![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Kan via de search en google vrij weinig vinden hierover, maar toch herinner ik me dat ik er ooit een topic over heb gezien..
Blindeerfolie, wat is nu goed spul/ een goed merk. Die carpoint rotzooi die ze overal verkopen is echt onmogelijk te plakken, en na een paar dagen staan er weer luchtbellen onder. Zelf op een normaal 'huisraam' krijg je dit amper goed :S Deze folie is ook heel erg dun en krast snel vind ik. Ik heb ooit weleens goede folie gehad, vrij dikke ook. Die plakte haast vanzelf, beetje water en een föhn, zo gebeurt. Ik weet alleen niet meer welk merk dit was. Deze was ook erg krasvast. Iemand tips over goede raamfolie en waar eventueel te krijgen?
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM ![]() KTM EXC 525 Racing SM ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Carpoint heb ik al vaker gehad en werkt perfect, de kuns is natuurlijk HOE je het doet..Je hebt van carpoint ook de scratch resistant, en dat werkt goed, heb ik de laatste keer ook gebruikt.
Raam goed schoonmaken is belangrijk, daarnaast wat zeepsop erop sproeien en na 2 kanten het water weg strijken..Geen krassen, kreukels of luchtbellen! Haal altijd de zijramen eruit, achterraam kan in 1 x ( van buiten af tekenen en snijden ) of je doet ze in 2 delen en snijd hem door op de naad van de verwarming. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
even kleine tip in rood er bij gezet , werkt perfect ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Ik vind persoonlijk die van carpoint voor geen meter werken, misschien is de folie beter geworden in de laatste jaren?
De laatste keer dat ik die heb gebruikt is alweer 6 jaar geleden, en toen vond ik het echt ruk. Die plakte toen ook erg slecht, slechte lijmlaag leek wel ofzo... En als je dan je raam 5x open deed stonden de krassen er al op... Maar misschien is deze folie de laatste jaren van betere kwaliteit geworden dan? Anders ga ik gewoon die van carpoint weer proberen, ik wil namelijk binnenkort bij een aantal auto's de ramen gaan blinderen dus ik moet gelijk aardig wat folie bestellen. En ik bestel liever gelijk goede folie dan. Die tip van Alberto is wel een goede ![]()
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM ![]() KTM EXC 525 Racing SM ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() anders even bij een auto-bestickeraar vragen wat die heeft , si mischien wat duurder maar in het algemeen wel kwaliteit
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Het is trouwens niet voor m'n golf ofzo
![]() Maar voor meerdere station wagens, dus heb aardig wat folie nodig.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM ![]() KTM EXC 525 Racing SM ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Ja idd wat alberto zegt moet je niet vergeten, voor je het weet heb je de plakkant aan de verkeerde zijde zitten
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Toen ik aan het googlen was zag ik veel filmpjes en how-to's van mensen die de folie aan de buitenkant plakken...
Volgens mij is dat niet echt de bedoeling van die folie toch? Ik plakte altijd aan de binnenkant.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM ![]() KTM EXC 525 Racing SM ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Aan de buitenkant plak je het er eventueel op om hem ineens op maat te snijden, vervolgens aan de binnenkant erop, werkt ook goed..Maar wtf aan de buitenkant laten zitten ?
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Wat ik bij neef zie.. Hij gebruikt carpoint folie, maar hij haalt de autoruit niet eruit.
Vroeger deed men nog dit oude trucje door al je zijruiten te demonteren en op een tafel te zetten en zo beginnen tinten.. Nu dat hij dat meerdere malen doet gebruikt hij speciale dingen zodat het goed plakt, zonder dat je ruit los moet. Ga ik trouwens doen op mijn Golf II, moet getint zijn, ongetint vind ik maar niks.. iedereen ziet alles wat er binnen gebeurd :p |
#11
|
||||
|
||||
![]() folie altijd op de binnenkant, op de buiten kant is alleen om het pas te maken.
met pas maken ook de buitenkant goed nat maken , folie er op leggen met de beschermfolie naar buiten , denk erom dat de meeste folie alleen en de lengte richting van de rol wil krimpen dus niet in de breedte als deze dan mooi vlak op de buitenkant ligt past deze nu ook perfect op de binnenkant. met een groot achterruit is het mischien wel handig als je met twee man bent in verband met de beschermfolie eraf te trekken als deze dan dubbel vouwd ben je de l*l krijg je er vouwen in die later altijd weer ziet |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wat doe jij allemaal in je auto dan ![]()
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM ![]() KTM EXC 525 Racing SM ![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Haha nee zo bedoel ik het niet, vind het gewoon eng dat ze op een parkeer plaats altijd komen piepen wat ik in mijn auto heb. als ie bevoorbeeld er niet netjes bij ligt binnen, of de radio met scherm, vooraleer die gejat is ofzo.. voor de looks, voor de zon en voor niet gezien te worden ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
jaja ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() Suntek of sungard zijn profi films... aan buitenzijde vormen en pas maken is the way to go
![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Is mij over komen ![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |