Quote
  #6  
Old 23-07-2013, 07:54
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Doe hem even uitlezen als je wilt, of rij een paar dagen met de reserve sleutel, dan kost het je nog niks en heb je meteen weer 1 ding uitgesloten..Als hij het met de reserve sleutel nog doet en je een storing van de immo erin hebt staan, kan het ook de leesring zijn die slecht is, of slecht contact maakt in de stekker richting immobox.
Reply With Quote
  #7  
Old 23-07-2013, 19:27
KegelsGTI KegelsGTI is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 79
Default

net naar auto gaan zien en er mee naar huis gekomen shit shit shit man alsof die mij gwn kloot eerst eens proberen starten met de reserve sleutel, dan relais van brandstofpomp vervangen zekering ook nagekeken, onder de motorkap alle vacuumdarmen eens nagekeken, kwam ik er als laatste op om eens te kijken naar de startonderbreker, dus de plastic er even van rond gevezen eens met ronde gedeelte vn de startonderbreker bewogen en dan zag ik dat er een vergulde vijs vrij los zat had zelf geen kruis plat of torx kopje was gewoon een bol,, deze vijs dan vast gevezen en hij sloeg meteen perfect aan ik blij! danku voor de hulp allesinds! mvg KegelsGTI!
Reply With Quote
  #8  
Old 23-07-2013, 20:19
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Kijk aan
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum