![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Met mijn Golf mk2 diesel heb ik het volgende probleem :
Heb vorige week de kachelradiateur vervangen ivm lekkage, en ook meteen de metalen kvs leiding die langs het blok loopt omdat deze rot was. Alles gemonteerd, auto tijd laten lopen met de dop kvs dop los en rijden maar. In eerste instantie is alles in orde, kachel word ook heet maar na een minuuut of 10 rijden word de kachel ineens koud en dat doet hij telkens weer... Onderste slang van de radiateur is dan ook gewoon koud. Motor komt wel netjes op temperatuur, en de kachel word dus wel even warm voordat hij weer koud word ! Iemand een idee ? |
#2
|
|||
|
|||
![]() thermostaatje?
__________________
Je moet niet dronken dat ik denken ben. ![]() VW Golf MK2 1.8 RP 1989. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lucht in het systeem.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lucht in het systeem is waar ik op hoop idd...
Maar de ene zegt ontluchten met de dop los en de ander zegt met de dop er op, beide methodes geprobeerd maar werkt nog niet echt. Auto heeft ruim een uur zonder en met dop staan lopen, onderste slang word niet warm en ventilator heb ik ook nog niet zien draaien. Wel blijft de temp. meter mooi in het midden staan. |
#5
|
||||
|
||||
![]() ik zou ook zeggen ontluchten met de dop erop.. gewoon een stukje gaan rijden
is wat ik vaak doe slaat die vin vele malen sneller, daarna nog een keertje bij vullen en klaar
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#6
|
||||
|
||||
![]() Met de kap open en gas blijven geven. Hierdoor wordt de motor warmer en zal de thermostaat open moeten gaan. Ook de vin zal moeten aanslaan. Blijft de onderste slang koud terwijl de motor warmer wordt, dan is de thermostaat kapot.
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL VW Caddy 3 1.9 TDI 2010 Audi A6 2.4 24v 2005 www.castra-machinebouw.nl |
#7
|
|||
|
|||
![]() zit een bel in reneeetje,,,,,dop dr op iets gas geven dan pomp ie em wel iets op en dan de dop iets los draaien als dan koelvloeistof uit dat dunne slangetje in je expansie vat spuit dannn is ie goed ,,,dop dr op wachtten tot de vin aaan slaat dan isssie okee
__________________
quintus.....de grote race |
#8
|
|||
|
|||
![]() Vandaag de auto de halve dag laten lopen, naar mijn idee is alle lucht er nu wel uit.
Alle slangen worden warm, behalve het kleine slangetje vanuit de Kachel "modificatie" naar het schutbord. Na wat zoeken op internet krijg ik het idee dat ik beter deze hele modificatie er tussenuit kan gaan halen en dat mijn kachel het dan (hopelijk) weer gaat doen. Nu lees ik hier van alles over de modificatie er tussenuit halen en 2 stukjes koper buis er tussen, ben net al bij de praxis geweest maar hier hebben ze 12mm en 15mm van. Aangezien ik zondag aan de auto ga werken en er da niks open is zou ik dus graag willen weten welke maat buis hier tussen moet. Iemand die dat met zekerheid kan zeggen ? Liefst zou ik de 2 slangen gewoon compleet vervangen maar die zijn nergens te krijgen dus dan maar zo proberen... |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lijkt me eerder 22mm
|
#10
|
|||
|
|||
![]() kachel modificatie is defect, dit is de oorzaak van je probleem. de modeficatie er tussen uit halen en je probleem is op gelost. de slang diameter zal ongeveer 25mm zijn,maar dat zie je wel als je die rommel er tussen uit sloopt. heb zelf welles pijpjes gemaakt van een parasol buis of van een oud fietsstuur. haha. je moet toch wat op zaterdagavond laat. succes. trouwens die slangen zijn ook nog wel nieuw te bestellen.
|
#11
|
||||
|
||||
![]() soort gelijks heb ik ook gehad, tijden laten lopen, dit vervangen, dat vervangen.
Tot dat ik de kachel modificatie er tussen uit had, er zit een klepje is en deze zat vast heb toe de slangen met een pijpje ( van de oude kachel radiateur ) weer aan elkaar gezet en het was klaar, ook het ontluchten was zo klaar. Ik laat de motor altijd warm draaien met de dop er op, nooit problemen gehad, het lucht wat er nog in het systeem zit gaan naar het reservoir en het vloeistof zakt, als de fan gedraaid heeft is het 99,9% luchtvrij
__________________
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition". ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() Probleem is de wereld uit.
Kachel modificatie zat idd vast, deze heb ik er tussenuit gehaald en doorverbonden met 2 metalen pijpjes. Alles werkt weer zoals het moet ! Iedereen bedankt voor het meedenken. |