Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-01-2014, 18:32
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default Benzine meter dood Golf 4 (3) Cabrio

Vandaag kwam het meisje thuis met de mededeling dat de brandstof meter dood in de hoek ligt.
Terwijl ze gisteren getankt had dus het zal wel iets met de vlotter te maken hebben.
Zit deze gewoon onder de achterbank net als bij de MK1
En mocht hij stuk zijn kan je dit los halen of wordt dat gewoon een compleet verhaal pomp enz wordt er in ETK niet echt wijzer van.
Gaat trouwens om een 2.0 8V motor 1999.
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #2  
Old 23-01-2014, 11:30
GeeX GeeX is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 455
Default

Toen mijn benzine meter dood was heb ik eerst de tellerbak vervangen, hiermee was het probleem opgelost. De vlotter zit onder de achterbank indd.
Reply With Quote
  #3  
Old 23-01-2014, 17:08
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Gisteren nog even gekeken bij de cabrio zit hij achter de achterbank in de kofferbak.
Vlotter zat niet vast zou te makkelijk zijn nu heb ik gehoord/gelezen dat je hem door kan meten.
Maar hoe doe je dit dan ???? voor dat ik weer een vlotter ga halen
Teller bak zou echt zuur zijn
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #4  
Old 23-01-2014, 19:23
GeeX GeeX is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 455
Default

Heb je tellerbak met MFA? Heb er nog een thuis liggen die weg kan

Hoe het door te meten is durf ik je zo niet te zeggen hehe.
Reply With Quote
  #5  
Old 25-01-2014, 13:56
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Kabel van de vlotter aan de massa leggen, dan moet de meter vol uit slaan, zo nee, teller kapot of kabelbreuk, doet hij het wel, dan kan de vlotter kapot zijn.

Vlotter eruit halen en de weestand meten, deze zit +/- tussen de 40 en 400 ohm, dus kijk wat hij aangeeft, beweeg hem naar boven, de weerstand moet nu mooi vloeiend oplopen..

Kan ook zijn dat het kabeltje gebroken is, dus pomp uit de tank halen en soldeercontact bekijken.
Reply With Quote
  #6  
Old 02-02-2014, 12:38
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Hij doet het weer ,had voor de zekerheid een donor vlotter gehaald.
Deze had ik ik uiteraard tijdens de demontage niet goed bekeken want ik kwam voor een bekrachtiger voor de MK1

Maar goed ik had ook het probleem bekeken op een koude donkere avond.
En idd het veertje was gebroken wat het signaal door moet geven aan de vlotter.

Nu was het drijvende bakje van de bij gehaalde vlotter niet helemaal betrouwbaar meer.
Dus ik heb gewoon een draadje er bij gesoldeerd zo dat de oude vlotter gewoon kon blijven zitten.







Zo zag het drijvende bakje er uit van de bij gehaalde vlotter












Meisje ook weer blij
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum