![]() |
|
|||
|
|||
![]() Kan er mij iemand wat informatie geven over wat het verschil is tussen een 1800 8V EV en een 1800 8V PF blok.
Ik ben namelijk opzoek naar een ander blok voor mijn Golf '84 GTI, maar een EV blok, wat er standaard inzit is moeilijk te vinden. Een recenter PF blok kom je veel meer tegen, en die hebben meestal ook minder gelopen. Is het mogelijk om met de aanbouwdelen van mijn EV, een PF lopend te krijgen in mijn GTI ? Wat zijn de grootste verschillen en wat moet er aangepast worden ? Past mijn 9A versnellingsbak rechtstreeks op een PF ? Ik weet het veel vragen, maar ik zou hier een beetje een zicht op willen krijgen. Ik weet dat er dingen aan de PF anders zijn, waarschijnlijk voor de strengere emissienormen van de latere bouwjaren. Maar wat dan exact ? |
|
||||
|
||||
![]() wat het grote verschil is weet ik niet maar de EV heeft een mechanische injectie Kjet en de PF heeft een electronische injectie Digifant.
Wat de verschillen in het blok zijn kan ik hje ook niet vertellen.
|
||||
|
||||
![]() een vroege ev heeft nog mechanische stoters en een pf heeft hydrostoters.
Bak kan je zo aan de pf hangen. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat wist ik niet , ik heb zelf 2 EV bloken uit elkaar liggen en hebben beide hydro stoters. Weer wat bijgeleerd ![]()
|
|||
|
|||
![]() Zou het dan mogelijk zijn om het inlaatspruitstuk met de rest van de Kjet over te plaatsen op de PF ?
Ik kan ook de stroomverdeler overbouwen. Ik wil alleen weten of dat het past of niet, en of er nog meer verschillen zijn ? |
|
|||
|
|||
![]() Ik merk net dat ik me hier schromelijk heb vergist.
Het moet geen PF zijn maar een PB !!!!! Zoals in de latere Gti's...... |
|
||||
|
||||
![]() heb nog nooit een ev gezien met mechanische stoters? DX had mechanische EV toch alleen hydro. inlaat past maar je zit met je injectorbussen die zijn anders dus dat gaat niet werken
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Verschil blijft hetzelfde, maar als je kop nog goed is kun je die met injectie en al overzetten.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik denk dat hij zich vergist met de EG die is mechanische net als de DX ![]()